Archive for ‘France’

Thursday, February 20, 2020

Chinese Academic on WSJ Reporters’ Expulsion: Butts have to be spanked

The following is a translation of an opinion article by Yang Hanyi, a regular columnist with the internet newsmagazine Guanchazhe Online (aka “Observer”), and researcher at the Shanghai Spring and Autumn Development Strategy Institute.

Guanchazhe is privately-run, according to this Wiki, and seems to be replacing “Huanqiu Shibao” as a voice for post-1990 fenqings, plus indignant little emperors of all ages.

Yang’s article goes far beyond the WSJ “incident” – and this probably reflects the political motivation behind revoking the three press credentials. It appears to reflect Beijing’s frustration with American sanction policies, the murder of Qasem Soleimani, and the demonstrations in Hong Kong (blamed on the West), among others. It also tries to sketch a roadmap of how to deal with the press in future.

However, Guanchazhe notes that the article’s content is only the opinion of the author, and not written on behalf of the platform.

Links within blockquotes added during translation.

On February 19, a spokesman of China’s foreign ministry announced at a press conference that from that day onwards, the credentials of three Beijing reporters of America’s “Wall Street Journal” would be revoked. In peoples’ memory, this is the first time in the decades of reform and opening up that the government has handed down an “edict of expulsion” against several reporters of the same medium at the same time.

2月19日,中国外交部发言人在记者会上宣布,即日起吊销美国《华尔街日报》三名驻京记者证件。在人们的记忆中,这是改革开放几十年来中国政府首次对来自同一家国际媒体的多名记者同时下“逐客令”。

I’d just like to say: “well done”.

对此我只想说“干得漂亮”。

As is well known, this incident started with the “WSJ”‘s publication of a flow of racism and prejudice, “China is the real sick man in Asia”, slandering the Chinese government’s and peoples’ great efforts to resist the new coronavirus epidemic. Once this was published, many netizens rushed forth the the “WSJ”‘s social media accounts and denounced the racism. America’s nationwide broadcaster NBC, in a report, also criticized the “WSJ”‘s headline as it could create fear, anxieties, and a hostile mood. Foreign ministry spokesperson Hua Chunying, on February 6, named the author and criticized his arrogance, prejudice and ignorance. But facing the stern message of the Chinese side, [the WSJ] then turned to summoning the pretense of freedom of the press and of speech. For a while, the author said that the choice of the headline was freedom of editing, for a while they said that they had meant to refer to the Ottoman Empire without malign intentions, and even that [The remaining accusations are beyond my translation skills, but this article may reflect all or some of them]. Do they really believe that people don’t know those things behind western media?

众所周知,这起事件的起因是《华尔街日报》2月3日发表了一篇流淌着种族主义偏见的文章《中国是真正的“亚洲病夫”》,诋毁中国政府和人们抗击新冠疫情的努力。此文一发,大批网民涌至作者和《华尔街日报》社交媒体页面上留言指责种族主义。美国全美广播公司在报道中也批评《华尔街日报》的标题可能制造恐惧、焦虑和敌对情绪。中国外交部发言人华春莹更是于2月6日点名批评该文作者的傲慢、偏见和无知。但面对中方的严正交涉,他们又搬出新闻自由、言论自由的幌子,一会儿作者说起标题是编辑的自由,一会儿说我们没有恶意只是玩了个奥斯曼帝国的梗,一会儿说我们甚至以病夫自黑呢。如今中国采取惩罚措施,《华尔街日报》发行人威廉•刘易斯又甩的一手好锅,说评论部门惹的祸,不好怪到新闻记者头上来哟,真以为人们不知道西方媒体背后那些事呢?

In recent years, everyone has clearly seen America’s so-called great-power competition, not only in correct and fitting words in national defense strategy papers, not only by openly kidnapping the international community with domestic laws*), not only by telling the world with an honest face that we “tell lies, cheat and steal”, not only trampling on international conventions for the protection of diplomats by public assassination, but also by carrying a gun and a stick on a somewhat concealed battlefield which is the battle of public opinion.

