Archive for February, 2020

Friday, February 28, 2020

Ukraine between a Rock and a Hard Place: Washington wants to prevent China’s Acquisition of Motor Sich

Huanqiu Shibao quotes foreign media, as usual, without providing links to the specific articles. All links within blockquotes were added during translation. Topic: China’s planned Motor Sich acquisition.

Still Rambo’s favorite target,
the HIND helicopter –
Wikipedia / license CC BY-SA 3.0 –
click photo for source

 

Main Link: Ukraine declines Motor Sich acquisition by Chinese company? Russian media: America dissatisfied with Sino-Ukrainian transactions, has exerted pressure on Ukraine before (乌克兰拒绝中国公司买马达西奇?俄媒:美国不满中乌交易,曾对乌施压)

American website BuzzFeed said on February 25 that an official with the Antimonopoly Committee of Ukraine had revealed that in March, this commission would publicly announce a ban on Beijing Skyrizon Aviation buying Motor Sich company. There had been news before that in addition to buying shares, the Chinese company had als pledged to invest 250 mn US dollars within two years.

【环球时报综合报道】美国BuzzFeed网站25日称,乌克兰反垄断委员会官员透露,该委员会将在3月宣布,禁止中国的北京天骄航空产业投资有限公司购买乌克兰的马达西奇公司。此前有消息称,除购买股份外,中国公司还承诺在两年内对该工厂投资2.5亿美元。

Sputnik News said that Ukrainian president Zelensky took this decision because of so-called “geopolitical risks”, but Sputnik online  says that Sino-Ukrainian related transactions had caused American dissatisfaction, with the latter exerting pressure on Ukraine. Reportedly, America has plans to let Oriole Capital Group, which isn’t too well-known, become Motor Sich’s buyer. It is said that a penalty to be paid buy Motor Sich for breach of contract is in a range from 500 mn to 2 bn US dollars. As Ukraine’s budget can’t sustain these expenses, it had been hoped that this company would provide the amount. But America didn’t want that, and therefore, it could sanction Motor Sich to force force the Chinese company to abandon the acquisition plan.(Wang Zhen)

俄新社称,乌克兰总统泽连斯基是根据所谓 “地缘风险”做出上述决定的。但俄罗斯卫星网称,中乌的有关交易引起美方不满,后者曾对乌施压。据称,美国打算让一家不太出名的Oriole Capital Group公司成为马达西奇的收购者。据了解,有关马达西奇交易的违约金为5亿至20亿美元。由于乌预算无法负担这一费用,因此希望这家公司提供这笔钱。但美国却不愿意。因此,美方可能会通过制裁马达西奇公司逼迫中国公司放弃收购计划。(王臻)

In an online article, possibly the one referenced by “Huanqiu Shibao”, a BuzzFeed author that President Zelensky would probably prefer to keep the Ukrainian arms manufacturer out of “a larger Washington–Beijing power game” and find an investor “from a country other than the US and China”, but also points out the pressures from Washington, previously concerning “investigating” Biden business in Ukraine, now concerning Motor Sich.

While the Motor Sich saga appears to be continuing, at least until next month, Ukraine’s vice premier Dmytro Kuleba showed interest in economic cooperation with China, saying that the COVID-19 outbreak had delayed such cooperation, Radio Ukraine International reported on Friday morning (UTC).

“We need investment and we have to launch new industrial facilities. We could already be discussing this with China” [hadn’t there been the epidemic outbreak],

Kuleba was quoted as saying.

Thursday, February 20, 2020

RTI’s Spanish Programs (apparently) return to Shortwave

Radio Taiwan International‘s Spanish service informs that there will be test transmissions in Spanish from February 23 through 26, from 01:00 to 01:30 UTC, on 9490 kHz for South America, and from 03:00 to 03:30 UTC on 9500 kHz for Cuba and Central America. Correct reception reports will be confirmed with a QSL card.

2016 special QSL for reports on shortwave transmissions from Tamsui transmitter, New Taipei

La sección española de Radio Taiwán Internacional realizará pruebas de frecuencia por la onda corta de su programación por 4 días, entre los días domingo 23 y miércoles 26 de febrero de 2020 (horario UTC).

Le invitamos a eschuchar el contenido de nuestra programación y nos envíe la calificación SINPO, datos de su nombre y apellido, su dirección postal, la fecha de escucha y el contenido escuchado a nuestro email esp@rti.org.tw a la brevedad.

Fechas de transmisión: domingo 23, lunes 24, martes 25 y miércoles 26 de febrero de 2020 (horario UTC)

Horario y frecuencia:
Sudamérica: 01:00-01:30 UTC en 9490 kHz
Cuba y Centroamérica: 03:00-03:30 UTC en 9500 kHz

Si sus informes contienen todos los datos solicitados, le enviaremos una tarjeta QSL de edición especial como agradecimiento.

[…]

Spanish programs for Latin America were broadcast via WRMI, Florida, in the past, before they ended in 2018. Test broadcasts appears to suggests that RTI’s Spanish department is following the French service, which announced a resumption of its programs (for Europe and North Africa) earlier this month.

Thursday, February 20, 2020

Chinese Academic on WSJ Reporters’ Expulsion: Butts have to be spanked

The following is a translation of an opinion article by Yang Hanyi, a regular columnist with the internet newsmagazine Guanchazhe Online (aka “Observer”), and researcher at the Shanghai Spring and Autumn Development Strategy Institute.

Guanchazhe is privately-run, according to this Wiki, and seems to be replacing “Huanqiu Shibao” as a voice for post-1990 fenqings, plus indignant little emperors of all ages.

Yang’s article goes far beyond the WSJ “incident” – and this probably reflects the political motivation behind revoking the three press credentials. It appears to reflect Beijing’s frustration with American sanction policies, the murder of Qasem Soleimani, and the demonstrations in Hong Kong (blamed on the West), among others. It also tries to sketch a roadmap of how to deal with the press in future.

However, Guanchazhe notes that the article’s content is only the opinion of the author, and not written on behalf of the platform.

Links within blockquotes added during translation.

On February 19, a spokesman of China’s foreign ministry announced at a press conference that from that day onwards, the credentials of three Beijing reporters of America’s “Wall Street Journal” would be revoked. In peoples’ memory, this is the first time in the decades of reform and opening up that the government has handed down an “edict of expulsion” against several reporters of the same medium at the same time.

2月19日,中国外交部发言人在记者会上宣布,即日起吊销美国《华尔街日报》三名驻京记者证件。在人们的记忆中,这是改革开放几十年来中国政府首次对来自同一家国际媒体的多名记者同时下“逐客令”。

I’d just like to say: “well done”.

对此我只想说“干得漂亮”。

As is well known, this incident started with the “WSJ”‘s publication of a flow of racism and prejudice, “China is the real sick man in Asia”, slandering the Chinese government’s and peoples’ great efforts to resist the new coronavirus epidemic. Once this was published, many netizens rushed forth the the “WSJ”‘s social media accounts and denounced the racism. America’s nationwide broadcaster NBC, in a report, also criticized the “WSJ”‘s headline as it could create fear, anxieties, and a hostile mood. Foreign ministry spokesperson Hua Chunying, on February 6, named the author and criticized his arrogance, prejudice and ignorance. But facing the stern message of the Chinese side, [the WSJ] then turned to summoning the pretense of freedom of the press and of speech. For a while, the author said that the choice of the headline was freedom of editing, for a while they said that they had meant to refer to the Ottoman Empire without malign intentions, and even that [The remaining accusations are beyond my translation skills, but this article may reflect all or some of them]. Do they really believe that people don’t know those things behind western media?

众所周知,这起事件的起因是《华尔街日报》2月3日发表了一篇流淌着种族主义偏见的文章《中国是真正的“亚洲病夫”》,诋毁中国政府和人们抗击新冠疫情的努力。此文一发,大批网民涌至作者和《华尔街日报》社交媒体页面上留言指责种族主义。美国全美广播公司在报道中也批评《华尔街日报》的标题可能制造恐惧、焦虑和敌对情绪。中国外交部发言人华春莹更是于2月6日点名批评该文作者的傲慢、偏见和无知。但面对中方的严正交涉,他们又搬出新闻自由、言论自由的幌子,一会儿作者说起标题是编辑的自由,一会儿说我们没有恶意只是玩了个奥斯曼帝国的梗,一会儿说我们甚至以病夫自黑呢。如今中国采取惩罚措施,《华尔街日报》发行人威廉•刘易斯又甩的一手好锅,说评论部门惹的祸,不好怪到新闻记者头上来哟,真以为人们不知道西方媒体背后那些事呢?

In recent years, everyone has clearly seen America’s so-called great-power competition, not only in correct and fitting words in national defense strategy papers, not only by openly kidnapping the international community with domestic laws*), not only by telling the world with an honest face that we “tell lies, cheat and steal”, not only trampling on international conventions for the protection of diplomats by public assassination, but also by carrying a gun and a stick on a somewhat concealed battlefield which is the battle of public opinion.

近年来大家都看清了美国所谓的大国竞争,不仅名正言顺地写在国防战略报告里;不仅堂而皇之用国内法绑架国际社会;不仅正大光明地告诉世界“我们撒谎、欺骗、偷窃”;不仅践踏保护外交人员的国际公约公然行刺,也包括在另一片略微隐蔽的战场上夹枪带棒,这就是舆论话语的战斗。

Yang’s article describes news media as rather low-cost “mouthpieces of national interests” with a frequently high impact on international public opinion and politics, while America hardly found a way to compete with Huawei. And while an old-style empire’s embarrassing situation was understandable, and while one could even appreciate the comical nature of foreign medias’ blackening of China, butts that deserved a spanking still needed to be spanked (但好笑归好笑,屁股该打还是要打的).

It continues with a tour of American crimes and double standards (perceived or real – you decide from case to case), from a recently announced obligation for China’s state or party media to register as foreign agents or diplomatic missions in the US, to an NBA executive’s support of Hong Kong’s democracy movement (instigating chaos elements in HK / 怂恿乱港分子), the publication of a coronavirus-China-state-flag cartoon in Denmark, the WSJ’s sick-man-of-Asia statement, and inconsistencies in measures against anti-semitic or anti-black messages online while lacking protection of China against being being scolded.

The “Charlie Hebdo” massacre is broached, too, and so is responsibility as the other side of the coin (freedom being the other one).

Has the “WSJ” published free speech which insults Chinese? Yes. Must it be held responsible for publishing such remarks? Yes.

《华尔街日报》有没有发表侮辱中国人文章的言论自由?有。那它需不需要为发表这样的言论负责?需要。

The article then refers to Singapore as a place to learn from, when dealing with “misreporting”, citing a lawsuit by Lee Kuan Yew against the Far Eastern Economic Review‘s editor-in-chief as an example – according to the author, that was in 1989 -, and a case against the Asia WSJ, also in Singapore, in 1991, about contempt of court.

Yang on the other hand cites Beijing’s “unreliable entities list” as a conceivable tool.

____________

Note

*) There are probably two aspects to this accusation. One could be the US sanctions regime against Iran (and maybe also against North Korea, even if China officially supports those), and another would be a widely held belief that there is a rift between the US and the rest of the West about how to interact with China.

____________

Related

FMPRC daily briefing online, Febr 19, 2020
Be more Xinhua, Oct 10, 2009

Monday, February 17, 2020

China Media Group and the Coronavirus: Independent Television quotes China Media Group’s inspiring News

The following is a translation of an article published by People’s Daily, on January 29.

A few explanations to make it more readable:

China Media Group is a  state-owned Chinese multi-media, multi-language conglomerate, resulting from a merger of China Central Television (CCTV), China Radio International (CRI) and China National Radio (CNR, or, in Chinese, Central People’s Broadcasting Station/CPBS). All these flags are still up in the national media landscape, but under the “Media Group’s” more or less centralized control. China Radio International’s last director Wang Gengnian reportedly retired in 2018 from his now obsolete job, and Yan Xiaoming, who used to head the domestic CPBS radio service, became the new organization’s deputy director. Shen Haixiong became China Media Group’s first director (and party secretary).

The level of China Media Group’s international “successes” can’t be measured from the People’s Daily article. However, it may count as an indicator of the pressures under which the state-owned media giant has to justify its budget. The CPC has become more demanding of the propaganda industry after Xi Jinping became the party’s secretary general, and less tolerant of fiefdom’s within the propaganda structures.

Links within blockquotes added during translation.

Main Link: International mainstream media pay attention to China’s epidemic prevention and control work, widely transmit China Media Group coverage

In the last few days, China Media Group’s coverage of prevention and control work against the new coronavirus viral infection pneumonia epidemic has been widely republished by American, British, German, French and other country’s mainstream media. According to unfinished statistics until January 28, some ninety mainstream media, including Fox Broadcasting Company, the BBC, CNN, Russia National Television, French BFM Business television, German ZDF channel two television, Italian RAI national broadcaster and other have quoted from relevant China Media Group coverage.

连日来,中央广播电视总台有关新型冠状病毒感染肺炎疫情防控报道,受到美英德法等国际主流媒体的广泛转发。据不完全统计,截至28日,包括美国福克斯广播公司、英国广播公司、美国有线电视新闻网、俄罗斯国家电视台、法国BFM BUSINESS电视台、德国电视二台、意大利广播电视公司等近90家主流媒体引用了总台相关报道。

In recent days, American Fox Broadcasting Company news channel, the BBC’s international news channel, America’s CNN international channel have all transmitted relevant China Media Group coverage and presented the measures taken by China in its prevention and control work against the epidemic, and America’s, Asia’s, Europe’s and other regions’ epidemic situation.

近日,美国福克斯广播公司新闻频道、英国广播公司国际新闻频道、美国有线电视新闻网国际频道均转引了总台相关报道,介绍中国在防控疫情方面所采取的措施以及美国、亚洲、欧洲等地疫情情况。

CMG media review: Just look at our incredible propaganda!

On January 28, Russia National Television, Russia Today TV, Independent TV [Dozhd TV]  and other mainstream media continued to pay close attention to China’s new coronavirus epidemic situation, with several television broadcasters using China Media Group coverage on that day. Dozhd TV reported that inspiring news was coming from China, with Chairman Xi Jinping stating that China had full confidence and the ability to win the battle of preventing and controlling the new coronavirus epidemic pneumonia.

28日俄罗斯国家电视台、今日俄罗斯电视台、独立电视台等主流电视媒体继续关注中国新型冠状病毒疫情,多家电视台当天引用了总台报道。独立电视台报道称:从中国传来令人振奋的消息,习近平主席表示中国完全有信心、有能力打赢新型冠状病毒肺炎防控攻坚战。

Also on that day, Russia National Television gave a full rebroadcast of China Media Group reporters’ interview with Wuhan mayor Zhou Xianwang, reporting the city government’s resolve in handling and overcoming the epidemic.

俄罗斯国家电视台当天全文引用总台记者对武汉市长周先旺的采访,报道武汉市政府处理疫情的考量和战胜疫情的决心。

Russia National Television channel 1’s primetime “Sixty Minutes” live broadcasts at noon and in the evening invited China Media Group reporters and Russian experts to interpret together the epidemic in China and the Chinese government’s active steps against it. An edited video of the program was uploaded to Youtube and viewed there nearly 100,000 times.

俄罗斯国家电视台1频道收视率最高的时事评论节目《60分钟》28日播出的午间和晚间两档直播节目,邀请总台驻站记者与多位俄罗斯专家一同解读中国国内的疫情和中国政府的积极应对。节目视频经过剪辑上传到YouTube平台上后观看量近10万次。

Italy’s biggest privatly-run television station, Mediaset TgCom24 TV, in its live news program “Behind the Incident”, repeatedly contacted China Media Group’s Italian-department reporter(s) to get information about the epidemic’s latest developments, and prevention and control measures, reporting the Chinese people’s confidence in overcoming the epidemic, and China’s desire to actively participate in international cooperation.

意大利最大的私营电视台——梅地亚塞特传媒集团TGCOM24电视台——的新闻直播节目《事件背后》,多次连线总台意大利语部记者,了解中国疫情最新进展及防控措施,报道中国民众战胜疫情的信心以及中国积极参与国际合作的意愿。

France’s BFM Business TV cooperated with China Media Group’s French department on January 23, inviting  Foundation for Strategic Research Antoine Bondaz to invite the in the program’s discussion. He said that “the Chinese government has taken active and fast measures to control the spread of the epidemic. The Chinese government’s quick response deserves recognition.”

法国BFM BUSINESS电视台23日与总台法语部合作,邀请法国战略研究基金会中国问题专家安东尼奥(Antoine Bondaz)参加节目访谈。安东尼奥表示:“中国政府采取了积极迅速的措施,控制了疫情蔓延。中国政府做出的快速反应,值得肯定。”

DRF Deutschland‘s [Germany] “China Info” changed its originally planned program on January 27, quoting from material from China Media Group’s German department, with a focus on the active measures taken by China to fight the epidemic.

德国DRF电视台《中国新闻》栏目27日改变原播出节目,转引转发总台德语部稿件,重点报道中国抗击疫情所采取的积极举措。

Also, Brazil, India, Indonesia, Thailand, Turkey, Israel and other countries’ media have amply used China Media Group’s multilingual coverage, informing their countries’ national audiences about the Chinese government’s active measures in preventing and controlling the epidemic, and its work together with the international community to maintain regional and global confidence in public health.

此外,巴西、印度、印尼、泰国、土耳其、以色列等国的媒体也充分采用总台多语种报道,向本国受众及时介绍中国政府在防控疫情方面所采取的积极措施,以及与国际社会一道,共同维护好地区和全球公共卫生的信心。

[…]

____________

Related

The true story, Montsame, Febr 14, 2020
Borrowed boats, Jichang Lulu, Nov 4, 2015
This content in Swahili, Nov 13, 2014

____________

Monday, February 17, 2020

Raising Taiwan’s Profile: RTI’s French Programs return to Shortwave

Radio Taiwan International (RTI) has – at least partly – reversed a decision announced early in 2018, which had cut the French department’s shortwave programs. To prepare the French programs’ return to the airwaves, test transmissions will be carried out on several days this month, and on March 1 – details there.

Radio Taiwan International QSL, 2018

The transmitter site used by RTI will be Kostinbrod, Bulgaria, which already airs RTI programs in German and in Russian. The transmissions in French will target both western Europe and northern Africa, according to the French service’s mailbag program of February 15. They quote the new management of RTI as stating that the station needs to use all means of communications available to raise Taiwan’s profile. Spanish was also mentioned as a candidate to return to shortwave, but I couldn’t make out if this referred to a firm decision (my French isn’t very good).

As far as the new management is concerned, RTI published some information in 2019, and so did other Taiwanese media.

According to Focus Taiwan (CNA English), the new director-general*) is Chang Cheng (張正), a media worker and broadcasting host, and founder of “4-way news”, an online and once-a-month paper publication with a focus on Taiwan’s migrant communities. He was voted in for RTI during the first half of 2019, after “a public selection process,” conducted by the external broadcaster”for the first time.” According to them, they sort of called for bids:

Radio Taiwan International’s previous director-general Shao Li-chung left office on January 31 [2019], and RTI carried out a public bidding and formed an assessment and selection team, including former government information office chief Su Cheng-ping, professor Hu Yuan-hui and Lo Shi-hung of National Chung Cheng University, assistant professor Wang Yae-wei of Chengchi University’s College of Communication, Upstream-Downstream webpage founder Feng Hsiao-fei, Taiwan Alliance for Advancement of Youth Rights and Welfare secretary-general Yeh Ta-hua, RTI board of directors’ chairman, as well as seven experts who were members of the board of directors.

中央廣播電台前總台長邵立中於今年1月31日卸任總台長,央廣第一次採取公開徵選,並組成總台長審薦小組,成員組成包括:前新聞局長蘇正平、中正大學傳播學系教授胡元輝與羅世宏、政大廣電系助理教授王亞維、上下游網站創辦人馮小非、台少盟秘書長葉大華,以及央廣董事長路平等7位具備央廣董事身分的專家學者組成。

RTI made the decision public on June 11, but at the time, the decision was still awaiting approval from the board of directors and the Executive Yuan (i. e. Taiwan’s government).

I find it confusing that there would still be a director-general at all, plus a board of directors, because about a year and a half ago, plans for RTI (plus CNA and Public TV) seemed to point into a different direction.

But what matters most to listeners like me is the opportunity to switch on the radio and to listen.

____________

Notes

*) Also referred to as “president” in English

____________

Saturday, February 15, 2020

COVID-19, new Diagnostics, statistical Effects, and some Leap of Faith

China’s explanation that a jump in the number of new COVID-19 infections can be explained with new diagnostic methods is meeting with a leap of faith in official Kiev. Radio Ukraine International, via WRMI on February 14 (Febr 13 local time in the US) reported in its “Ukrainian Perspective” program that

[a]s of February 13, 60,331 confirmed cases of the novel corona virus COVID-19, including 1,369 lethal cases, have been registered worldwide. The Ukrainian health ministry attributes the [ .. not readable] increase in the number of COVID-19 cases to a new diagnostic method deployed in the Hubei province. In addition to the test and specific symtoms screening, the method includes computer-assisted lung tomography to help detect pneumonia caused by the virus. So far, there have been no confirmed laboratory cases in in Ukraine, the health ministry reported on Thursday.
[…]

The report in full – with some shortwave background noise – can be found under the following link for a while. Please click the icon.

The report also quotes Ukraine’s prime minister, who addressed the issue of evacuating Ukrainians from Hubei province, and possible health risks for Ukraine that needed to be ruled out when the evacuations were carried out.

German television’s flagship news program “Tagesschau”, with a status in Germany comparable to “Xinwen Lianbo’s” in China, also attributed the rise in statistically recorded cases to the new diagnostic measures in a report on Thursday, but took a more distanced stance in the second part of the report, when addressing “revised diagnostic results” (“überarbeitete” Diagnoseergebnisse) announced by Hubei’s provincial government.

Friday, February 14, 2020

Chinese Foreign Ministry’s online press conference on Friday, foreign-support statistics

Translation Chinese-English, main Link: 外交部:已有33个国家政府和4个国际组织向中方提供了疫情防控医疗物资

China Daily, February 14, reporter Zhou Jin — Chinese foreign ministry spokesman Geng Shuang told a regular press conference, conducted online, that 33 national governments and 4 international organizations have supplied China with medical goods for preventing and controlling the epidemic situation.

中国日报2月14日电(记者 周瑾)外交部发言人耿爽14日在网上例行记者会上表示,已有33个国家政府和4个国际组织向中方提供了疫情防控医疗物资,中方对于来自国际社会,特别是来自其他发展中国家的真诚友善的支持和帮助表示欢迎和感谢。

A reporter asked: Can you make public how many national governments have supplied China with medical goods for preventing and controlling the epidemic situation?

有记者问:你能否透露截至目前有多少国家的政府向中方提供抗疫援助物资?

Geng Shuang said that facing the epidemic, China mainly relies on its own strength, and we have the confidence and abilities to do that. At the same time, we express our welcome and thanks for international community’s support and help, particularly from other developing countries.

耿爽表示,面对疫情,中方主要依靠自身的力量应对,我们对此有信心、有能力。同时,对于来自国际社会,特别是来自其他发展中国家的真诚友善的支持和帮助,我们都表示欢迎和感谢。

Geng Shuang explained that according to our diplomatic channels, 33 national governments and 4 international organizations have supplied China with medical goods for preventing and controlling the epidemic situation, including Algeria, Australia, Belarus, Cambodia, Canada, Egypt, France, Germany, Ghana, Hungary, Indonesia, Iran, Italy, Japan, South Korea, Kazakhstan, Malaysia, Nepal, New Zealand, Pakistan, the Philippines, Russia, Singapore, Suriname, Tajikistan, Thailand, Trinidad and Tobago, Turkey, the United Arab Emirates, the United Kingdom, the USA, Uzbakistan, Vietnam, the European Union, UNICEF, the United Nations Development Program, and the International Organization for Migration.

耿爽介绍说,根据我们从外交渠道掌握的情况,截至2月14日中午12时,已有33个国家政府和4个国际组织向中方提供了疫情防控医疗物资,包括:阿尔及利亚、澳大利亚、白俄罗斯、柬埔寨、加拿大、埃及、法国、德国、加纳、匈牙利、印度尼西亚、伊朗、意大利、日本、韩国、哈萨克斯坦、马来西亚、尼泊尔、新西兰、巴基斯坦、菲律宾、俄罗斯、新加坡、苏里南、塔吉克斯坦、泰国、特立尼达和多巴哥、土耳其、阿联酋、英国、美国、乌兹别克斯坦、越南,欧盟、联合国儿童基金会、联合国开发计划署、国际移民组织。

According to his explanations, 17 national governments and 1 international organization had relevant medical supplies to China, including Austria, Brazil, the Republic of Congo (Congo-Brazzaville), Costa Rica, the Czech Republic, Denmark, Ecuador, Estonia, Kenya, Kyrgyzstan, Latvia, Norway, Palestine, Qatar, Saudi Arabia, Serbia, Slovenia, and the United Nations Population Fund.

据他介绍,有17个国家政府和1个国际组织宣布将向中方提供相关医疗物资,包括:奥地利、巴西、刚果(布)、哥斯达黎加、捷克、丹麦、厄瓜多尔、爱沙尼亚、肯尼亚、吉尔吉斯斯坦、拉脱维亚、挪威、巴勒斯坦、卡塔尔、沙特阿拉伯、塞尔维亚、斯洛文尼亚,联合国人口基金。

He said that the governments of Chile, Equatorial Guinea, North Korea, the Maldives, Mongolia, Myanmar, Vanuatu, and the United Nations’ institutions in China had also given China financial and material support. Many people from many countries’ societies, from all walks of life, overseas Chinese, Chinese-invested companies, Chinese overseas students etc. had also given a lot of support in a number of ways.

他称,此外,智利、赤道几内亚、朝鲜、马尔代夫、蒙古、缅甸、瓦努阿图等国政府和联合国驻华机构也向中方提供了其他形式的资金和物质支持。很多国家社会各界友好人士、华侨华人、中资企业、中国留学生等也通过各种方式提供了大量支持。

他称,此外,智利、赤道几内亚、朝鲜、马尔代夫、蒙古、缅甸、瓦努阿图等国政府和联合国驻华机构也向中方提供了其他形式的资金和物质支持。很多国家社会各界友好人士、华侨华人、中资企业、中国留学生等也通过各种方式提供了大量支持。

____________

Related

Lesson of the Widow’s Mite, Wiki, last edit Jan 8

____________

Thursday, February 13, 2020

German embassy to Taiwan reportedly affirms country’s measures against new corona virus disease

Many different worlds

There are so many different worlds …

The German Institute Taipei, i. e. Germany’s embassy there, but it must not be called an embassy because the Chinese don’t like that, has affirmed prevention and treatment work of the new corona virus (COVID-19), according to Radio Taiwan International (RTI). The diplomatic mission published the statement on Thursday (Febr 13).

It reportedly says that although the island was close to the source of the virus, Taiwan had so far managed to keep the number of confirmed cases low, and to avoid a large-scale outbreak of the disease. Given the dangerous situation, the German mission thinks of the measures taken as a model [of how to deal with it].

聲明表示,儘管距離病毒的發源地很近,台灣截至目前仍成功維持較少的確診個案,並且避免疫情的大爆發。針對這樣危險的疾病,台灣所採取的措施,足以為模範。

The statement is also quoted as saying that if Taiwan could be involved with the relevant international organizations, this would be beneficial for the world, as it could obtain important information quickly, and because it could share its experience with other countries.

聲明最後指出,如果將台灣納入相關國際組織,這對全球都有利,一方面能夠迅速獲取重要資訊,另一方面則能與他國分享自身的經驗。

<span>%d</span> bloggers like this: