Archive for ‘India’

Thursday, July 16, 2015

China’s One-Belt-one-Road Initiative: Your Sea is our Sea but My Sea is my Sea

Visiting Xuanzang's library in Xi'an - Xinwen Lianbo, click picture for video

Visiting Xuanzang’s library in Xi’an – Xinwen Lianbo, click picture for video

Former Chinese consul general to Kolkata, Mao Siwei (毛四维 毛四维) was optimistic about China-India relations in a India Today Global Roundtable event in Beijing in May 2015, suggesting that there was an expectation in China that Modi would usher in a new model of relations: “India-China 2.0″, according to the Daily Mail. While conceding that border issues, including China’s claim on Arunachal Pradesh, and Chinese investment in the Kashmiri regions controlled by Pakistan “challenged” the relationship, he expressed hope that during Indian prime minister Narendra Modi‘s visit to China would usher in the second stage where the focus will be on Chinese investment and making in India, thus succeeding the “first stage model” of 1988, which had been about “not letting the border issue getting in the way of overall relations”.

While the Roundtable apparently kept things nice, not everyone in Beijing agreed with Mao.

China’s state paper and website “Global Times” wrote on May 11 that

Modi has been busy strengthening India’s ties with neighboring countries to compete with China, while trying to take advantage of the tremendous opportunities for economic development created by China, as Beijing is actively carrying forward the “One Belt and One Road” initiative.

And:

Due to the Indian elites’ blind arrogance and confidence in their democracy, and the inferiority of its ordinary people, very few Indians are able to treat Sino-Indian relations accurately, objectively and rationally. Worse, some Indian media have been irresponsibly exaggerating the conflicts between the two sides, adding fuel to the hostility among the public.

Modi visited contested areas under Indian control to boost his prestige at home, the “Global Times” wrote, and Delhi was reluctant to admit that a widening trade deficit with China – its biggest trading partner – was its own fault.

The paper’s advice:

The Indian government should loosen up on the limits of cross-border trade with China, reduce the trade deficit, improve the efficiency of government administrations, and relax the visa restrictions, in order to attract more Chinese companies to invest in India.

On June 17, on his personal blog, Mao Siwei wrote about China’s One Belt, One Road initiative. India’s geographical position was a motivation for the initiative and needes a response from India, Mao wrote, and tried to answer the question why India was not taking part in the initiative.

Mao looked at what he sees as at least four views among India’s elites, concerning One Belt, One Road, and he cites four Indian commentators as examples for these views. However, he does not link to their articles in question, even though they are all available online, and of course, he leaves out much of the more controversial content there.

While Mao cites Sino-Indian relations expert Raja Mohan as showing the most constructive opinions of all  (quoting an Indian Express article of May 10 this year to prove this point), he writes that there are  also a very negative positions, as taken by Brahma Chellaney (in the context of Chellaney, Mao mentions a China-US Focus article of May 11, 2015).

Indeed, Mohan had warned in March that [as] Prime Minister Narendra Modi prepares for his China visit in May, New Delhi can no longer delay the articulation of a coherent strategy to restore the subcontinent’s historic connectivity,

and rejected Indian anxieties as stemming from the error of viewing China’s Silk Road initiative through the narrow prism of geopolitics.

Mohans conclusions:

That India needs greater connectivity with its neighbours is not in doubt. All recent governments in Delhi have identified it as a major national objective. If China has economic compulsions of its own in putting money in regional connectivity, it makes eminent sense for Delhi to work with Beijing.

There was no either-or when it came to working with Beijing or – or rather and – with Tokyo and Washington.

Chellaney on the other hand sees colonialism looming from the North:

One example of how China has sought to “purchase” friendships was the major contracts it signed with Sri Lanka’s now-ousted president, Mahinda Rajapaksa, to turn that strategically located Indian Ocean country into a major stop on China’s nautical “road.” The new president, Maithripala Sirisena, said on the election-campaign trail that the Chinese projects were ensnaring Sri Lanka in a “debt trap.”

In his election manifesto, without naming China, Sirisena warned: “The land that the White Man took over by means of military strength is now being obtained by foreigners by paying ransom to a handful of persons. This robbery is taking place before everybody in broad daylight… If this trend continues for another six years, our country would become a colony and we would become slaves.”

Besides, Chellaney accuses Beijing of operating a double standard:

China is also seeking to tap the Indian Ocean’s rich mineral wealth, and is inviting India to join hands with it in deep seabed mining there. Yet it opposes any Indian-Vietnamese collaboration in the South China Sea. “Your sea is our sea but my sea is my sea” seems to be the new Chinese saying.

 

Shyam Saran, a former foreign secretary, is cited by Mao Siwei as an example for a moderately positive stance. While Saran sees China and India as competitors in a very complex relationship, and one where China’s navy has not-so-friendly ideas (and ones that correspond with the “One-Belt-One-Road” initiative), Chinese surplus capital was still good for India’s infrastructure, Saran argues. The initiative could also help India to offset the Trans-Pacific Partnership and the Transatlantic Trade and Investment Partnership. At the same time, India should strengthen its security links with America, Japan, ASEAN and Australia, without signing on to a containment strategy against China.
Another rather critical commentator cited by Mao is Jabin T. Jacob, Assistant Director and Fellow at the Delhi Institute of Chinese Studies. Putting aside disputes as advocated by China was easier to practice for larger, than for smaller countries – indeed, the approach constituted a form of hegemony. Besides, China’s focus on initiatives like these was both exceptional among Asian countries, and also failed to acknowledge other maritime traditions and powers.
Jacob doesn’t mention the worn and corny Zheng He narrative, to which even the most benevolent listeners to the CCP tales might feel overexposed, and he doesn’t use the term arrogance either, but then, he hardly needs to. Anyone familiar with the subject can – probably – relate to what he writes.
In short, Jacob sees a new version

of the ancient Chinese political governing philosophy of tianxia. While the concept has been variously defined over history, at its most basic, it represented the rule over peoples with different cultures and from varied geographical areas by a single ruler.

Practically none of these points are mentioned by Mao; he just writes that Jacob doubts China’s ability or preparedness to understand India’s position in the historical Silk Road, and its practical implications, as well as as India’s interests and sensitivities on the Asian mainland and its waters.

It is obvious, writes Mao, that India does not want to respond to Xi Jinping‘s One-Belt-one-Road call, but it is just as obvious, that India is interesting in doing business with China. It could even become the second-largest shareholder in the Asian International Infrastructure Bank (AIIB). India also promoted Sino-Indian railway and port construction (Mao mentions Mundra Port in particular).
However, Mao writes, there is a lack of political and strategic consensus with China (在政治上和战略上与中方缺乏共识). China was focused on economic cooperation, India was focused on border disputes. Regional rivalries – not necessarily recognized by Mao as such – and America’s Asia-Pacific Rebalance (亚洲再平衡) and Narendra Modis Act East policy (向东行动) were connecting to each other on a global level.
And China’s economic involvement in the Pakistan-controlled Kashmir regions – the China-Pakistan Economic Corridor – constituted a flagship of China’s One-Belt-one-Road initiative. Nothing to please India.
In short, India’s non-participation in the One-Belt-one-Road initiative just reflects the objective fact of a “new bottleneck” in current Sino-Indian relations. The author [i. e. Mao Silwei] believes that as long as the two sides can gradually broaden a consensus concerning the handling of border issues, and pay attention to communication concerning maritime security, there should be hope for finding links between the two countries’ development strategies.
总之,印度不参加“一带一路”只是一种表象,它折射出当前中印关系正处于一个“新瓶颈”的客观现实。在笔者看来,只要双方在处理边界问题方面能逐渐增加共识,并在海上安全领域重视沟通、开展合作,中印两国的发展战略相互对接应该是有希望的。

____________

Updates / Related

» Small Country Diplomacy, Sino-NK, June 22, 2015
» Staying Alive in Tibet, March 31, 2012
» Two Divisions Wanting to Die, Aug 24, 2010

____________

Monday, May 11, 2015

China’s Press commemorates WW2: Criticizing the Impenitent by Lauding the Remorseful

This was the commemoration of VE day, but the military parade in Moscow on Saturday rather looked like VJ Day. Chinese party and state leader Xi Jinping took the seat that had been US president George W.Bush’s ten years earlier, and proably would have been Barack Obama’s, hadn’t he stayed away, as most Western leaders did, as a reaction to Russia’s Ukraine policies.

Xi Jinping's Moscow Mercedes: Germany's leaders boycotted the parade, but the German-made car pool didn't

Xi Jinping’s Moscow Mercedes: Germany’s leaders boycotted the parade, but the German-made car pool didn’t (CCTV/Xinwen Lianbo coverage, click picture for Youtube video)

Also, for the first time ever, according to Chinese media, a Chinese guard of honor took part in the parade. Xinhua celebrated the great moment:

Greeting the air of spring in Moscow and marching to the “Katyusha” theme, the 102-strong People’s Liberation Army guard of honor, full of high spirits, passed Moscow’s Red Square, showing military prestige, and manifesting national power. On the reviewing stand, Chairman Xi Jinping stood and waved to them.

迎着莫斯科的春光,踏着《喀秋莎》的旋律,由102人组成的中国人民解放军仪仗方队意气风发走过莫斯科红场,走出了军威,彰显了国威。检阅台上,习近平主席起身向他们挥手致意。

But they didn’t only attract the world’s attention for their gallant formation and morale, and not only for their distinctive arrangement rhythmic marching pace, and also not only this was the first time that this was the first time China dispatched a guard of honor to take part in a Red-Square military review.

在莫斯科红场,中国军人吸引了世界的目光,这不仅仅是因为他们军容严整、士气高昂;不仅仅是因为他们独特的队形编排和富有韵律的步态步速;也不仅仅因为这是中国首次派出仪仗方队参加红场阅兵。

The Chinese troops on Moscow’s Red Square attracted millions of peoples‘ attention. This guard of honor, representing the Chinese troops‘ image, vigour and strength made people remember the sacrifices made by the Chinese and Russian armies in the world’s just war against and victory over fascism, manifested the strategic and coordinated relationship between the Chinese and the Russian armies, taking the common mission of their two countries to maintain the peaceful development of the world.

在莫斯科红场,接受检阅的中国军人令万众瞩目。这支代表中国军队形象、精神和实力的仪仗方队,令人追忆中俄两国两军为世界反法西斯正义战争胜利作出的牺牲和贡献,彰显着中俄两国两军全面战略协作关系,承载着两国共同维护世界和平发展的使命。

As China’s military passed across Moscows Red Square, the sound of their footsteps expressed the solemn promise of forever remembering history.

当中国军人走过莫斯科红场,铿锵的足音里,表达出铭记历史的庄严承诺。 […]

Forgetting history spells betrayal (忘记历史就意味着背叛), writes Xinhua. Probably, this does not refer to the way the article itself celebrates what was the CCP’s Red Army at the time of World War 2, and ignores the role of the KMT’s – then regular – Chinese troops.

To commemorate war means avoiding war. Seventy years ago, Chinese and Russian did immortal deeds in the world’s war against and victory over fascism. In this 21rst century, the two countries are permanent members of the United Nations‘ Security Council, and bear a great responsibility for the protection of the fruits of victory in World War 2 and international fairness and justice, for the promotion of the international order taking a more just and reasonable direction, for regional and global peace, security, and stability.

纪念战争是为了避免战争。70年前,中俄为世界反法西斯战争胜利建立了不朽的功勋。在21世纪的今天,两国作为联合国安理会常任理事国,对共同捍卫二战胜利成果和国际公平正义,对促进国际秩序朝着更加公正合理的方向发展,对地区及世界的和平、安全、稳定,都负有重大责任。

Kind of naturally, the mainstream Western press is taking a less cordial look at the parade and its supposed implications.

Russian President Vladimir Putin has used the anniversary to whip up patriotism and anti-Western sentiment; at a parade in Kiev, President Petro Poroshenko said Moscow was trying to hog the credit for the World War Two victory at Ukraine’s expense,

says an article published by the Daily Telegraph on Sunday, and concerning Russian-Chinese cooperation, the Guardian’s foreign affairs commentator Natalie Nougayrède wrote on March 26 that

China has a 2,500-year history of strategic thinking driven by a deep distrust of external players. Don’t expect a People’s Daily front page proclaiming a new era of Chinese openness towards the west. Nor should Vladimir Putin’s Russia think that it will find an amenable partner in Xi’s China if it continues to turn its back on Europe. China sees Russia as a declining power that can eventually be transformed into an economic colony – reduced to the role of oil and gas provider. China believes it can make strategic gains if Europe and Russia continue to clash.

While German chancellor Angela Merkel, just as the majority of Western leaders, boycotted the military parade on Saturday, she did meet with Russian president Vladimir Putin in Moscow on Monday, to hold talks after they had laid down a wreath at the Tomb of the Unknown Soldier together. The Wall Street Journal (WSJ) refers to Merkel as having acted as the West’s chief interlocutor with the Kremlin throughout the Ukraine crisis, which might serve as one explanation why Merkel didn’t avoid meeting Putin altogether. But in its English broadcast on Monday, Radio Japan added another interpretation:

Merkel and other Group-of-Seven leaders cited the Ukrainian crisis for their absence from Saturday’s parade in Moscow, marking seventy years since the victory over Nazi Germany. But Merkel attended a wreath-laying ceremony in an apparent attempt to show that Germany has faced up to the responsibility for the Nazi atrocities.

That, however, didn’t keep Merkel from unusually plain talk at a joint press conference with the Russian leader. While Putin referred to Germany as a partner and friend, and, according to Süddeutsche Zeitung, even suggested that Germany had been the first victim of the Nazis, Merkel said that German-Russian cooperation has suffered a grave setback by Russia’s criminal annexation of Crimea, in violation of international law, and the military conflict in Ukraine (hat durch die verbrecherische und völkerrechtswidrige Annexion der Krim und die militärische Auseinandersetzung in der Ostukraine einen schweren Rückschlag erlitten).

On May 6, in a speech at Schloss Stukenbrock, a prisoner-of-war camp in western Germany’s state of Northrhine-Westphalia, German president Joachim Gauck, known as a fiery anti-communist, made a speech which took many political observers, at least in Germany itself, by surprise. He addressed a fact that is frequently unknown or hardly known among Germans, and particularly West Germans (thanks not least to what China’s media might have criticized as cooked history textbooks, if West Germany had been Japan):

We have gathered here today in Schloß Holte-Stukenbrock to recall one of the worst crimes of the war – the deaths of millions of Red Army soldiers in German prisoner-of-war camps. They died in agony without medical care, starved to death or were murdered. Millions of prisoners of war for whose care the German Wehrmacht was responsible under the law of war and international agreements.

These prisoners were forced on long marches, transported in open goods wagons and sent to so-called reception or assembly camps that provided almost nothing at the start – no shelter, not enough food, no sanitary facilities, no medical care. Nothing. They had to dig holes in the ground and build makeshift huts for shelter – they tried desperately to survive somehow. Huge numbers of these prisoners were then forced to do hard labour which, in their weakened and starving condition, they often did not manage to survive.

The Beijing Evening News (北京晚报) combined a rendition of Gauck’s speech with another laudably self-critical one by Germany’s permanent representative at the United Nations, and a much less laudable one (at least according to the paper itself) by Japan’s permanent representative:

In contrast [to the German permanent representative’s speech], Japan’s permanent representative at the UN, Motohide Yoshikawa, only said: “Our behavior created misery for the peoples of the Asian countries. We must not close our eyes to this.” After that, he made big words about Japan’s “contributions to international peace, and Japan’s support for the United Nations”.

____________

Related

» China invites Russian Troops, Kyiv Post / Reuters, May 11, 2015
» Even closer, The Atlantic, May 10, 2015
» Wo sind die Nachtwölfe, Telepolis, May 10, 2015
» India’s Grenadiers join Parade, Telegraph India, May 9, 2015

____________

Monday, April 13, 2015

A Look at the Rumors about China Radio International

There has been some talk about plans among China’s leaders to close down a number of foreign-language services – the German-language department among them -, at China Radio International (CRI), China’s international broadcaster. Keith Perron, a radio producer in Taiwan, claimed inside knowledge and suggested that, according to this quote by Glenn Hauser‘s World of Radio, March 26:

At last month’s meeting of the committee of the Chinese People’s Political Consultative Conference in Beijing, one of the subcommittees, headed by Zhang Dejiang, who is also chairman of the National People’s Congress Standing Committee, will form a twelve-member board to look into the effectiveness of shortwave as a [unreadable] platform for China Radio International. Members include leaders from various former ministries, including the [unreadable], culture, propaganda, SARFT, and the central committee.They may be looking at shortwave cuts made in Australia, Canada, Russia, UK, and the US. Last year the Chinese government spent over 600 mega Yuan on the shortwave, that’s about 100 mega dollars US. It includes not only CRI, but China National Radio [aka Chinese People’s Broadcasting Station, CPBS — JR]. They will be looking at staff reductions. CRI currently has a staff of 8,500. They are looking at reducing some 40 percent, closing several of their overseas bureaus, closing CRI Television, some CRI language services. Looked at for axing are: Tagalog, Polish, Greek, Italian, German, Esperanto, Kroatian, Dutch, Swedish, Norwegian, Icelandic, Finnish, Bulgarian, and Danish. But English would be expanded, as would Chinese.

What struck me on December 31 last year – but it wouldn’t lead me to dramatic conclusions, of course – was that party secretary general and state chairman Xi Jinping had dropped CRI from his new-year’s address. The broadcaster was mentioned along with CPBS and CCTV by Xinhua’s introductory text, but not by Xi himself. Both Hu Jintao and Jiang Zemin had made it a tradition to mention CRI, CPBS, and CCTV in their new year’s addresses – and CRI was always mentioned first.

To put the rumors about CRI into some perspective, though, Perron had been a critic of “waste” at CRI for some time, and understatment isn’t onw of his greatest hobbies. The Voice of America (VoA), for example, is a terminally ill patient, which might lead to the question who’s more dead – the American or the Chinese foreign broadcaster.

And Bernd Seiser, chairman of the Radio Taiwan International Ottenau Listeners’ Club, said in his April 10 club bulletin he had been told by CRI staff that

I can confirm that CRI will not terminate its German-language programs on shortwave.

However, listeners who wanted information on shortwave frequencies would need to enquire with the German department, rather than receive frequency notifications automatically by email, said Seiser.

So, how much truth is there in the rumors about closing the departments mentioned by Perron? That’s hard to tell.  For one, it appears unlikely to me that CPPCC committee activities would go completely unreported inside China (which appears to be the case – I’ve seen no such report in the Chinese media). However, it wouldn’t appear exactly unlikely that China’s top cadres want CRI to become more effective. Three years ago, CRI German still ran a program dedicated to listeners’ letters and emails, but the feedback, as a rule, appeared to be embarrassingly low. Regular broadcasts of telephone interviews with German listeners weren’t a terribly reviving factor either. By now, feedback from the audience is interspersed into CRI Panorama, a magazine with a variety of topics, rather than featured in a dedicated program. An editorial staff of 31, according to CRI German’s website anyway, might be expected to draw a bigger crowed on the other side of the radio, too. (That said, there’s no information concerning their working hours.)

What seems highly unlikely to me is a closure of the German department. For the time being, Germany is an important “partner” for the Chinese leadership, in technological and partly in political terms. For one, both China and Germany try to defend their inveterately high trade surpluses against a growing international chorus of criticism. Even a small congregation of “early Christians” is probably worth being nurtured, from the CCP’s point of view.

Will shortwave be reduced? Maybe, but not necessarily. If the early Christians want shortwave, maybe their prayers will be heard. And jamming of foreign broadcasters like VoA, BBC, or All India Radio, will remain in place anyway. To avoid making it unnecessarily obvious, domestic CPBS stations at least will continue to be used as informal jammers in future, too, along with the “Firedrake”.

Does CRI make a big difference in Germany? Hardly so. What does make a big difference is Chinese financial and economic engagement in Germany, and Chinese interest in German products: sponsoring professorships, taking a stake in a new (and not yet used-to-capacity) German seaport, buying Volkswagen cars, etc.. China’s money has great leverage in Germany, even in German politics.

China’s public diplomacy remains a seedling here – but that’s probably no reason to dump CRI German.

____________

Related/Updates

» 杨尚昆, 通过中国国际广播电台, Jan 1, 1993
»
CRI 历史, CRI, undated
____________

Sunday, February 15, 2015

Taiwan Newsarticle: European and American Universities refusing Cooperation with Confucius Institutes

The following is a translation of an article published online by Radio Taiwan International (RTI), on January 13 this year. RTI based their article on coverage by United Daily News (聯合報), the Liberty Times (自由時報, sister to the English-language Taipei Times), and Associated Press (AP).

I haven’t checked upon mainland coverage of these issues yet (RTI mentions Huanqiu Shibao, for example), but might do so next week.

As for Astrid Soderbergh Widding, the Stockholm University vice-chancellor quoted by RTI, the South China Morning Post quoted her in January as saying that “establishing institutes that are funded by another nation, within the framework of a university, is rather a questionable practice”.

Links within blockquotes added during translation.

Main Link:
Academic Freedom Threatened, European and American Universities refuse Cooperation with Confucius Institutes

Related Tag:
Confucius Institute

Mainland China’s Huanqiu Shibao reported on January 12 that Stockholm University has announced the termination, by the end of June, of its cooperation with the Confucius Institute in Stockholm – the first Confucius Institute founded in Europe, in 2005. The reason was that given the expansion of bilateral cooperation, this form of co0peration was no longer in step with the times. Before that, two American universities also said that they would not renew their contracts with the Confucius Institutes. These decisions reflect the concerns that the role of Confucius Institutes in the respective countries have caused.

大陸環球時報12日報導,瑞典斯德哥爾摩大學宣布,將在今年6月底關閉於2005年開辦的歐洲地區第一所孔子學院,理由是,隨著雙邊關係的拓展,這項合作已不符合時宜。在此之前,美國也有2所大學表示不再與孔子學院續約。歐美學府的這些決定反映出孔子學院的角色已在相關國家引發關切。

To alleviate doubts, Beijing promotes soft power

◎消除疑慮 北京推軟實力

Supported by its economic power, mainland China’s international political status has risen, Beijing’s rise received high global attention, and it also led to some doubts: to highlight China’s rise as a peaceful one, and to strengthen mainland China’s international influence, Beijing set out from the cultural level to actively promote soft power, and the establishment of Confucius Institutes abroad was what caught most attention among the promotional measures.

在經濟實力的支撐下,中國大陸的國際政治地位水漲船高,北京的崛起受到國際高度重視,也引發了一些疑慮;為了凸顯中國大陸是和平崛起,並強化大陸的國際影響力,北京從文化層面著手,積極推展軟實力,其中最受矚目的就是在境外設立孔子學院。

In November 2004, the first Confucius Institute put up its name plate in Seoul, and since, Confucius Institutes have also been established in countries in Asia, America, Europe, and Africa.

2004年11月,第一座孔子學院在南韓首都首爾掛牌;後來,亞洲、美洲、歐洲、非洲等許多國家也分別設立孔子學院。

By September 2014, 123 countries worldwide cooperated with mainland China, having set up 465 Confucius Institutes and 173 Confucius Classrooms. In America alone, 100 universities took part in such programs.

截至2014年9月,全球已有123個國家與大陸合作,開辦了465所孔子學院和713個孔子課堂,單單美國就有100所大學參與相關計畫。

Confucius Institutes lead in funding

◎主導經費教材 孔子學院惹爭議

The Confucius Institutes are usually set up right within the foreign universities that sign contracts with Beijing, but the [central] government in Beijing provides funding, chooses the staff that teaches abroad, and specifies the teaching material. This has caused quite some controversy.

這些孔子學院通常是直接設立在與北京簽約的外國學府裡,但卻由北京政府提供經費、選派教師並指定教材。此舉引發相當大的爭議。

It is [sometimes] said that Confucius Institutes operating within universities have some influence on the curricula of those schools and could endanger the schools’ integrity. These commentators believe that Confucius Institutes pose a threat to academic freedom.

有評論表示,孔子學院在大學內運作,對這些學校的課程具有一定的影響力,可能危及該校的完整性。批評者認為,孔子學院對學術自由構成威脅。

Stockholm University vice-chancellor Astrid Söderbergh Widding says that when institutions within universities are funded by governments of other countries, the approach does indeed pose problems.

斯德哥爾摩大學副校長維丁(Astrid Soderbergh Widding)就表示,大學內設立的機構是由另一個國家政府提供經費,這種作法的確有問題。

The ways Confucius Institutes operate have also attracted the attention of foreign governments. Indian and Japanese officials have questioned that Confucius Institutes only teach the Chinese language – [suggesting that] they also spread ideological attitued, and deliberately influence countries’ assessments of mainland China.

孔子學院的運作模式也受到外國政府的關注。印度和日本的官員曾經質疑,孔子學院不僅教授中文,也傳輸意識形態,意圖影響各國對中國大陸的評價。

A report published in October 2013 by American think tank “Project 2049 Research Institute” pointed out that while teaching Chinese, Confucius Institutes also inculcate ideological attitudes, thus influencing foreign circles’ judgment of Beijing.

美國華盛頓智庫「2049計畫研究所」就曾於2013年10月公布一份報告指出,孔子學院在教授中文的同時,也在灌輸意識形態,藉此影響外界對北京的評斷。

To promote academic independence, American scholars demand end to cooperation

◎維護學術獨立 美學者促停止合作

Nevertheless, Beijing’s strategy of promoting soft power by the establishment of Confucius Institues in numerous countries worldwide has seen growing resistance in recent years. Besides Stockholm University, universities and schools in America and Canada have terminated or suspended cooperation with Confucius Institutes.

不過,北京在世界許多國家設立孔子學院推廣軟實力的策略近年來遭遇越來越多的阻力。除了近日的斯德哥爾摩大學外,美國和加拿大去年都有大學院校終止或暫緩與孔子學院合作。

When the University of Chicago established a Confucius Institute in 2009, 174 professors of the university jointly opposed. Last year in April, 108 University of Chicago professors jointly demanded that after the cooperation term expire, cooperation with Beijing should be terminated, and the Confucius Institute no longer be allowed on the campus. They believed that the lecturers employed by Beijing had received special training to avoid or neglect politically sensitive topics such as “June 4″ or Taiwan. They believed that with Beijing’s control of the lecturers employment and training would earn the University of Chicago’s academic program political  mainland official management and control of political speech and influence on freedom of religion.

芝加哥大學於2009年設立孔子學院時,該校就曾有174位教授聯名反對。去年4月,108位芝加哥大學教授聯名要求校方於合約到期後,終止與北京的合作,不再讓孔子學院進駐校園。他們認為,北京方面聘用的講師都受過特別培訓,在課堂上會規避或忽略例如「六四」及台灣等政治敏感議題;這些教授認為,由北京控制教師的聘用和培訓,將導致芝加哥大學的學術計畫受到大陸官方管控的政治言論及信仰自由所左右。

On September 25 last year, the University of Chicago announced that the five years of cooperation with the Confucius Institute would not be renewed after September 29.

去年9月25日,芝加哥大學宣布,與孔子學院的5年合約於該月29日到期後,不再續約。

Shortly afterwards, on October 1 2014, the Pennsylvania State University announced that they would terminate their five years of cooperation with the Confucius Institute.

緊接著,美國賓夕法尼亞州立大學也於去年10月1日宣布,終止與孔子學院的5年合作關係。

Beijing’s method of transmitting ideology needs to be corrected

◎傳輸意識形態 北京作法待修正

American paper Wall Street Journal wrote that the professors’ dissatisfaction with the Confucius Institutes came from lacking teaching skills and a refusal to accept some negative chapters in Chinese history*).

美國華爾街日報曾說,這些大學對孔子學院的不滿來自於「無法教授技能和拒絕接受一些中國歷史負面內容的篇章」。

In June last year, the American Association of University Professors called for 100 U.S. universities cancel or renegotiate their contracts with the Confucius Institutes, because the Confucius Institutes were propaganda branches of mainland Chinese, particularly dissimenating the mainland authorities ideological attitudes, in violation of academic freedom.

去年6月,美國大學教授協會呼籲美國的100所大學,取消或重啟與北京的孔子學院談判協議,因認為孔子學院是大陸當局的宣傳分支,主要在傳播大陸當局的意識形態,此舉違反學術自由。

Even earlier, in June 2013, the Canadian Association of University Teachers called on Canada’s universities and schools to terminate relations with the Confucius Institute, because allowing governments of totalitarian states to guide curricula content, teaching material and the topics in classroom dialogue would harm the integrity of all universities.

加拿大大學教師協會則早在2013年6月即已呼籲加拿大的大學院校與孔子學院斷絕關係,理由是如果允許極權國家的政府機構主導課程內容、教材及課堂上的討論話題,將損及各大學的誠信。

The University of Manitoba, and the Toronto District School Board refused or suspended the establishment of Confucius Institutes last year, their main concern being that Confucius Institutes could interfere with academic freedom at the schools.

加拿大曼尼托巴大學(University of Manitoba)和多倫多教育局已於去年先後拒絕或暫停設立孔子學院,主要的顧慮就是孔子學院會干涉學校的學術自由。

But is the gradual termination of cooperation with Confucius Institutes by European and American countries purely based on concern about academic freedom, or does it represent an outbreak of fear of mainland China? Future developments will be worth continued observation.

然而,歐美國家紛紛停止與孔子學院的合作,純粹只是對學術自由發展感到憂慮,還是代表歐美國家對大陸的另一種恐中發作?後續發展還值得繼續觀察。

____________

Note

*) If RTI referred to this WSJ blogpost, hiring practice rather than lacking skills were the source of dissatisfaction: the institutes’ hiring practices and refusal to acknowledge unflattering chapters of Chinese history.

____________

Related

» Unobtrusive and Imperceptible Moral Influence, Jan 7, 2012

____________

Friday, October 3, 2014

Spanish Foreign Radio abandons Shortwave, and Opportunities


Radio Exterior de Espana (REE/RTVE) plans to close down its shortwave radio transmission site near Noblejas. This means that Spanish foreign radio would no longer be on shortwave at all. There had been guesses that REE shortwave would close down on September 30. Now, it is suggested that broadcasting may continue until mid-October, according to Glenn Hauser‘s audio magazine World of Radio, October 2 edition (downloads here).

Some places are too slow for online streaming

Some places are too slow for online streaming

One may wonder how many means of communications are abandoned because they aren’t considered cool anymore. And one may also wonder how many things may be kept in use without a great deal of debate because their virtues seem go without saying.

The World doesn’t revolve around Europe

It depends on where you are. When it comes to shortwave broadcasting, it depends on whether you are in Europe, or whether you are in Asia. Try the cheapest shortwave receiver you can lay your hands on, wherever in this world you may currently be, and you will get tons of signals from China – some from the domestic service for the need to reach remote areas within the country, some for the external service China Radio International (CRI), and some simply to jam “hostile” stations like Falun-Gong operated shortwave transmissions from Taiwan.

Either way, Beijing demonstrates that shortwave matters in China.

India, too, depends on shortwave for reaching remote territories within the country (and in some areas, Naxalite activities, too, may make it advisable to bridge certain distances by AM signals, be it medium- or shortwave). According to Adventist World Radio‘s (AWR) Wavescan program on August 10, quoting statistics from four years earlier, All India Radio (AIR), the country’s main radio network, operated 54 shortwave transmitters, 149 medium-wave transmitters and 172 FM transmitters in about 2010.

Time will show how serious DRM – digital radio mondiale – will get as a technology in India – four years ago, there were discussions to convert some ten percent of the existing shortwave transmitters to DRM capability.

On the 2014  National Association of Shortwave Broadcasters (NASB), an American organization, George Ross, frequency manager at the shortwave broadcasting station KTWR in Guam, told an audience that besides India, the largest group of listeners to the station’s DRM shortwave signals were Japanese. On August 31, AWR broadcasted excerpts of the talk earlier this year in Greenville, N.C., where Ross enthused about India going DRM – and how Japanese shortwave listeners responded to tests actually targeted at India. It was also Japanese listeners, according to Ross, who conducted a survey that eventually justified KTWR DRM broadcasts in Japanese.

If there is an industrialized country where shortwave still matters, it’s Japan. The survey provided from KTWR’s Japanese listeners suggested that there would be 11,000 listeners to Japanese DRM broadcasts from Guam right away, with a lot of growth potential once such broadcasts began. The two most likely locations in Asia where shortwave would be listened to, in Ross’ view, were India and Japan.

The story wouldn’t be complete without mentioning that both Jeff White the producer of Wavescan, and George Ross, are dedicated to shortwave. Jeff White owns WRMI, a shortwave station in Florida, and both he and George Ross take a great interest in DRM as a measure to make signals both more reliable and much more energy-efficient. If Indians will start to use DRM receivers to a large scale any time soon, if a critical number of Indian listeners can afford DRM receivers or if the Indian state would subsidize DRM-ization of the audience side remains to be seen – these are a lot of “ifs”.

But to me, the most thought-provoking issue here isn’t if the future of shortwave will be analog or digital. It is that there seems to be a future for shortwave at all. And what is even more food for thought to me is that India, Japan and China are places where shortwave broadcasting matters and where it continues to matter. Places where – according to conventional wisdom – the future is.

 

Where’s the Strategy?

Rhein-Main-Radio-Club from Frankfurt, confirming a broadcast via HCJB Weenermoor, a 1.5 kW transmitter in northwestermost Germany.

Rhein-Main-Radio-Club from Frankfurt, confirming a broadcast via HCJB Weenermoor, a 1.5 kW transmitter in northwestermost Germany

When Deutsche Welle (DW), Germany’s international broadcaster, discontinued shortwave both to Europe and to the Far East, at least they had a strategy. It wasn’t a smart one – or, at any rate, to tell the world that old listeners didn’t matter anymore – unless they were opinion formers or opinion leaders in the target areas (guys considered to have regular access to the internet) doesn’t look terribly smart to me. You can be pretty sure that many of those people who are going to make big decisions in China tomorrow do not have access to the internet today.

But REE doesn’t even seem to have a strategy at all. They just want to save – reportedly – 1.2 million euros per year. That’s why they want to close down their shortwave transmission site.

That’s no intelligent decision. And at home, it isn’t helpful either.

After all, shortwave is technology that is easy to grasp, even for absolute beginners. If engineering is an interest Spain wants to encourage among the kids, to throw shortwave away looks like no great idea. To retain existing listeners is much more effective than gaining new ones – although the latter business shouldn’t be neglected either.

In terms of tech, it’s hardly a coincidence that Japan is one of the most avidly shortwave-listening countries. Nor does it look like a coincidence that Germans, people from a comparatively successful economy, on a private basis, keep their country on the shortwave map with a number of small shortwave transmissions (rule of thumb: 1 kW-transmitters).

In the words of Ralph E. Gomory, a mathematician from the U.S.,

[w]e need successful industries and we need to innovate within them to keep them thriving.

Gomory didn’t mean to make a case for shortwave. But if you want to keep an interest in technology awake, among the public in general, and among the young in particular, make sure that there’s applied, easily comprehensible communications technology around.In that light, even during times of economic and political troubles, a transmitting site like Noblejas should be considered an opportunity, not a liability.

____________

Related

» A new SDR receiver, Oct 2, 2014
» A chat with the International Space Station (German), Merkur Online, June 29, 2014
» HAM Flower, Idealli, June 2008

____________

Sunday, August 17, 2014

Fourth “China Tibet Development Forum”: Come Sigh with Us

When this snow-covered highland which underwent so many changes is so frequently misrepresented or misunderstood, be it intentionally or unintentionally, more people should be helped to understand the real Tibet,

发生在这片雪域高原的沧桑巨变,一直承受着有意无意的曲解或误解,需要让更多人了解真实的西藏

People’s Daily suggested on Friday.

Having brought together nearly one-hundred guests from thirty countries and territories, the “2014 China Tibet Development Forum” reached a “Lhasa Consensus” that is rich in content and fruitful in its results. Admiring New Tibet’s economic and social development, the improvements in its people’s livelihood, cultural protection, ecological construction and other great achievements, the foreign guests, walking a bit of the snow-covered highland’s irreversible modern cultural development themselves, were all praise.

汇聚世界30多个国家和地区近百位嘉宾的 “2014·中国西藏发展论坛”,达成了内容丰富、成果丰硕的“拉萨共识”。赞赏新西藏在经济社会发展、民生改善、文化保护、生态建设等方面所取得的巨大 成就,赞叹雪域高原走上一条不可逆转的现代文明发展进步之路,是与会中外嘉宾的共同心声。

Myths about the old slave society and alarmist stories harbored and produced by some people meant that besides accelerating Tibet’s scientific development further, opening Tibet up to let more people know “the real Tibet” was necessary, People’s Daily wrote.

But there was a problem. News articles like People’s Daily’s seemed to suggest that every participant had shared the consensus – an impression that at least one participant rejected. Talking to the BBC through his mobile phone, Sir Bob Parker, a former mayor of Christchurch in New Zealand, said that he hadn’t endorsed the statement. While knowing that such a statement had been made, he hadn’t signed up. “I think a number of people who were there were a little surprised to hear about that statement.”

Another attendee, Lord Davidson of Glen Clova, a member of the House of Lords, was reportedly not available for an interview with the BBC.

According to Xinhua, the conference, the first “Tibet Development Forum” held in Tibet itself, was sponsored by the Information Office of China’s State Council and the regional government of Tibet. It was reportedly held on August 12 and 13.

The previous three forums had been held in Vienna in 2007, in Rome in 2009, and in Athens in 2011, according to Tibet Express, a Dharamsala-based website.

Let the world gasp in admiration, Xinhua suggested three years ago, itself all sighs of emotion.

It’s nice when you don’t need to do all the sighing alone – but apparently, some people still stubbornly refuse to join.

____________

Related

» Appeasing China, May 1, 2014
» Keep Calm, Feb 23, 2014
» Voice of Tibet, Feb 1, 2014
» Science in Action, Dec 26, 2010
» Thanking Sandrup’s lawyers, June 26, 2010
» Zap zap jé, Oct 16, 2009

____________

Monday, April 28, 2014

An Open Letter from Malaysian Politics: Universal Virtues

Some analysts see Obama’s visit to Malaysia, a close trading partner of China, as a strategy to dilute China’s influence in Southeast Asia, writes the “Global Times”, a state-owned English-language paper from China which is mainly written for a foreign audience (and possibly for Chinese learners of English, too). However, quoting Qu Xing (曲星), director of the China Institute of International Studies, the article suggests that Kuala Lumpur was in fact taking a balanced attitude and showed that Malaysia is trying to avoid confrontation with China on this issue. The article suggests that the American president didn’t make much headway in promoting the Trans-Pacific Partnership (TPP), a trade project that, if put into practice, would manage trade between its original member states of Brunei, Chile, New Zealand, and Singapore, as well as Australia, Canada, Japan, Malaysia, Mexico, Peru, the United States, and Vietnam. If the trade pact would benefit or damage the interests of the nations involved is contested, as is a trade project between America and the European Union, the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP).

The (English-language) “Global Times'” headline is implicitly about censorship: US TV shows removed from popular streaming websites / The removal of several popular American TV series from Chinese video streaming sites over the weekend may indicate stricter online monitoring. Huanqiu Shibao, the Chinese-language sister paper for a mostly domestic readership, carries a headline about the Ukraine crisis. Huanqiu also prominently features a short news article from Jilin: Unearthing the whole story of Japanese invasion has made many experts suffer from depression (日本侵华档案发掘始末:很多专家患上抑郁症). According to the news article, the files in question were some 100,000 volumes of Japanese files in an archive in Jilin, northeastern China, concerning the invasion, 90 percent of them written in Japanese.

Underneath the top headlines, another article of today quotes an American official – or American officials – as saying that America was working on several military plans to contain or deter China (美国官员:美国拟定多套军事方案遏阻中国). Huanqiu quotes a quote from the Chinese edition of the Wall Street Journal (also of Monday) which is avaliable online.

The Wall Street Journal:

American officials say that the American military prepares several plans to strongly respond to future provocative actions in the South China Sea (called Southern Sea by china) and the East China Sea (called Eastern Sea by China). These plans include dispatching B-2 bombers to places close to China, and holding aircraft-carrier exercises in the range of China’s coastal waters.

美国官员称,美国军方准备了多种方案,将强有力地应对中国未来在南中国海(中国称南海)和东中国海(中国称东海)的任何挑衅行动。这些方案包括向靠近中国的地方派遣B-2轰炸机,以及在接近中国沿海水域的范围举行航母演习。

Apart from the explanations in brackets, the first paragraphs are identical at WSJ and Huanqiu. From the second paragraph, Huanqiu cuts a long WSJ story short, with only two more paragraphs:

Security issues play an important role on president Obama’s tour of four Asian countries. On April 28, the American president will sign an agreement in the Philippines which allows American military to return to the Philippines after more than twenty years. The Philippine opposition parties had previously forced America to abandon its military bases on the Philippines.  Equally, Obama stood side by side with Japanese prime minister Shinzo Abe during his visit to Japan, saying that America’s promise to guarantee Japan’s security was “absolute”.*)

美国总统奥巴马近日 访问亚洲四国,安全问题是他此行的一个重要议题。4月28日,美国总统将在菲律宾签署一项协议,允许美军在二十多年后重返菲律宾。此前,菲律宾反对党曾迫 使美国方面放弃了在菲律宾的军事基地。同样,巴马访问日本时与日本首相安倍晋三并排站在了一起,并表示,美国在条约中对日本的安保承诺是“绝对的”。

Besides military aspects, the Huanqiu account of the WSJ argicle also mentions contingency plans and humanitarian aid operations. Surveillance of areas near China would be strengthened, calls of American navy vessels to allied countries’ ports be intensified, so as to demonstrate American military strength (加强对中国附近地区的监视、增加美国海军对盟友港口的停靠等,以展示美国的军事实力).

A major issue mentioned by the WSJ Chinese edition, about Washington trying to alleviate doubts among its Asian allies in its security assurances, especially after the annexation of the Crimean peninsula (尤其是在俄罗斯吞并克里米亚半岛之后), are not quoted by Huanqiu Shibao.

The full WSJ article (which has been put behind a registration wall by now) quotes Pacific Command public affairs officer Chris Sims as a source.

But it’s not all about the U.S. Navy. Under China’s lead, eight countries’ navies carried out the “Maritime Cooperation 2014″ military exercises off the coast of Shandong province last week. China, Pakistan, Indonesia, India, Singapore and three other countries participated, reports a Beijing Youth article republished  by Huanqiu Shibao on Monday. Beijing Youth in turn quoted Xinhua newsagency as reporting that the exercise featured reactions to non-traditional security issues (非传统安全的内容) such as piracy, terrorism, natural disasters as well as other threats faced by countries in the region and everywhere in the world.

» The Negarakuku Saga, August 2007

Tony Pua (潘俭伟), a member of Malaysia’s Democratic Action Party (DAP) and member of parliament for Petaling Jaya Utara, published an open letter to Barack Obama on Saturday, the day of the American president’s arrival in Kuala Lumpur:

Mr President, with all due respect, we do not need you to visit our country to tell us that our country is a standout example of moderation, because it is not.

Or for you to praise our government that it is a model plural society living in peace and harmony, because it is a façade.

We need you, Mr President, to speak of the universal virtues of humankind, of the principles your forefathers upheld and sacrificed for.

We want you to speak of the importance of basic human rights, equality, freedom and fundamental democratic principles.

We want to know that the president of United States still believe in the protection and promotion of civil liberties throughout the world – those very liberties which allowed you to be in your position today.

_____________

Footnote

*) this apparently refers to this statement by Obama: And let me reiterate that our treaty commitment to Japan’s security is absolute, and Article 5 covers all territories under Japan’s administration, including the Senkaku Islands.

____________

Related

» Pivotal state, BBC, April 26, 2014

____________

Thursday, April 3, 2014

Shortwave Log, Northern Germany, March 2014: “Voice of the Sky”

1. All India Radio

All India Radio‘s (AIR) shortwave signal beamed to Europe, on 7550 kHz, is about as strong as Radio Romania International‘s (RRI). You could basically build a receiver yourself to tune to AIR’s 7550 kHz frequency – from a toaster, your old kitchen clock, of from anything that contains a bit of copper. Seriously, a very very basic shortwave receiver with its built-in antenna will usually do, and AIR will come in more clearly than a local medium wave station next to you. If you listen from central Europe, that is.

QSL card, 1985, depicting the Writer's Building, Kolkata (Calcutta). Click picture for Wikipedia article.

AIR QSL card, 1985, depicting the Writer’s Building, Kolkata (Calcutta). Click picture for Wikipedia article.

Just as is the case in China, shortwave remains an important means of radio broadcast in India, for domestic, regional, and international broadcasting. AIR’s shortwave transmitting site near Bangalore (aka Bengaluru) became one of the biggest transmitting centres in the world in September 1994, according to the station’s website, but is only one of many sites all over the subcontinent.

 

The Delhi studios are apparently linked to the shortwave transmitters by satellite. Once in a while, especially in broadcasts to East Asia at 10:00 UTC, you may only get the carrier signal (beautifully strong on 17510 kHz, for example, but without modulation, i. e. any content). Usually, things get better during the one-hour broadcast in such cases. AIR seemed to suggest that the satellite links may be occasionally interrupted in reply to a Japanese listener in a feedback program on March 31. Earlier this year, the frequency of 7550 kHz to Europe saw some short power blackouts during the broadcasts between 17:45 and 22:30 UTC.

The regional broadcast aired daily at 15:30 to 15:45 UTC on 9910 kHz is much shorter than the external programs, but with a more lively news bulletin (for including some original soundtracks or sound snippets from covered events). The General Overseas Service, on the other hand, contains much more Indian music, such as Carnatic instrumental music, Hindostani classical music, and music from Indian films.

2. Recent Logs (from/after March 29)

Some or many of the international broadcasters’ frequencies are likely to have changed on March 29/30, with the usual, twice-a-year, adaptation to winter/summer propagation conditions. Therefore, only a handful of very latest logs for March.

International Telecommunication Union letter codes used in the table underneath:
EGY – Egypt; F – France; IND – India.

Languages (“L.”):
A – Arabic; E – English; J – Japanese.

kHz

Station

Ctry

L.

Day

GMT

S I O
15130 Radio
Japan
F J Mar
30
20:19 4 5 3
 9910 AIR
Delhi
IND E Mar
31
15:30 4 4 4
 7550 AIR
Delhi
IND E Mar
31
19:05 5 5 4
 7550 AIR
Delhi
IND E Mar
31
20:45 5 5 5
 9965 Radio
Cairo
EGY A Apr
2
00:45 3 5 3*)

Sony ICF 2001D receiver plus inverted-V antenna for 1rst /2nd / 5th entry; Silver XF-900 analog shortwave receiver with its built-in telescopic antenna for 3rd/4th entry (AIR Delhi, 7550 kHz).

*) Contrary to Radio Cairo‘s foreign-language services’ modulation which is usually intelligible unintelligible, this Arabic broadcast’s modulation was beautiful.

____________

Related

» Special Programme, BDNews24, March 26, 2014
» Logs February 2014
» AIR Bangalore GOS transmitters, Wikimapia

____________

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 48 other followers