近年来大家都看清了美国所谓的大国竞争,不仅名正言顺地写在国防战略报告里;不仅堂而皇之用国内法绑架国际社会;不仅正大光明地告诉世界“我们撒谎、欺骗、偷窃”;不仅践踏保护外交人员的国际公约公然行刺,也包括在另一片略微隐蔽的战场上夹枪带棒,这就是舆论话语的战斗。

Yang’s article describes news media as rather low-cost “mouthpieces of national interests” with a frequently high impact on international public opinion and politics, while America hardly found a way to compete with Huawei. And while an old-style empire’s embarrassing situation was understandable, and while one could even appreciate the comical nature of foreign medias’ blackening of China, butts that deserved a spanking still needed to be spanked (但好笑归好笑,屁股该打还是要打的).

It continues with a tour of American crimes and double standards (perceived or real – you decide from case to case), from a recently announced obligation for China’s state or party media to register as foreign agents or diplomatic missions in the US, to an NBA executive’s support of Hong Kong’s democracy movement (instigating chaos elements in HK / 怂恿乱港分子), the publication of a coronavirus-China-state-flag cartoon in Denmark, the WSJ’s sick-man-of-Asia statement, and inconsistencies in measures against anti-semitic or anti-black messages online while lacking protection of China against being being scolded.

The “Charlie Hebdo” massacre is broached, too, and so is responsibility as the other side of the coin (freedom being the other one).

Has the “WSJ” published free speech which insults Chinese? Yes. Must it be held responsible for publishing such remarks? Yes.

《华尔街日报》有没有发表侮辱中国人文章的言论自由?有。那它需不需要为发表这样的言论负责?需要。

The article then refers to Singapore as a place to learn from, when dealing with “misreporting”, citing a lawsuit by Lee Kuan Yew against the Far Eastern Economic Review‘s editor-in-chief as an example – according to the author, that was in 1989 -, and a case against the Asia WSJ, also in Singapore, in 1991, about contempt of court.

Yang on the other hand cites Beijing’s “unreliable entities list” as a conceivable tool.

____________

Note

*) There are probably two aspects to this accusation. One could be the US sanctions regime against Iran (and maybe also against North Korea, even if China officially supports those), and another would be a widely held belief that there is a rift between the US and the rest of the West about how to interact with China.

____________

Related

FMPRC daily briefing online, Febr 19, 2020
Be more Xinhua, Oct 10, 2009

Monday, February 17, 2020

China Media Group and the Coronavirus: Independent Television quotes China Media Group’s inspiring News

The following is a translation of an article published by People’s Daily, on January 29.

A few explanations to make it more readable:

China Media Group is a  state-owned Chinese multi-media, multi-language conglomerate, resulting from a merger of China Central Television (CCTV), China Radio International (CRI) and China National Radio (CNR, or, in Chinese, Central People’s Broadcasting Station/CPBS). All these flags are still up in the national media landscape, but under the “Media Group’s” more or less centralized control. China Radio International’s last director Wang Gengnian reportedly retired in 2018 from his now obsolete job, and Yan Xiaoming, who used to head the domestic CPBS radio service, became the new organization’s deputy director. Shen Haixiong became China Media Group’s first director (and party secretary).

The level of China Media Group’s international “successes” can’t be measured from the People’s Daily article. However, it may count as an indicator of the pressures under which the state-owned media giant has to justify its budget. The CPC has become more demanding of the propaganda industry after Xi Jinping became the party’s secretary general, and less tolerant of fiefdom’s within the propaganda structures.

Links within blockquotes added during translation.

Main Link: International mainstream media pay attention to China’s epidemic prevention and control work, widely transmit China Media Group coverage

In the last few days, China Media Group’s coverage of prevention and control work against the new coronavirus viral infection pneumonia epidemic has been widely republished by American, British, German, French and other country’s mainstream media. According to unfinished statistics until January 28, some ninety mainstream media, including Fox Broadcasting Company, the BBC, CNN, Russia National Television, French BFM Business television, German ZDF channel two television, Italian RAI national broadcaster and other have quoted from relevant China Media Group coverage.

连日来,中央广播电视总台有关新型冠状病毒感染肺炎疫情防控报道,受到美英德法等国际主流媒体的广泛转发。据不完全统计,截至28日,包括美国福克斯广播公司、英国广播公司、美国有线电视新闻网、俄罗斯国家电视台、法国BFM BUSINESS电视台、德国电视二台、意大利广播电视公司等近90家主流媒体引用了总台相关报道。

In recent days, American Fox Broadcasting Company news channel, the BBC’s international news channel, America’s CNN international channel have all transmitted relevant China Media Group coverage and presented the measures taken by China in its prevention and control work against the epidemic, and America’s, Asia’s, Europe’s and other regions’ epidemic situation.

近日,美国福克斯广播公司新闻频道、英国广播公司国际新闻频道、美国有线电视新闻网国际频道均转引了总台相关报道,介绍中国在防控疫情方面所采取的措施以及美国、亚洲、欧洲等地疫情情况。

CMG media review: Just look at our incredible propaganda!

On January 28, Russia National Television, Russia Today TV, Independent TV [Dozhd TV]  and other mainstream media continued to pay close attention to China’s new coronavirus epidemic situation, with several television broadcasters using China Media Group coverage on that day. Dozhd TV reported that inspiring news was coming from China, with Chairman Xi Jinping stating that China had full confidence and the ability to win the battle of preventing and controlling the new coronavirus epidemic pneumonia.

28日俄罗斯国家电视台、今日俄罗斯电视台、独立电视台等主流电视媒体继续关注中国新型冠状病毒疫情,多家电视台当天引用了总台报道。独立电视台报道称:从中国传来令人振奋的消息,习近平主席表示中国完全有信心、有能力打赢新型冠状病毒肺炎防控攻坚战。

Also on that day, Russia National Television gave a full rebroadcast of China Media Group reporters’ interview with Wuhan mayor Zhou Xianwang, reporting the city government’s resolve in handling and overcoming the epidemic.

俄罗斯国家电视台当天全文引用总台记者对武汉市长周先旺的采访,报道武汉市政府处理疫情的考量和战胜疫情的决心。

Russia National Television channel 1’s primetime “Sixty Minutes” live broadcasts at noon and in the evening invited China Media Group reporters and Russian experts to interpret together the epidemic in China and the Chinese government’s active steps against it. An edited video of the program was uploaded to Youtube and viewed there nearly 100,000 times.

俄罗斯国家电视台1频道收视率最高的时事评论节目《60分钟》28日播出的午间和晚间两档直播节目,邀请总台驻站记者与多位俄罗斯专家一同解读中国国内的疫情和中国政府的积极应对。节目视频经过剪辑上传到YouTube平台上后观看量近10万次。

Italy’s biggest privatly-run television station, Mediaset TgCom24 TV, in its live news program “Behind the Incident”, repeatedly contacted China Media Group’s Italian-department reporter(s) to get information about the epidemic’s latest developments, and prevention and control measures, reporting the Chinese people’s confidence in overcoming the epidemic, and China’s desire to actively participate in international cooperation.

意大利最大的私营电视台——梅地亚塞特传媒集团TGCOM24电视台——的新闻直播节目《事件背后》,多次连线总台意大利语部记者,了解中国疫情最新进展及防控措施,报道中国民众战胜疫情的信心以及中国积极参与国际合作的意愿。

France’s BFM Business TV cooperated with China Media Group’s French department on January 23, inviting  Foundation for Strategic Research Antoine Bondaz to invite the in the program’s discussion. He said that “the Chinese government has taken active and fast measures to control the spread of the epidemic. The Chinese government’s quick response deserves recognition.”

法国BFM BUSINESS电视台23日与总台法语部合作,邀请法国战略研究基金会中国问题专家安东尼奥(Antoine Bondaz)参加节目访谈。安东尼奥表示:“中国政府采取了积极迅速的措施,控制了疫情蔓延。中国政府做出的快速反应,值得肯定。”

DRF Deutschland‘s [Germany] “China Info” changed its originally planned program on January 27, quoting from material from China Media Group’s German department, with a focus on the active measures taken by China to fight the epidemic.

德国DRF电视台《中国新闻》栏目27日改变原播出节目,转引转发总台德语部稿件,重点报道中国抗击疫情所采取的积极举措。

Also, Brazil, India, Indonesia, Thailand, Turkey, Israel and other countries’ media have amply used China Media Group’s multilingual coverage, informing their countries’ national audiences about the Chinese government’s active measures in preventing and controlling the epidemic, and its work together with the international community to maintain regional and global confidence in public health.

此外,巴西、印度、印尼、泰国、土耳其、以色列等国的媒体也充分采用总台多语种报道,向本国受众及时介绍中国政府在防控疫情方面所采取的积极措施,以及与国际社会一道,共同维护好地区和全球公共卫生的信心。

[…]

____________

Related

The true story, Montsame, Febr 14, 2020
Borrowed boats, Jichang Lulu, Nov 4, 2015
This content in Swahili, Nov 13, 2014

____________

Monday, February 17, 2020

Raising Taiwan’s Profile: RTI’s French Programs return to Shortwave

Radio Taiwan International (RTI) has – at least partly – reversed a decision announced early in 2018, which had cut the French department’s shortwave programs. To prepare the French programs’ return to the airwaves, test transmissions will be carried out on several days this month, and on March 1 – details there.

Radio Taiwan International QSL, 2018

The transmitter site used by RTI will be Kostinbrod, Bulgaria, which already airs RTI programs in German and in Russian. The transmissions in French will target both western Europe and northern Africa, according to the French service’s mailbag program of February 15. They quote the new management of RTI as stating that the station needs to use all means of communications available to raise Taiwan’s profile. Spanish was also mentioned as a candidate to return to shortwave, but I couldn’t make out if this referred to a firm decision (my French isn’t very good).

As far as the new management is concerned, RTI published some information in 2019, and so did other Taiwanese media.

According to Focus Taiwan (CNA English), the new director-general*) is Chang Cheng (張正), a media worker and broadcasting host, and founder of “4-way news”, an online and once-a-month paper publication with a focus on Taiwan’s migrant communities. He was voted in for RTI during the first half of 2019, after “a public selection process,” conducted by the external broadcaster”for the first time.” According to them, they sort of called for bids:

Radio Taiwan International’s previous director-general Shao Li-chung left office on January 31 [2019], and RTI carried out a public bidding and formed an assessment and selection team, including former government information office chief Su Cheng-ping, professor Hu Yuan-hui and Lo Shi-hung of National Chung Cheng University, assistant professor Wang Yae-wei of Chengchi University’s College of Communication, Upstream-Downstream webpage founder Feng Hsiao-fei, Taiwan Alliance for Advancement of Youth Rights and Welfare secretary-general Yeh Ta-hua, RTI board of directors’ chairman, as well as seven experts who were members of the board of directors.

中央廣播電台前總台長邵立中於今年1月31日卸任總台長,央廣第一次採取公開徵選,並組成總台長審薦小組,成員組成包括:前新聞局長蘇正平、中正大學傳播學系教授胡元輝與羅世宏、政大廣電系助理教授王亞維、上下游網站創辦人馮小非、台少盟秘書長葉大華,以及央廣董事長路平等7位具備央廣董事身分的專家學者組成。

RTI made the decision public on June 11, but at the time, the decision was still awaiting approval from the board of directors and the Executive Yuan (i. e. Taiwan’s government).

I find it confusing that there would still be a director-general at all, plus a board of directors, because about a year and a half ago, plans for RTI (plus CNA and Public TV) seemed to point into a different direction.

But what matters most to listeners like me is the opportunity to switch on the radio and to listen.

____________

Notes

*) Also referred to as “president” in English

____________

Saturday, September 28, 2019

Xinhua: Jacques Chirac’s “profound awareness”

Main Link: “Jacques Chirac: a French president’s love for China” (希拉克:一位法国总统的中国情缘)

Xinhua, Paris, Sept 26, 2019 — Jacques Chirac, currently France’s “most popular politician,” was also an important foreign leader with a deep affinity to China. On September 26, his family confirmed that this former French president had died on that day, aged 86. The independent and self-determined diplomatic position and anti-war philosophy he took during his presidency has left France and even Europe with a precious legacy.

新华社巴黎9月26日电 雅克·希拉克,法国当代“最受欢迎的政治家”,也是一位有着深深“中国情缘”的外国政要。9月26日,希拉克的家人确认,这位法国前总统当天上午与世长辞,享年86岁。希拉克担任总统期间的独立自主外交立场和反战理念,是留给法国乃至欧洲的宝贵政治遗产。

That’s the way they liked him (click picture for CCTV video)

Gaining fame by opposing war

反战赢声誉

Jacques Chirac was born on November 29, 1932 in Paris, Corrèze [?]1), his father was a manager at Crédit Commericale de France. [Chirac] graduated at Sciences Po and the École Nationale d’Administration. At a young age, he followed Charles de Gaulle’s policies, and was elected to France’s National Assembly before he was 40 years old. In 1974, he became France’s prime minister. After resigning as prime minister in 1976, he founded the Rassemblement pour la République and became its first chairman. From 1986 to 1988, Chirac took up the post of prime minister again. In 1995 he was elected French president, re-elected in 2002, staying in office until he retired in 2007.

希拉克1932年11月29日生于巴黎科雷兹镇,其父曾为法国商业银行总管。他毕业于巴黎政治学院、法国国家行政学院,年轻时就追随戴高乐从政,不到40岁当选为法国国民议会议员。1974年,希拉克出任法国总理。1976年辞去总理职务后,他创立保卫共和联盟并任主席。1986年至1988年,希拉克再度出任法国总理。1995年他当选法国总统,2002年连任,直至2007年卸任。

photo / caption: on July 14, 1995, just been elected president, Chirac attended the Bastille Day military parade at the Place de la Concorde. (Xinhua)

Despite having lost much of its former economic power, France played the role of a top-ranking power in the field of diplomacy. When British and American-led coalition forces started the Iraq war in 2003, France, led by Chirac, stood at the forefront of the anti-war camp.

在希拉克时代,法国尽管经济实力已大不如前,但在外交领域却一度发挥着一流大国的作用。2003年,以英美军队为主的联军发动伊拉克战争,希拉克率领的法国则站在了反战阵营的前列。

Before the Iraq war began, Chirac clearly said that France would exercise its veto power at the UN security council. One year after the beginning of the war, Chirac predicted that the Iraq war would lead to increasing terrorist activities and make the world more dangerous. The facts have confirmed the truth of Chirac’s warning.

伊拉克战争开始前,希拉克明确表示法国会在联合国安理会行使否决权。开战后一年,希拉克就预言,伊拉克战争将导致恐怖活动加剧,会让世界变得更加危险。事实证明,希拉克的警告是正确的。

Chirac’s firm opposition to the war earned France global fame, but especially in the Arab world. Many French people took pride in Chirac, believing that on a matter of peace or war, of life and death, “he had adhered to French principles and upheld justice and morality.”

希拉克的坚定反战立场,使得法国在全球、特别是阿拉伯世界赢得了声誉。不少法国人以希拉克为荣,认为他在“事关和平与战争,生命和死亡”的时候,“坚持了法国的原则,捍卫了正义和道德”。

As the leader of one of the Western powers, Chirac was very clear-headed about the trend of global multi-polarization and advocated a “strong Europe” for that reason. In 2007, he said at a EU summit that “the world’s biggest transformation is that we are going through a decade of transformation, from global uni-polarity to multi-polarity. He also believed that European diversity and social fusion were important factors in maintaining strength.

作为西方大国领袖,希拉克对世界多极化的趋势非常清醒,并主张为此需要“强大的欧洲”。2007年,他在欧盟峰会上表示,“世界最大的变革在于,我们正经历从单极世界向多极世界转变的年代”。他同时认为,欧洲的多样性和社会融合是保持强大的重要因素。

photo / caption: on April 28, 2002, French president Chirac, at the central French city of Nontron, embraced a baby from the welcoming crowed at a election campaign event. The presidential elections were held on May 5 that year. (Xinhua / Reuters)

2002年4月28日,法国总统希拉克在法国中部城市农特龙进行竞选活动时,从欢迎人群中接抱一个婴儿。法国总统选举当年5月5日举行。(新华社/路透)

In 2009, a survey conducted by opinion pollster IFOP for “Paris Match” found that two years after leaving office, Chirac remained the most popular politician in the French peoples’ opinion.

2009年法国民调机构Ifop为《巴黎竞赛画报》所做一项调查中,卸任两年的希拉克被法国人视为“最受欢迎的政治家”。

Deep love for China

中国情缘深

Chirac wasn’t only a well-known politician and diplomat, but also an elegant connoisseur of oriental culture. He had a particular passion for the long history of Chinese culture, which he had studied a lot. French media have called him a man who ardently loves China”, having a “deep affinity towards China”.

希拉克不仅是著名的政治家与外交家,也是品位高雅的东方文化鉴赏家。他对历史悠久的中国文化情有独钟,且颇有研究。法国媒体称他为“热爱中国的人”,有着深深的“中国情缘”。

As a youngster, Chirac often went to Guimet Museum. At the time, he was particularly attracted to Chinese art, especially ancient bronze devices. Appreciation of ancient Chinese bronze devices became his hobby at the time, at times an obsessive one. According to a diplomat familiar with Chirac, he can even accurately determine the historic age of Chinese bronze relics. In July 2007, while attending a NATO summit was “absent-mindedly” reading a book. The moment was captured on camera by a French reporter who published the news that “president takes a short break, studying Chinese bronze devices.”

希拉克在少年时代经常光顾法国国立吉美亚洲艺术博物馆。当时,他被中国艺术品特别是古代青铜器深深吸引。从此,中国青铜器鉴赏研究成为他的爱好,甚至到痴迷程度。据了解希拉克的外交官介绍,希拉克甚至能准确判断中国青铜器的历史年代。2002年7月,希拉克出席北约首脑会议时“开小差”读书。这一幕被在场的法国记者拍下,登报称“总统忙里偷闲,研究中国青铜器”。

Photo/Caption: on December 4, 2000, Chirac appreciated China Liao dynasty relics on a Chinese cultural relic discoveries exhibition in Paris.

2000年12月4日,希拉克在巴黎举办的中国文物考古发现展上欣赏中国辽代文物。(新华社记者李根兴摄)

In September 1978, Chirac, in his capacity as former French prime minister and as Paris mayor, visited China on invitation. After visiting the Qin Shihuang Terracotta Warriors in Xi’an, he was greatly stunned and called the place “the eighth world wonder”.

1978年9月,希拉克以法国前总理、巴黎市市长的身份应邀访华。他在西安参观秦始皇兵马俑后深受震撼,称之为“世界第八大奇迹”。

Jacques Chirac felt emotional links towards Chinese culture and was a major promoter of French cultural exchanges with China. When the Chinese-French cultural year was held from 2003 to 2005, the Eiffel Tower was illuminated in “Chinese red”. This didn’t only pioneer cultural exchange between the two countries, but also played a model role globally.

希拉克情系中国文化,也是法国对华文化交流的主要推动者。2003年至2005年,中法互办文化年,埃菲尔铁塔披上“中国红”。这既是两国文化交流史上的创举,也在世界上具有示范作用。

Chirac left a profound footprint in Sino-French relations and contributed to the “golden decade” of Sino-French” relations. Between the times he assumed and left office as president, he visited China four times, tracking almost half of the country. In the meantime, Sino-French relations kept improving. In 1997, China and France established a comprehensive cooperative partnership, and in 2004, they established a comprehensive strategic partnership.2)

希拉克对中法关系的发展留下了自己的深刻印迹,造就了中法关系的“黄金十年”。1995年出任总统至卸任,希拉克4次访华,足迹几乎遍及半个中国。其间,中法关系不断得到提升。1997年,中法两国建立全面合作伙伴关系,2004年建立全面战略伙伴关系。

In 2006, in an interview with Xinhua reporters before a visit to China, Chirac emphasized that all French people understood the extent to which the prospects of global development depended on China. China and the world were inextricably linked to each other, and this profound awareness was exactly one of Jacques Chirac’s prime motives to vigorously promote Sino-French relations.

2006年,希拉克在访华前接受新华社记者专访时强调,每个法国人都明白,世界的发展前途在很大程度上取决于中国。中国与世界密不可分,这一深刻认识正是希拉克大力推进中法关系发展的原动力之一。

____________

Note

1) probably a mix-up by Xinhua – Chirac was born in Paris, but many of his ancestors were from Corrèze in central / southwestern France, the department he also represented at the National Assembly from 1967 to 1986 and from 1988 to 1995.
2) Referred to as partenariat global sino-français and partenariat stratégique global respectively, in French-language Chinese publications.

____________

Related

“Le bruit et l’odeur”, 1991, Wikipedia, acc 20190928
“A completely banal incident”, LA Times, Aug 29, 1987

____________

Tuesday, July 23, 2019

International Experts bear Testimony to Intuitively-Felt Harmony in Xinjiang

Lots of China experts are there to help “the world learn more about the Chinese autonomous region while beating misinterpretations and distortions with hard facts.” According to Xinhua news agency, they hail from France, Qatar, Sri Lanka, and Egypt (English version). A Chinese version quotes the French scholar as saying that “by personal experience, one could intuitively feel multi-ethnic harmony in Xinjiang (… 通过亲身体验说,中国有56个民族,在新疆可以直观地感受到这种多民族融合).

China’s State Council published a white paper on historical matters concerning Xinjiang Uygur Autonomous Region in northwest China on Sunday.

The full white paper’s English version is only 19 pages long, and doesn’t address the issue of “reeducation” camps. It does, however, concern itself with the issue of slavery under the rule of the Turks, and the Uighurs’ liberation with support from Tang Dynasty troops.

Sunday, August 19, 2018

State Council Information Office holds “Media Manager’s Research and Study Class” in Xinjiang

The following is a translation of a Xinhua news article, published online on July 21. Links within blockquotes added during translation.

23 Media Managers from 18 Countries gather in Xinjiang to participate in “Silk Road’s Economic Belt Media Managers’ Research and Study Class from Relevant Countries”

Xinhua Urumqi, July 21 (Ayi Nu’er reporting) — On July 21, twenty-three media managers from eighteen countries along the “One Belt one Road” gathered in Xinjiang Urumqi to take part in a “Silk Road Economic Belt research class for media managers from relevant Countries”, organized by the State Council Information Office of the People’s Republic of China.

新华社乌鲁木齐7月21日电(记者阿依努尔)21日,来自“一带一路”沿线18个国家的23家媒体负责人共聚新疆乌鲁木齐,参加由国务院新闻办公室主办的“丝绸之路经济带相关国家媒体负责人研修班”,对新疆经济社会发展进行广泛深入了解。

At that day’s class opening ceremony, Xinjiang Uyghur Autonomous Region Party Committee member of the standing committee and propaganda department director Tian Wen said that Xinjiang covers 1.6t million square kilometers, that it is a place where many cultures meet, and also a thoroughfare of the old Silk Road. After the “One Belt one Road” initiative had been put forward, Xinjiang, helped by its unique geographic situation and cultural advantages, as a core area for the Silk Road’s economic belt, actively built regional traffic hubs, trade and commerce logistics centers, financial centers, cultural science education centers, medical service centers, and comprehensively deepened exchanges and cooperation with the countries along the “Belt and Road”.

在当日举行的开班仪式上,新疆维吾尔自治区党委常委、宣传部部长田文说,新疆面积166万平方公里,是多种文化交汇之地,也是古丝绸之路通衢之地,“一带一路”倡议提出后,作为丝绸之路经济带核心区,新疆借助独特地缘、人文优势,积极建设区域性交通枢纽中心、商贸物流中心、金融中心、文化科教中心、医疗服务中心,全面深化与“一带一路”沿线各国交流与合作。

Taking part in this research class are media managers from France, Germany, Russia, India, Pakistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Canada, Egypt, and other countries, involving Asia, Europe, Africa, and North America.

参加此次研修班的媒体负责人来自法国、德国、俄罗斯、印度、巴基斯坦、哈萨克斯坦、吉尔吉斯斯坦、乌兹别克斯坦、加拿大、埃及等18个国家,涉及亚洲、欧洲、非洲、北美洲四大洲。

Tarek Ramadan Mohamed Hussein, deputy editor in chief of Egpytian paper “Golden Pyramid Evening News”, said that the research and study class would be another step towards deepening awareness of the real level of Xinjiang’s development.

埃及《金字塔晚报》副总编塔里克·拉马丹·穆罕默德·侯赛因表示,研修班将进一步加深自己对新疆真实发展水平的认知。

From July 21 to 25, these media managers will have informal discussions and exchanges with Chinese experts and scholars from the fields of economics, culture, ethnic groups, religion etc.. They will also visit Changji Hui Autonomous Prefecture, Ili Kazakh Autonomous Prefecture and other places for visits and observations. After that, they will continue studies in Beijing.

21日-25日,这些媒体人士将与中国经济、文化、民族、宗教等领域专家学者座谈交流,还将前往新疆昌吉回族自治州、伊犁哈萨克自治州等地参观考察。之后,他们将赴北京继续考察学习活动。

Since 2012, the State Council Information Office has held seven classes for media managers from relative countries in a row, thus opening a new window for humanities exchanges.

国务院新闻办公室自2012年起,连续举办7期相关国家媒体负责人研修班,打开了新的人文交流窗口。

____________

Related

Uyghurs and Muslim minorities situation, Aug 9, 2018
Global local sticks tv, Oct 22, 2009
Be more Xinhua, Oct 10, 2009

“Entwicklung basiert auf Stabilität”, CRI, Aug 14, 2018
凯赛尔·阿不都克热木, Xinhua, Aug 13, 2018
Press Review, China Digital Times, Aug 13, 2018

____________

Friday, March 16, 2018

OPCW: the Place to Investigate a Nerve Agent sample

One can only wish Sergei Skripal and his daughter a good and complete recovery. Skripal once helped a good cause, and suffered for it in the past. He deserves gratitude, and all former agents living under similar circumstances as he does (or did, until March 4), deserve protection. One thing is for sure: Russia’s political culture encourages lawlessness in the name of “patriotism” – suspicions as aired by Britain’s foreign minister Boris Johnson*) aren’t made up out of thin air. But a plausible narrative is still just a narrative, and even thick air is still only air.

In situations like these, anger and “highly likely” accusations are useless at best, and highly likely, they are damaging for all parties involved.

If Jan von Aken‘s comments in a Deutschlandfunk interview on Thursday are something to go by, there would be no need for the escalation that is under way – at least not yet. The established procedure would be to turn to the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), to get their assistance in clarifying any situation which may be considered ambiguous or which gives rise to a concern about the possible non-compliance of another State Party with the chemical weapons convention. In the Skripal case, Russia would have to answer to the OPCW’s executive committee “as soon as possible, but in any case not later than 10 days after the receipt of the request” to clarify.

What Theresa May said on Wednesday is anything but evidence:

Mr Speaker, on Monday I set out that Mr Skripal and his daughter were poisoned with a Novichok: a military grade nerve agent developed by Russia. Based on this capability, combined with their record of conducting state sponsored assassinations – including against former intelligence officers whom they regard as legitimate targets – the UK Government concluded it was highly likely that Russia was responsible for this reckless and despicable act. And there were only two plausible explanations. Either this was a direct act by the Russian State against our country. Or conceivably, the Russian government could have lost control of a military-grade nerve agent and allowed it to get into the hands of others.

In a conflict, the two immediate parties are rarely the best candidates to sort things out – not, when there is a history of conflict, or when, as the Economist has put it, Britain’s relationship with Russia is poisoned already.

Britain’s ultimatum for an explanation from Moscow had been contemptuously ignored,

writes the Economist. That may be so. Many Russian citizens have their rights ignored, too. But on a day-to-day basis, few people in the West would care. And if I were a Russian, I would probably find the British ultimatum just as comtemptuous – no matter if pro-Putin, anti-Putin or either.

After a first round of escalations, London now seems to be doing the right thing: they have sent (or will send) a sample of the Novichok nerve agent to the OPCW. That looks like a promising first step. The OPCW should also take care of further procedures, if there should be a chance to come to real conclusions.

Van Aken believes that both the British prime minister and the Russian president may have an interest in the current escalation. But May’s chances to rise to the “challenge” don’t look great, and Putin is going to “win the elections” anyway.

Rather, both of them appear to have concluded that they must serve their constituencies with instant certainties.

____________

Note

*) “The message is clear: We will find you, we will catch you, we will kill you – and though we will deny it with lip-curling scorn, the world will know beyond doubt that Russia did it.”

Saturday, July 29, 2017

Zis is like Zed

So much to write about.

 

%d bloggers like this: