Posts tagged ‘democracy’

Friday, February 27, 2015

Chinese Foreign Ministry Spokesman: “One Country, two Systems” a “Great Success” in Hong Kong

Q: The British Foreign and Commonwealth Office issued the 36th Six-Monthly Report on Hong Kong on February 26. What is China’s comment?

A: Since the return of Hong Kong, “one country, two systems” has been proved to be a great success, and is recognized by the world. The Central Government of China will continue to implement the “one country, two systems” policy and the Basic Law, resolutely support Hong Kong’s democratic development in accordance with the law, and safeguard Hong Kong’s long-term prosperity and stability.

I would like to stress again that the Central Government of China resumed its sovereignty over Hong Kong on July 1, 1997. Since then, Hong Kong has been a special administrative region of China. The so-called “responsibility” that the British side claimed to have over Hong Kong simply does not exist. Hong Kong affairs are completely China’s domestic affairs. No foreign country has any right to interfere.

FMPRC (English), Febr. 27

____________

问:26日,英国外交部发表第36份《香港问题半年报告》。中方对此有何评论?

答:香港回归以来,“一国两制”的实践取得巨大成就,举世公认。中国中央政府将继续坚定不移贯彻“一国两制”方针和基本法,坚定不移支持香港依法推进民主发展,坚定不移维护香港长期繁荣稳定。

同时,我要再次强调,1997年7月1日,中国中央政府恢复对香港行使主权,香港成为中国的特别行政区,英方对香港的所谓“责任”是不存在的。香港事务纯属中国内政,任何外国无权干预。

FMPRC (Chinese), Febr. 27

____________

via Radio Taiwan International, Febr. 27, 2015
-

Saturday, February 7, 2015

CCP Influence on Education in Free Societies is a Problem – but it’s not the Main Challenge

Shoe Me Quick

Kiss Me Quick (while we still have this feeling)

Yaxue Cao of ChinaChange.org links to questions asked by U.S. Congressman Chris Smith:

Is American education for sale? And, if so, are U.S. colleges and universities undermining the principle of academic freedom and, in the process, their own credibility in exchange for China’s education dollars?

These are important questions, asked in New York University’s (NYU) cooperation with the East China Normal University (ECNU) in Shanghai. And Chris Smith, writes Cao, did not know the answer when he delivered his statement on Thursday.

There are people who think they do know the answer. Jörg-Meinhard Rudolph, a sinologist from south-western Germany, for example. In an interview with German national radio Deutschlandradio he said in the context of German universities cooperating with Confucius Institutes that

The [censoring] scissors are at work in the heads of these people. They know exactly that, if they are sinologists, for example, having cooperations or research, field research in China, they can’t do it the way Chinese, for example, can do it here. They have to cooperate with Chinese bodies. In many cases, these, too, are sub-departments of the central committee. And everyone knows what happens if you attend a talk by the Dalai Lama, for example. There are university boards who don’t go there, and they will tell you why: because they fear that their cooperations will suffer. That, in my view, is not in order. This is where you have to safeguard your independence. After all, that’s how universities came into being in Europe, during the 12th century – as independent institutions.

Every country seems to have its share of sinologists who believe – or believed in the past, anyway -, that free trade
with China would be the catalyst for political liberalism. They don’t seem to say that anymore, or maybe nobody quotes them anymore. But that doesn’t change the attitude of those who seem to believe, for whatever reason, that engagement is always better than maintaining a distance.

Cao also tends to believe that she knows the answer. She draws some conclusions that sound logical to me, and besides, she quotes Chinese stakeholders, whose statements suggest that the CCP carried the day at every stage at the ECNU negotiations with the NYU.

In fact, nobody should ever accuse the CCP of making a secret of their intentions. They discuss these intentions and drafts very openly, in the Chinese press. The problem, and here again it is time to quote Rudolph,

[…] is that the big China bestsellers in this country have all been written by people who can’t even read a Chinese newspaper.

The problem with maintaining standards – and I’m all for defining and defending some – is that political corrections come and go in waves. Campaigns, not reflection, shape the debates when it comes to how much cooperation with totalitarianism a free society can stand. When it is about the CCP infringing on freedoms, complaints usually get some media attention, because this fits into the general propaganda. When Chinese or ethnic Chinese people in Germany get censored, they get hardly any attention – it is as if the process were taking place in an anechoic chamber.

Rudolph, the sinologist quoted above, isn’t only a writer, but also a doer. He was the first president of the German Chamber of Commerce in Beijing, in 1997. And he was a “program observer” at the Chinese department of German foreign broadcaster Deutsche Welle, probably from the end of 2009 until 2014, appointed and paid by Deutsche Welle. That practice was never a matter of public debate in Germany, and no transparency either – only one news service cared to write a telling report, which only appeared in a media trade journal. At least four Chinese or Chinese-German journalists lost their contracts, apparently in conflicts over what was deemed “too CCP-friendly”. Rudolph doesn’t look like a champion of free speech to me.

The CCP is indeed unscrupulous. Its power abolishes freedom in China, and its influence endangers freedom where societies are supposed to be “autonomous”. A few weeks after Beijing and its puppet administration in Hong Kong had finished off legitimate democratic demands for universal suffrage from the Hong Kong public, Huanqiu Shibao (“Global Times”), one of the flagships of Chinese state media, warns that opposition against a mainland student running for university office at the University of Hong Kong reflected a dangerous “McCarthyite trend” in the former British colony. On a sidenote. if this conflict occured in Germany, Huanqiu might have tried allegations of Nazism instead.*)

But the CCP isn’t the core problem when it comes to its influence on academic institutions and people. When private enterprise becomes an important source of income for universities, that, too, endangers academic independence. There’s no such thing as a free lunch.

If there were clear standards, procedures and constant verification of their practice in general, and beyond this particular “communist problem”, nobody would have to fear the CCP anyway.

In that way, Beijing actually helps to demonstrate what is wrong with us. If we don’t get this fixed as free societies, don’t blame China. Don’t even blame the CCP.

____________

Note

*) Recent years have seen a resurgence of Nazi Skinheads in some places in Germany. Attacks on foreigners occur from time to time. The unhealthy trend of racism is also the background to a series of anti-China moves of some German mediaXinhua, in 2008, reacting to the suspension of then DW-Chinese deputy department manager Zhang Danhong.

____________

Related

» 不该让“麦卡锡”进校门, Huanqiu, Feb 6, 2015
» Hearing transcript, Committee on Foreign Affairs, Febr 4, 2015
» Princelings & Sideshows, March 4, 2011

____________

Comments are disabled for this post. If you would like to comment, please go to Yaxue Cao’s post on ChinaChange.org. It’s powered by WordPress, and if you are logged in here, you’ll be logged in there, too.

Wednesday, December 17, 2014

VoT: Tibetan Student beaten to Death after Village “Elections”

A young Tibetan student was beaten to death in Dari County, southeastern Qinghai province, earlier this month, according to Voice of Tibet (VoT), a Norwegian-based radio station and website.A two-committee “election” held in Dari County on December 7 reportedly led to clashes, after Communist cadres or employees had forcibly demanded (强制要求) that Tibetans vote a Han Chinese candidate ito office, in accordance with the authorities’ prior arrangements.

Thirteen persons were arrested and interrogated. On December 10, the student was brutally beaten and died on the afternoon of December 11, in the county hospital, according to VoT.

Dari County, which is part of Golog (or Guoluo, 果洛州) Tibetan “Autonomous” Prefecture, is described by VoT as Tibetan territory. Much of Qinghai, a province established by the KMT government in 1928, was once Tibetan.

Contact, a magazine published in Dharamsala, reported on Monday that the student’s name was Karmey, and that he died aged twenty-two.

In September, the International Campaign for Tibet published what appear to be regulations issued by the Chinese authorities. These were said to be in force in Ngari Prefecture, western Tibet. Different ways of “maintaining stability” are apparently taken in different places.

Village-level “elections” are ostensible means of “democratization”, a process apparently started by Chinese central legislation in 1987.

Tuesday, December 2, 2014

Straits Times: Ma Ying-jeou expected to resign KMT Chairmanship

Taiwan’s president and chairman of the ruling KMT nationalist Party, Ma Ying-jeou, is expected to step down as KMT chairman on Wednesday, reports the Straits Times, thus accepting responsiblities for a disastrous defeat of his party in local elections last Saturday.

Ma has led the KMT since 2009, and has been president since 2008. His current second term in office ends in 2016.

____________

Related

» The Ma-Wu-Chiang Drama, May 8, 2009

____________
Updates/Related

» Ma resigns KMT Chair, BBC News, Dec 3, 2014

____________

Thursday, November 27, 2014

Occupy Central: one Movement, two Pictures

Much of recent weeks’ coverage on Occupy Central has been rather gloomy, as this article by Zachary Keck in The Diplomat on October 15. Keck also mentioned a meeting between Liaison Office of the Central People’s Government in Hong Kong director Zhang Xiaoming (张晓明) and pro-establishment Hong Kong lawmakers on October 14. And a Reuters report stated the obvious, quoting sources: Beijing’s “bottom line” wouldn’t change, and making use of the army to suppress the movement would be a “last resort” – that would be if there was widespread chaos – killing, arson and looting. During the first week in October, the new National Security Commission chaired by President Xi Jinping had reached a position which left Hong Kong’s chief executive Leung Chun-ying with little leeway in dealing with the students.

A China News Service (CNS) article, written by an author named Guo Ping, quoted Zhang Xiaoming in indirect speech, but apparently extensively – it’s at times hard to see where Guo Ping quotes Zhang, and where he uses words of his own.

Since Hong Kong’s return [in 1997], the article says (or quotes), the core of the political dispute had been if or if not the principle of “one country, two systems” were respected, if or if not the governance rights (管治权) of the central authorities in Beijing over Hong Kong were respected, if or if not the constitutional status of Hong Kong’s basic law was respected, all of which concerned the direction of how the principle of “one country, two systems” was put into practice (香港回归以来围绕政制发展问题的争议,核心是要不要尊重“一国”的原则,要不要尊重中央对香港的管治权,要不要尊重基本法的宪制地位,这些是关系到“一 国两制”实践发展方向的大是大非问题。三个“要不要”直接抓住了当前问题的焦点所在).

As is well known, “one country, two systems” is the fundamental policy by which our country achieves peaceful reunification. “One country” points to [the fact that] this happens inside the country, that Hong Kong is an unseparable part of the country, directly belonging to the central government’s local administrative areas. “Two systems” means within “inside one country”, with the principal part carrying out a socialist system, and with Hong Kong and a few other regions carrying out a capitalist system. It can be said that “one country, two systems” isn’t only the great pioneering undertaking of the Chinese people to resolve the issue of national unity, but also a model and a sample for other countries to reference when having to solve similar problems.

In general, either Zhang’s or Guo Ping’s (the author’s) utterances appear to be a (for now) verbal “day of reckoning”, shovelling all “opponents” into one bag and threshing it: Hong Kongers who had opposed the introduction of “national education” (国民教育) and calling it “brainwashing education” (恐吓), Hong Kongers who “threatened and intimidated mainland tourists”, and “clamoring for Hong Kong independence”. All these plus (or including) Occupy Central.

Zhang’s speech to the Hong Kong legislators could be regarded as a speech to all Hong Kongers, Guo Ping concludes

Legislator Kenneth Leung probably wasn’t among Zhang’s audience in October. In a “Letter to Hong Kong” on RTHK on Sunday, he drew a very different picture of the movement’s effects on Central:

Central has become a cleaner, more pleasant and connectable business district for city dwellers. The sharp decrease in local traffic results in the reduction in road side pollution, making the air more breathable and the temperature more bearable. Walking becomes such a pleasant experience that people enjoy strolling during lunch time and evening, stopping occasionally to have a chat or a cigarette. Studies conducted in the States revealed that “walkability” of a community has a direct correlation with the local population’s life quality and health. Also, a recent study conducted by George Washington University on 30 metropolis in the States indicates that a city’s domestic productivity is higher when office and retail space is located in “walkable” communities

With the hindsight of these studies and the recent experience, it is high time for the Government to rethink about re-routing local traffic flow and re-designate most part of Central to become a pedestrian zone.

____________

Related

» A Chorus of Condemnation, Oct 7, 2014

____________

Tuesday, November 25, 2014

German Television Interview with Deutsche Welle director: Aha, the Russians do Propaganda

After facing many inconvenient questions about the editorial independence of his multimedia broadcaster during the past months, from the media, from politics, and from Reporters without Borders, Deutsche Welle (DW) director Peter Limbourg got airtime this month with much nicer questions. On November 16, Berlin Direkt, a primetime political magazine on Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF), one of Germany’s two national – domestic – television channels, interviewed Limbourg.

Q:   Russia currently upgrades its foreign television, and other [media] – internet, radio – incredibly, and also invests a lot of money into these. Is the restructuring of Deutsche Welle an answer to that offensive?
A:   I think that it [DW restructuring] has to do with that, because we simply noticed that very many broadcasters, internationally, spend a lot of money for their purposes, and that we obviously have to see to it that the German perspective and German values for which we stand, i. e. democracy, freedom of the press, freedom of opinion, that these are heard in the world. Therefore we have, of course to enter this competition to a degree, even if that is quite expensive.
Q:   And even if this will immediately lead to the accusation that aha, the Russians do propaganda, but Deutsche Welle spends more money, too, so Deutsche Welle, too, does propaganda?
A:   No, I think that in our place, that’s nothing to do with propaganda or counter-propaganda, but we want to score with enlightenment, and this means that we won’t explicitly try to work against someone, but we work for our values, and I think that it explains itself, that  when you stand for democracy, freedom of the press, and pluralism, that precisely therefore, we have nothing to do with propaganda, but on the contrary: we try to represent plurality of opinion. That means, too, of course, that we listen to other opinions such as opinions of the Russians, and work with these.
Q:  How is Deutsche Welle positioned in Russia, and how are you received there?
A:  We have a correspondent bureau in Russia and we have, of course, a very strong and, during the past months, yet strengthened, Russian and Ukrainian service which are in very, very high demand. The numbers of users have tripled or quadrupled. But we wouldn’t be able to launch a broadcaster in Russian in Russia; you don’t get a licence from the government for that.

I didn’t watch Berlin Direkt on television. On the ZDF internet pages, you can access both the interview and a report that provides some background information about Deutsche Welle’s Russian competitors – ZDF certainly portray Russia Today television, Radio Sputnik, and Russia’s umbrella organization for foreign media, Rossiya Segodnya, as competitors for Deutsche Welle. The Berlin Direkt report starts right from the first minute here, and there may not be a great deal of information about Russia’s foreign propaganda around at German television. “Recently, German is spoken, too”, the ZDF anchor suggests in his lead-in.

In fact, the first program by Radio Moscow that ever targeted a foreign audience was in German. That was in 1929. The German programs continued through the years of the 2nd World War, and when Radio Moscow was reorganized as the “Voice of Russia” in December 1993, the German-language tradition – many hours a day, seven days a week – continued. It still does.

____________

Update/Related

Putin’s side of the story, …

… in an interview with the other main German tv channel, ARD, Nov 17.

____________

Main tag: Deutsche Welle

____________

Friday, November 21, 2014

Spanish House of Representatives President meets with Shortwave Supporters

Jesús Posada, president of the House of Representatives, the lower house of Spain’s parliament, met with representatives of several professional organizations who are trying to bring Radio Exterior de España (REE) back to shortwave. The Association of the Spanish Press in Madrid published this information on Wednesday, quoting from a release by a public platform formed by these and other officials and activists. Among the shortwave supporters received by Posada at the House of Represenatives were Joaquín Cadilla, president of the organization of longline fishermen (Organización de Palangreros Guardeses / ORPAGU), Aurelio Martin, vice president of the Federation of Journalist Associations in Spain (Federación de Asociaciones de Periodistas de España, FAPE), Augustin Yanel, secretary general of the Federation of Journalists Trade Unions (Federación de Sindicatos de Periodistas, FeSP), and Amparo Rodriguez, in charge of communication. The platform bases their complaint against the closure of the Noblejas shortwave transmitting site on the right of access to information (derecho a la información – my translation is almost definitely not legally appropriate), stating that there are thousands of Spaniards – fishermen or seafaring people, civilian and military- who have no access to the internet or satellite broadcasts.

The note also says that on about November 25, Spanish Radio and Television (RTVE) president José Antonio Sánchez will answer questions of a parliamentary commission concerning the criteria for closing Noblejas transmitting center down and dismantling it. The oppositional Socialist group requested the session.

APM also lists the members of the platform, as well as associate members.

____________

Updates / Related

» Solos en el Océano, El Pais, Nov 9, 2014

____________

Related

» Petition, October 14, 2014
» REE abandons shortwave, Oct 3, 2014

____________

Friday, October 31, 2014

Huanqiu Shibao on Occupy Central: “This Country has Ways and Means”

An article published by Huanqiu Shibao on October 22 went through much of the usual reflections on how Occupy Central was – supposedly – harmful for Hong Kong, but then offers a question that may as well be considered an ultimatum:

Those who, with Western forces at their center, continue to applaud the “Occupy Central” participants, and those exiles who ran away during the early years, may look at “Occupy Central” as a hopeful indication that the fortunes would be turning in their favor. A formation that opposes China’s rise is taking shape. Their goal is to severely wound China, as a prelude to bringing down China. May we ask if this is the intention of the young students who are taking part in “Occupy Central”?

以西方为中心的外部势力会继续为香港“占中”者喝彩,那些早年跑出去的流亡者们会视“占中”为他们时来运转的希望。一个针对崛起中国的阵形眼看着一天天成型。它的目标是要重伤中国,作为“扳倒”中国的序曲。请问这是香港参与“占中”年轻学生们的初衷吗?

If not, we ask these students to leave early. For the very small minority of those who look at China as a mortal enemy this country has ways and means to deal with them.

如果不是,请那些学生早早离开。至于极少数视社会主义中国为死敌的人,这个国家自会有对付他们的办法。

____________

Related

» Chorus of Condemnation, Oct 7, 2014
» OC coverage links, Oct 3, 2014

____________

Updates/Rlated

» Anti-China scheming, “Global Times”, Oct 22, 2014

____________

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 44 other followers