Posts tagged ‘censorship’

Friday, March 30, 2018

CCTV, CRI, CPBS: by any other (English) Name

Bloomberg appears to have been the first media company outside China to publish the news, and the Financial Times followed with an article about the creation of “a new broadcasting behemoth”, designed to “broaden [China’s] global news footprint and bolster its soft power abroad,” still on March 21.

While the CCP may have the means to feed more than one propaganda monster, the new organization will apparently be the result of a “merger” of China Central Television (CCTV), China Radio International (CRI) and China National Radio (CNR, or, in Chinese, Central People’s Broadcasting Station/CPBS).

But this may not have as far-reaching implications for the three organizations as it first seems.
[Update – See bottom of this post for updates – the implications appear to be quite far-reaching, actually.]

Call it a deer: Radio Beijing QSL (1990) – the broadcaster’s current name is China Radio International

“Voice of China”, the planned “merged” organization’s future name, isn’t necessarily an imitation of the “Voice of America”, as supposed by the FT author. Central People’s Broadcasting Station’s first channel (there are nine channels altogether) has long been referred to as “Voice of China” (zhongguo zhisheng), but always in Chinese, while the station’s occasional English-language identification announcements have simply referred to the network, as “China National Radio”. In its “about us”, CPBS/CNR, on their website, refer to their first channel as “zhongguo zhisheng” in Chinese, and as “News Radio” in English.

On shortwave, China’s “voice” frequently co-channels undesired broadcasts from abroad – it kills two birds by with one stone, “telling the good China story” and hooting down less desirable stories.

The document announcing the merger of the three media organizations – Deepening Reform of Party and State Institutions – was released by the CCP’s Central Committee, unabridgedly published by Xinhua newsagency on March 21, and republished, among others, by the Chinese State Council’s website.

The naming of China’s media has been somewhat messy for decades – “China National Radio” for a foreign audience and “Central People’s Broadcasting Station” for the Chinese-speaking audience, a lot of tampering with CCTV (China Central Television) or, in its foreign guise, as CCTV News, or as CCTV 9, or as CCTV English), and (perhaps the messiest bit) China Radio International’s (CRI) strategy of “borrowing boats” abroad.

The Central People’s Broadcasting Station/CPBS) was given the English handle of “China National Radio” in 1998, while in Chinese, it has always remained CPBS (zhongyang renmin guangbo diantai).

According to the Deepening Reform of Party and State Institutions document, the Chinese-English double-naming remains the approach of choice. While all three organizations – CCTV, CRI and CPBS (CNR) are going to retain their traditional names at home, they will be referred to as “Voice of China” in English.

If that means that CRI listeners will listen to the “Voice of China”, die “Stimme Chinas”, la “Voix de la Chine” and to “zhongguo zhisheng” (CRI has a Chinese service, too) remains to be seen.

The China Media Project (CMP) at the University of Hong Kong picked up the merger story on March 22, one day after it had first been reported. They provide a full translation of the portions of the Program dealing with media and public opinion. In the leading in to their translation, the CMP points out that

… China Central Television was previously overseen by the General Administration of Press, Publications, Radio, Film and Television (previously just SARFT), a department under the State Council. The super-network will now be situated as a state-sponsored institution, or shiye danwei (事业单位), directly under the State Council, and directly under the supervision of the Central Propaganda Department.

The sections of the document (as translated by CMP) also arrange for a transfer of the General Administration of Press, Publications, Radio, Film and Television’s (SARFT) responsibilities to the Central Propaganda Department.

But for CCTV, CRI and CPBS, the biggest (real) changes don’t appear to be about organization. Shen Haixiong, Wang Gengnian and Yan Xiaoming may well keep their jobs and status, provided that they always make the right ideological adjustments.

Update 1 [April 2, 2018]

CRI online, March 21, 2018, editor: Yang Lei

2018-03-21 | 来源:国际在线 | 编辑:杨磊

CRI online news: In the morning of March 21, Central People’s Broadcasting Station, China Central Television, and China Radio International held a mid-level cadre meeting and announced a decision by the Central Committee to establish to form the Central Radio and Television Station  [in People’s Daily’s English translation: Central Radio and Television Network] and its leadership. Comrade Shen Haixiong is to serve as the Central Radio and Television Station’s director and party secretary.

国际在线消息:3月21日上午,中央人民广播电台、中央电视台、中国国际广播电台召开中层干部大会,宣布中央关于组建中央广播电视总台和领导班子任职的决定。慎海雄同志任中央广播电视总台台长、党组书记。

The organization’s deputy director Zhou Zuyi read out the Central Committee’s decision and delivered a speech. Central propaganda department standing vice minister Wang Xiaohui presided over the meeting and delivered a speech.

中组部副部长周祖翼宣读中央决定并讲话,中宣部常务副部长王晓晖主持会议并讲话。

According to a Beijing Daily article published online on March 28, Yan Xiaoming, who used to head CPBS, will serve as the new organization’s deputy director, while Wang Gengnian, formerly CRI’s director, has retired.

Wang will reportedly be 62 in May this year. Online encyclopedia Baike says that he joined the CCP in May 1986. He was CRI’s director from 2004 until last month. He was also CRI’s party secretary.

Update 2 [April 5, 2018]

This article by the South China Morning Post (SCMP) puts the merger of domestic and foreign radio and television into perspective: upgrading the CCP’s “leading groups” (领导小组) to commissions, [t]he offices in charge of religious and overseas Chinese affairs now .. under the United Front Work Department, responsible for overseas liaison work, merging the Chinese Academy of Governance with the Central Party School, or the creation of a “central education body” over the education ministry for “improving political education in schools and universities”.

In general, the party takes more direct control in several fields, sidestepping the government (as seems to be the case with the “central education body”). In another article of the same day, March 21/22, the SCMP noted that

China is to broaden the scope of a controversial Communist Party department responsible for its overseas liaison work to include ethnic and religious affairs.

The consolidation of the United Front Work Department is part of a restructure of party agencies announced on Wednesday. It will take over the duties of state agencies overseeing ethnic and religious affairs, as well as the overseas Chinese portfolio.

____________

Notes

If China Copyright and Media (a great resource if you look for the CCP’s/PRC’s bureaucratic output) isn’t faster, I might summarize the document sometime during Easter.

____________

Updates / Related

十九届三中全会要点, CD, March 1, 2018
Foreign Experts wanted, May 2, 2016

____________

Monday, December 4, 2017

Dalai Lama and Barack Obama meeting in New Delhi

Heads of state and government (apparently) can’t always afford to be polite – not if this CS Monitor report of nearly eight years ago is something to go by. In February 2010, the Dalai Lama, as he left the White House after a meeting with then president Barack Obama, was reportedly “awaited” by “a mound of trash”. A White House spokesman contested the interpretation – see same CS Monitor page.

But there were other downgradings, too, at the time. Obama met Tibet’s spiritual leader in the “map room” of the White House, not in the Oval Office. An ABC (Australian Broadcasting Corporation) reporter interpreted this – most probably accurately – as a concession to China, which had demanded that the meeting not even go ahead.

Aller, Nov 2017

But a wise man who works to better the lot of the People won’t fear the height of a mountain or the width of a river on his way to gain worldly credit.

It will be left to reason here if Donald Trump is too high a mountain, or if meeting him, just like having met all US presidents from George H. W. Bush to Barack Obama while they were in office, wouldn’t benefit Tibet anyway.

There has been another meeting between the Dalai Lama and Barack Obama last Friday, and when you are travelling on behalf of your foundation that carries your name, meetings with the man Beijing loves to hate appear to make sense. The setting in New Delhi appears to have been nicer, too, than in the White House, in 2010.

The meeting apparently hasn’t generated a splash in the Chinese media. Overseas Chinese Website Duowei News, a news website operated from New York (and blocked in China, according to Wikipedia) points out that just before, Obama had completed a China visit, including a Meeting with Xi Jinping at Diaoyutai Guest House. Xinhua newsagency reported on Thursday that Xi and Obama held talks on November 29.

Duowei also adds some statistics, saying that this was the sixth meeting between the Dalai Lama and Obama, and that the most recent one had taken place at the White House, in July 2016, when Obama was still in office. (According to VoA, that was in June 2016.)

During an interview with the Canadian Broadcasting Corporation (CBC) during a visit to Ottawa, the president of Tibet’s exile government in Dharamsala, Lobsang Sangay, advocated the Dalai Lama’s “Middle Way” policy.

Saturday, October 21, 2017

Chairman Xi – the Old Normal Cult

“How did one man come to embody China’s destiny?”, asks the BBC‘s China correspondent, Carrie Gracie. Part of the answer lies in the way the BBC designs her article – The Thoughts of Chairman Xi. Opening it, you feel as if you enter that Yan’an “cave” museum yourself. And as this is a global village, the design also resembles CCTV’s doxology.

Editors and designers – click picture above for CCTV webpage

Now, what made Xi Jingping the man who “embody’s China’s destiny”?

I’m forever a son of the yellow earth,

Gracie quotes Xi.

But the real explanation is much more simple. Xi is his father’s son. That’s not just one aspect of the story – it’s the one that really matters. The rest is useful flattery, written by the man’s hand-picked propagandists.

____________

Related

How yellow was my Hometown, Febr 14, 2015
How safe will he be in 2023, Dec 13, 2014
Towering, March 18, 2013
Cross-legged on the kang, Jan 13, 2013
How they cried, Dec 24, 2012
Outgoing and incoming dictators, Jan 6, 2012

____________

Upates

No heir apparent, BBC News, Oct 25. 2017

____________

Saturday, August 26, 2017

Hong Kong’s public broadcaster replaces BBC World Service with Mainland Relay

A QDaily article, republished by Fenghuang (Hong Kong) main link – on August 14, 2017. QDaily (好奇心日报) is a news website from Beijing, focusing on commerical news. Links within blockquotes added during translation.

CPBS may be better known as “China National Radio” these days. However, the Chinese name of the station has never changed. CPBS remains the accurate translation of 中央人民广播电台.

Original title: Central People’s Broadcasting Station’s Voice of Hong Kong to replace BBC’S 24-hours broadcast

原标题:中央人民广播电台香港之声,将取代BBC24小时转播

RTHK (Radio Television Hong Kong) published a notice on its official website on August 11, saying that “on September 3 at 24:00 hours, the digital audio broadcasting (DAB) service will be officially terminated. There will also be new program arrangements, including the BBC World Service being broadcast  on RTHK’s Radio 4 channel every night, from 11 p.m. to seven a.m., and Central People’s Broadcasting station’s Voice of Hong Kong being broadcast on RTHK’s Radio 61) channel.

8月11日,香港电台(Radio Television Hong Kong,缩写RTHK)在官网发布通知,表示“将于9 月3 日午夜12 时正式终止数码声音广播服务”,并会有节目新安排,其中英国广播公司国际频道将于每晚11 时至早上7 时,在港台第四台转播;中央人民广播电台香港之声将于港台第六台转播。

This adjustment has attracted broad attention within Hong Kong society, because this means that Hong Kong’s Radio 6 channel which used to relay the BBC World Service 24 hours a day will be decidated to China People’s Broadcasting Station from early morning on September 4, beginning at 00:00 hours midnight. Besides, the newly-designed airtime will be when most Hong Kongers enter the land of dreams.

这一调整在香港社会引起广泛关注,因为它意味着,原先全日24 小时转播英国广播公司国际频道(BBC World Service)的香港电台第六台,将从今年9 月4 日凌晨零时开始,专属于中央人民广播电台香港之声;同时,更换到港台第四台转播后,BBC World Service 的转播时长将被压缩到8 小时,且新设定的转播时段,是在大多数香港人进入梦乡之时。

This is another step in RTHK’s response to the Hong Kong government’s March 28 notice of “ending digital audio broadcasting”.

这则通知,是香港电台对今年3 月28 日香港政府发布的“本港终止数码声音广播”,做出的进一步回应。

At the time, Hong Kong’s Commerce and Economic Development Bureau pointed out that within a short period, three commercial organizations – Fenghuang Uradio, Digital Broadcasting Corporation and Metro Broadcast Corporation – had withdrawn from the market, stating operation problems and insufficient audience numbers as reasons for their withdrawals, showing that the market had lost interest in digital audio broadcasting, leaving RTHK (Hong Kong’s only public broadcaster, and a subordinate agency under the Commerce and Economic Development Bureau) as the only provider of digital audio broadcasting services. This meant “a lack of commercial organizations’ participation”, and “no feasibility”. RTHK was therefore required to terminate relevant operations.

当时,香港商务及经济发展局指出,2011年获发数码声音广播的三家商营机构(凤凰优悦、DBC 数码电台及新城电台),“短时间内均以经营困难和没有足够听众群为由退出市场,反映市场对数码声音广播失去兴趣”,而仅剩香港电台(下属商务及经济发展局,香港唯一的公共广播机构)独自提供数码声音广播服务,“缺乏商营机构参与”,“并不切实可行”。因而要求香港电台在六个月内终止相关的服务。

RTHK DAB was officially launched on September 17, 2012. This broadcasting method means “use of digital compression technology for the transmission of various radio program signals, transformed into strings of digital signals.” The advantages [of this procedure] is that a single signal path can cover all of Hong Kong, avoiding interference, improving sound quality, and provide text information service, etc.. In an area like Hong Kong, where up to 70 percent of the territory are mountainous, and high-rise building standing closely to each other, this way of broadcasting is a good choice.

香港电台的数码声音广播在2012年9月17日正式启动,采用数码方式广播电台节目,具体的操作方法是“利用数码压缩技术,把音乐、访问和不同类型的电台节目等信息,转化为一系列数字信号发送”,其优点在于通过单一信道,即可覆盖全香港、避免受到干扰、改善音质、提供文字信息服务等。在山地面积达70% 且高层楼房密集林立的香港,这种广播方式,是一个不错的选择。

To this end, RTHK established dedicated digital channels and five new frequencies, among them Digital-32, broadcasting China People’s Broadcasting Station’s Voice of Hong Kong all day, and Digital-34, broadcasting RTHK’s Channel 6 content, namely the BBC World Service.

香港电台为此专门设立了香港电台数码台,并开发了5个新频道,其中数码32 台全日转播中央人民广播电台香港之声,而数码34 台全日转播香港电台第六台的内容,即BBC World Service。

Voice of Hong Kong is the Central People’s Broadcasting Station’s 14th program. It uses standard Chinese and Mandarin broadcasting news, arts and cultral programs, financial news and life services, whereas the BBC World Service has been relayed on RTHK’s Radio 6 since December 3, 1989, and before it was relayed from five in the afternoon until early next morning, on RTHK’s Radio 5 (stablished in 1978).2)

香港之声是中央人民广播电台的第十四套节目,使用普通话、广东话全日24小时播放新闻、文化艺术、财经、生活服务等内容;而BBC World Service,在1989年12月3日于香港电台第六台开始转播之前,均在每日下午5点至翌日清晨,在香港电台第五台(1978年创立)转播。

Closing RTHK’s digital radio spells the need to newly adjust the content of the originally five channels. The results of this readjustment has been described at the beginning of this article.

关停香港电台数码台,意味着原先5个频道的内容要做新的调整。调整的结果,在本文开头已指出。

RTHK’s communications director Amen Ng Man-yee believes that to maintain Central People’s Broadcasting Station’s Voice of Hong Kong is essential: “this channel was tailor-made at the time of RTHK’s DAB launch, and it can strengthen the cultural exchange between mainland China and Hong Kong.”

香港电台机构传讯总监伍曼仪认为,保留中央广播电台香港之声是必要的:“该频道是为香港电台推出数码广播时度身打造,而且可以加强大陆与香港间的文化交流。”

She also said that the compression of the BBC World Service relay broadcasts to eight hours had been made because listeners could listen directly to the BBC’s website for releveant content. As for the choice of the airtime [from eleven p.m. to seven a.m.], her answer was that because of the time difference, there would be more news updates during the night [by relaying the BBC programs at that time].

她还表示,将BBC World Service 压缩到每日8小时,是因为听众可以直接在BBC 网站收听到相关的内容;至于播放时段的选择,她的回应是,由于时差缘故,在香港深夜时会有较多的新闻资讯更新。

The BBC’s high-ranking publicity commissioner Helen Deller said in an interview with the “Guardian” that they were disappointed about the adjustments, and encouraged listeners to continue listening to the BBC programs through the internet.

BBC 的高级宣传专员Helen Deller 在接受《卫报》采访时表示,他们对这一调整感到失望,并鼓励听众通过互联网服务继续收听BBC 的节目。

____________

Notes

1) Radio 6 refers to the 675 kHz medium wave transmission (reportedly at 1 kilowatt) which can be heard all over Hong Kong (and in parts of Guangdong province, particularly at nighttime).
2) This seems to deviate from RTHK’s statement which says that [t]he BBC World Service has been broadcast live on RTHK’s Radio 6 on AM675 since 1978.

____________

Related

Highly symbolic, The Guardian, Aug 13, 2017
DAB no longer realistic, SCMP, March 28, 2017
RTHK Radio and TV, Wikipedia, acc Aug 26, 2017
DAB, Wikipedia, acc Aug 26, 2017

____________

Monday, August 21, 2017

In the News & Blogs (Aug 1 – 21): Beijing’s Little Helpers abroad

“China Quarterly” cooperates with China censors / Taiwan hosts 2017 Summer Universiade / Kim spoils Fun for Chinese Guam Visitors / Red-noticed police / The First “Five Marvellous Years” / Want to be Chinese?

Doing Beijing’s Dirty Work (1): Academic Institutions

Update: Cambridge University Press restores articles, Washington Post, Aug 21, 2017

China Quarterly apparently cooperates with Beijing by blocking access to articles and e-books on their website.

Can we expect them to do better? I have my doubts. Their topic is China – and if they don’t cooperate, others will, and might replace the renowned magazine. That’s no excuse, of course, and they could still display character rather than opportunism, but one has to admit that they are facing a tough choice. If they decided otherwise, there would be no academic solidarity – alternative opportunists would chum up to Beijing.

What is therefore needed is a political answer. British legislators will need to make censorship cooperation of this kind illegal, and legislators in other free societies will need to do likewise.

You can’t do Beijing’s dirty work yourself, and remain democratic, liberal, or free.

The public needs to push a political decision. People who care about human rights (those of others, and of their own), should consider to join or support relevant pressure groups, rather than political parties.

If Chinese readers can be blocked from servers in free countries, there is no good reason why we, people who live in (still) relatively free societies, should keep access to them, when Beijing demands otherwise.

This scenario may appear far-fetched now – but what happens at Cambridge now would have been unfathomable two or three decades ago, too.

Besides, no man or woman in a free country should vote for political parties who are prepared to tolerate this kind of practice. Totalitarian challenges must be met with political answers.

Taiwan’s Twelve Days of International Fame

The 2017 Summer Universiade started in Taipei, on Saturday.

Chinese Holidaymakers: Kim spoils the Fun

Huanqiu Shibao (the Global Times‘ Chinese-language sister paper) worried about unwelcome side effects of the US-North Korean war of words during the first half of the month: More than 26,000 Chinese tourists had travelled to Guam in 2016, the paper noted in an article published online on August 11 – an increase by 11 percent compared to 2015. Huanqiu numbers reportedly provided by the Guam Visitors Bureau‘s China Representative Room, an organization that runs offices in mainland China and in Hong Kong.

Guam is an island in the western Pacific. It is U.S. territory, reportedly within reach of North Korean missiles (provided that the missiles are lucky), it hosts a naval base, an air base, a religious shortwave broadcasting station, and thousands of tourists annually.

The Huanqiu Shibao article also quotes from “Sina Weibo” exchanges between Chinese netizens and the Guam Visitors Bureau, where Bureau staff reportedly posted reassuring replies to questions like “will you soon be hit by missiles?”

Probably given the incomplete state of North Korea’s striking force (God knows where the missiles would actually go if the army tried to fire them into Guam’s adjacent waters), or Donald Trump‘s notoriety as a bigmouth with little consistency, no travel warning appears to have been issued by Chinese authorities. According to the BY article, the China Youth Travel Agency told reporters that

the company hadn’t received a political-risks warning notice to suspend departures to Guam until then, and reminded journalists to monitor the China National Tourism Administration’s travel risk reminders.

….. 公司还没有接到因政治风险暂停前往关岛的旅游团的通知,他提醒记者应及时关注国家旅游局的旅游风险提示。

According to statistics quoted by the article, most tourists visiting Guam are from Japan and South Korea, with rapidly rising numbers from mainland China.

Doing Beijing’s Dirty Work (2): Red-noticed Police

The arrest of a German citizen of Turkish origin, Dogan Akhanli, made it into German news during the weekend. According to GfbV, a German organization that keeps track of cases where authoritarian regimes use Interpol to harrass critics abroad, Akhanli was arrested by Spanish police in the city of Granada. Reportedly, Turkey had requested Interpol  to issue a read notice to Spain. The dust appears to settle now, and Akhanli is free again, but the organization calls for reforming Interpol and to make sure that it doesn’t become (or remain) a tool for silencing regime critics abroad.

In the same press release, GfbV notes that Dolkun Isa, secretary general of the World Uyghur Congress, had been arrested in Rome, on July 26 this year. Isa was on his way into the Italian senate when he was arrested. According to GfbV, Chinese authorities are now using Interpol’s “red notice” mechanism systematically, to restrict movement of the regime’s critics abroad, and thus creating a de-facto occupational ban against them (Chinas Behörden nutzen die „Red Notice“ inzwischen systematisch, um die Bewegungsfreiheit von im Ausland lebenden Menschenrechtlern einzuschränken und de facto ein Berufsverbot gegen sie zu verhängen).

It certainly wasn’t the first time that Isa had been arrested. In 2009, South Korea arrested him, apparently on arrival at the airport, and refused him entry into the country. Previously, he had been arrested by the UN security service when visiting the Human Rights Commission in Geneva.

The First Five “Marvellous Years”

China’s state television (CCTV) website reminds the public of CCP secretary general Xi Jinping‘s feats during his first five marvellous years (不平凡五年) in office. On August 14, the media organization published statistics of Xi’s speeches on foreign policy.

So: Want to be Chinese?

Given that under the secretary general’s correct leadership, China is becoming the marvel of the world (an unscientific condensed international press review by JR with no further sources), it should be no surprise that Daniel Bell wants better international access to Chinese citizenship, for meritorious citizens of the world who would like to share in that glory.

Ji Xiang posted some thoughts on that, early this month.

Thursday, June 29, 2017

RFA Report on a June-4 Commemorative Ham Radio Broadcast

The following blockquote is a translation of an article / news program by Radio Free Asia (RFA). Links within blockquotes were added during translation.

Main Link: RFA, June 5, 2017 – Democracy Movement People in South Korea carry out Commemorative June-4 Broadcast […]

Democracy movement activists in South Korea constructed a shortwave broadcasting station on Sunday [June 4], the 28th anniversary of the June 4 [incident], to broadcast the truth about June 4 to a wide range of Chinese listeners. This way, they evoked peoples’ attention and demanded the political rehabilitation of June 4.

周年的星期天架设短波无线电台,向广大的中国听众广播了六四真相。他们通过这种方式纪念六四,唤起人们的关注,并且要求平反六四。

Democrats led by the Democracy Party of China‘s South Korea branch hold some commemorative activities or meetings on every June 4, or distribute leaflets. However, since last year, they have felt all kinds of restrictions by South Korean police. They can understand the South Korean government and its hope that foreigners wouldn’t carry out anti-Chinese democracy movement activities within South Korea’s borders, but they cannot rule out that these kinds of restrictions may be caused by the Chinese embassy in South Korea.

以中国民主党韩国党部为首的韩国民运人士每年在六四都会举办一些纪念活动,或聚会纪念,或散发传单。但是,自从去年开始他们警感觉到韩国警察机构的各种限制。他们可以理解韩国政府,不希望外国人在韩国境内进行反对中国的民运活动,但是,无法排除这种限制受到中国驻韩使馆唆使的可能性。

To free themselves from South Korean police interference, Democrats in South Korea didn’t even give interviews with journalists this year, and secretly built a shortwave transmitter somewhere in South Korea, to broadcast to listeners in China. The broadcast said that “on June 4, 1989, in Beijing and China’s other major cities, repressive measures of unprecedented brutality occurred, with use of tanks and machine guns against defenseless students and patriotic citizens.”

为了摆脱韩国警察的干扰,韩国民运人士今年甚至没有接受记者的采访,以秘密行动的方式,在韩国某处架设无线短波电台,面向中国听众进行了广播。该广播说,“1989年6月4日的中国的北京及各大城市,发生了惨绝人寰的镇压行动,中共军队动用坦克机枪向手无寸铁的学生和爱国民众进行了残酷的镇压。”

Reportedly, the democrats used the popular amateur radio frequency of 7050 kHz to carry out a test transmission and reception tests, and then carried out their broadcast – all these combined took about one hour. The broadcast said that “on this particular day, we have set up a amateur radio station to broadcast the truth to a wide audience.”

据介绍,民运人士利用无线电爱好者最常用的7050千赫(kHz)频率进行广播测试,再经过国内的收听测试,然后进行广播,测试和广播一共进行了约一个小时。该广播说,“在今天这个特别的日子里,我们特设业余电台,向广大的听众播送真相。”

Although 28 years have passed, the democracy activists said that in their opinion, there was a need to commemorate June 4, as this was the starting point of Chinese democracy. Although trottled, the calls for democracy had since strengthened. One should not, because of the Chinese Communist Party’s meticulous concealments, leave the sacrifices for democracy wasted.

虽然已经经过了28个年头,民运人士表示,他们认为仍有必要纪念六四,因为这是中国民主的起始点,虽然遭到扼杀,但是要求民主的呼声却从此日渐壮大。不能因为中共的刻意掩盖,而让呼吁民主的牺牲付诸东流。

They commemorated the June 4 democracy movement and the victims with a broadcast, hoping that a wide range of listeners would be able to learn the truth about June 4, moving a step further in understanding the phony appearance of communist China’s ruling class. The broadcast said that “the lifespan of communist government is nearing its end, young friends, and hopefully, you will stand on the righteous side when the time for its tyranny has come to fall apart.”

他们通过广播纪念六四民运,缅怀六四的牺牲者,希望广大的听众能够了解六四的真相,进一步了解中共统治阶层的虚假面目。该广播说,“共产主义政府的寿数已尽,年轻的朋友们,当暴政崩溃的时候,希望你们能站在正义的一面。”

The broadcast also said that “CCP rulers, CCP accomplices, listen well: sooner or later, you will be exposed and criticized, and pay a bloody price.”

该广播还说,“中共的统治者们,中共的帮凶们,你们听好了,你们早晚要受到清算,你们早晚要付出血的代价。”

According to non-official statistics, there are about 800,000 mainland Chinese people in South Korea. Most of them only hold residence rights and need to keep their criminal records clean to obtain an annual extension of their right of residence. Therefore, although the South Korean branch of the Democracy of China has many members, they aren’t communicated publicly. For the above reasons, democracy activism in South Korea faces restrictions. The June-4 shortwave broadcasts are a courageous breakthrough in a restrictive environment.

据非正式统计,韩国境内约有万来自大陆的中国人。他们大部分只拥有居住权,需要维持无犯罪记录,才能获得每年的居住权延期。所以,中国民主党韩国党部虽然有众多党员,但是不对外公开其人数。由于以上的种种理由,韩国的民运活动受到限制。上述的六四短波广播是在受限的范围内的一次勇敢的突破。

Special correspondent: Liu Shui. Editor: Kou Tianli. Online edition: Guo Du.

特约记者:刘水 责编:寇天力 网编:郭度

Saturday, May 27, 2017

International Press Review: Huanqiu Shibao “quotes” German newspaper on Social Credit System

Main Link / Headline – German media: “Social Credit System” plan will change Chinese Peoples’ Sincerity for the Better

The following is a translation from Huanqiu Shibao‘s international press reviews. Links within blockquotes added during translation.

Germany’s “Süddeutsche Zeitung” in an article on May 23, titled digital plan will change Chinese for the better. China is trying some new things. One of these is social credit digitalization. In the coming three years, China will carry out the “social credit system” plan. Social credit rating will change Chinese peoples’ sincerity for the better.

德国《南德意志报》5月23日文章,原题:数字计划让中国人变得更好  中国正尝试一些全新的事物。社会信用数字化就是其中之一。在未来3年里,中国将实施“社会信用体系”计划。信用评价将让中国人的诚信变得更好。

This means that in the future, there will be a “social credit office” and a sincerity app, assessing if a citizen is honest. Based on the social credit data it will be decided if a citizen can board a plane. Those who always cross the street on a crosswalk and pay their bills in time will be rewarded. For others, who cheat in the higher education exams, or download bootleg movies, their bad social credit will lead to serious consequences.

这意味着未来将有“信用办公室”和诚信App,来评估一个公民是否诚实。而信用电子数据将决定一个公民是否可以登机。那些总走斑马线、及时支付所有账单的人,将得到奖励。而另一些人,如果他们在高考上作弊,或下载盗版电影,其不良的信用将造成严重的后果。

Reportedly, the coastal city of Rongcheng will serve as a testing ground for the “social credit system”. This city hasn’t only established a social credit management structure, but has also defined a social credit standards system, from triple-A to D. If citizens in Rongcheng allow their dog to defecate on public lawns, or if they spread “rumors” on social networks, they will receive punishment by downgrading.

据悉,中国海滨城市荣成市是“社会信用体系”的试点城市。这个城市不仅建立了信用管理机构,还制定了社会信用评价标准体系,等级从“AAA”到“D”不等。在荣成市,如果市民让宠物狗在公共草坪上拉屎,或者在社交网络传播“谣言”,都将受到信用降级惩罚。

According to Chinese plans, the “social credit system” will be implemented nation-wide in 2020. It’s goal, according to the government’s wish: Trustworthy people shall fly freely in the sky, and people with shortcomings in trustworthiness will be “unable to move”.

按照中国的计划,“社会信用体系”将在2020年首次在全国实施。其目标,按照政府的意思:讲信用的人应该自由地在天空下翱翔,而信用缺失的人将“寸步难行”。

Imagine this – in an omniscient, all-perceptive world, a digital system may know you even better than you know yourself.  By means of algorithms, it can help you to do better, and to become more honest. This system will also help you to get loans at lower interest rates, and to get a job at government departments. Isn’t this an honest and harmonious world? (Author: Kai Strittmatter)

想象一下,在一个无所不知、无所不见的世界里,数字机制将比你自己还要了解你。它会通过算法,帮助你做得更好,让你变得更加诚信。这一系统,也助你得到低息贷款,并获得政府部门的工作。难道这不是一个公平、和谐的世界?(作者凯·施特里特马特尔,青木译)

The account by Huanqiu Shibao is no precise reproduction of what Strittmatter wrote – if based on this German-language original. Strittmatter himself based much of his short article on statements by a professor Zhang from Beijing -the  “Imagine-this”-sentence, for example, is originally a quote from the professor, who isn’t mentioned by Huanqiu.

And what is completely left out of the Huanqiu translation is Strittmatters rather succinct roundup: “A dictatorship that reinvents itself, digitally.”

One could think that the translator simply missed the scoff in the original  – but hardly so once the most critical remark is   left out altogether. There must be another plan for even more perfect sincerity at work. Something like this:

If the international press doesn’t work in line with the people’s wishes, the Chinese nation will build itself a more sincere international press review, in line with China’s national conditions.

Saturday, February 18, 2017

Mayor Carmena, the Scuttling Dalai Lama, and the Inseparably close Sino-Spanish Links

The following is an online article published by Voice of Tibet, a broadcaster from Norway.

Main Link (1):
→ Madrid considers inviting Dalai Lama to take part in Peace Conference – Communist China Overseas United Front Organization: this Hurts the Feelings of the Chinese People

Voice of Tibet, Febr 17, 2017 – The mayor of Madrid has met the American film star and Tibet supporter Richard Gere and mandated him to invite His Holiness the Dalai Lama to attend a peace forum in April. Communist Chinese organization “→ China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification”, immediately expressed protest towards the Madrid city government, saying that the Dalai Lama was a “defector”, and demanding that Madrid should not “hurt the dignity of  Chinese people, nor hurt Chinese feelings”.

【西藏之声2017年2月17日报道】西班牙马德里市市长会见美国援藏影星理查•基尔,拜托他邀达赖喇嘛尊者出席4月的一场和平论坛。中共海外统战机构“中国和平统一促进会”立即向马德里市政府表达抗议,称达赖喇嘛是“叛逃者”,并要求马德里市不要“伤害中国人的尊严,伤害中国人的感情”。

A number of Spanish media have concurrently reported that American film star Richard Gere visited Madrid. The website “Think Spain” reported on February 15 that on February 14, Madrid mayor Manuela Carmena had met with Richard Gere.

西班牙多家媒体近日均报道了美国影星理查•基尔到访马德里市的新闻。ThinkSPAIN网站 15日报道说,14日当天,马德里市女市长卡梅娜(Manuela Carmena)与理查•基尔见面。

Carmena mandated Gere to deliver an invitation to His Holiness the Dalai Lama, hoping that His Holiness would take part in the “Forum on Violence and Education for Peace”, to be held in Madrid from April 17 to April 19. It is reported that mayors from various big cities worldwide, political leaders, and social science experts are going to attend.

卡梅娜拜托基尔向达赖喇嘛转达邀请,希望尊者能够参加定于4月17日至19日在马德里举行的“暴力与和平教育论坛”(Forum on Violence and Education for Peace),据悉将有世界各大城市的市长、政治领袖,以及社会科学专家出席。

In an article published on their official website, the CCP-United-Front-led “China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification” pointed out that members of the Spanish [secton of the] “China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification” had, “for the first time, taken action, and convened leadership meetings for that very night”, and with their efforts during that night, they had drafted “a protest letter, seriously protesting the Tibetan independence ‘separatist Dalai Lama’s participation’ in the ‘Madrid Peace Forum’.”

由中共统战部指挥安排的“中国和平统一促进会”17日于官网刊文,指西班牙中国和平统一促进会成员“第一时间行动起来,连夜召开骨干会议”并且在“连夜努力下”起草了一封“严重抗议‘藏独’分裂者达赖喇嘛出席‘马德里和平论坛’”的抗议信。”

Members of said organisation handed the protest letter to Madrid city government staff, demanding that it should be handed to the mayor. According to their statements, Communist Chinese embassy officials also made representations to the city government.

该组织几名成员将抗议信交给马德里市政府工作人员,要求转交市长。而据他们的新闻声明,中共驻西班牙大使馆的官员也向该市政府就此进行了交涉。

In their protest letter, the Chinese Communist United Front organization “China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification” [abreviated by VoT author]  vilified the Dalai Lama as someone who had defected abroad, carrying out activities [intended to] split the motherland … attacking the Tibet policies of the Chinese central government and Tibet’s development and progress … inciting believers to create violent incidents and to damage stability in the Tibetan region …”

在抗议信中,中共海外统战机构“统促会”诋毁达赖喇嘛“叛逃国外,进行分裂祖国的活动……攻击中国中央政府的西藏政策和西藏的发展进步……并煽动信众制造暴力事件,破坏藏区稳定……”

The “China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification” [abreviated by VoT author], just as other Chinese Communist organizations “representing” the common Chinese people, said they hoped that the Madrid city government “won’t hurt the dignity of Chinese people, or hurt their feelings.”

统促会并如其他中共机构一般“代表”了中国百姓,称希望马德里政府“不要伤害中国人的尊严,伤害中国人的感情。”

Recently, University of California San Diego branch university’s invitation to the Dalai Lama to attend the graduation ceremony raised protest from its overseas Chinese student groups. The management didn’t change their decision, and the overseas Chinese student groups modified their protests to demanding that it should be ensured that the Dalai Lama’s speech should not touch upon politics.

近日,美国加州大学圣地亚哥分校因计划邀请达赖喇嘛出席毕业典礼,而引起该校中国留学生团体的抗议。校方未改变决定,留学生团体便转为要求确保达赖喇嘛的讲话不牵涉政治。

Columbia University Contemporary Tibetan Studies Institute director Professor Robert Barnett pointed out in an interview with INSIDE HIGHERED that everyone should be aware of this kind of foreign governments’ bullying against academic institutions. He praised the university for not withdrawing from an important position, but also suggested that it should immediately open opportunities for dialogue between the Chinese students and the Dalai Lama, such as arranging a private meeting between them and the Dalai Lama.

哥伦比亚大学现代西藏研究所所长罗伯特•巴内特(Robert Barnett)接受媒体INSIDE Highered采访时指出,各方应该关注此类学术机构被外国政府霸凌的现象。他赞扬校方没有后退是一个重要的立场,但也提议校方立刻打开与中国学生对话的机遇,比如安排他们与达赖喇嘛之间的私下会面。

The VoT article adds a photo apparently first posted by the “reunification council”, taken by the latter as they “ran into” Chinese embassy staff at the Madrid city government premises as they taking their protest letter there.

VoT’s online article apparently refers to → this online posting by the “reunification council”. Here goes:

Main Link (2):
→ Madrid City Mayor invites Dalai Lama participation in “Madrid Peace Forum” – Spanish [section of] the China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification hands Letter of Protest to Madrid City Government

On February 15, Madrid city mayor Manuela Carmena met with famous visiting American film star Richard Gere, and expressed her hope that she could invite the Dalai Lama through Gere, to attend the Madrid “Concerning Municipal Violence and Peace-handling Forum of the Educational World”. Richard Gere is a believer in Tibetan Buddhism, and a faithful follower of the Dalai Lama.

2月15日,马德里市长Manuela Carmena会见了到访的美国著名影星Richard Gere,表达了希望能够通过他邀请达赖喇嘛参加马德里城市“关于城市暴力与和平相处教育世界论坛”。Richard Gere是藏传佛教的信徒,也是达赖喇嘛的忠实追随者。

As the news had burst out, it immediately caught the attention of Chinese people travelling Spain. Ever since the Dalai Lama’s defection in 1959, the establishment of a “exile government” and the drafting a bogus constitution, he has carried out actions to split the motherland.

新闻爆出之后,立即引起了旅西华人的关注。达赖喇嘛自从1959年叛国以来,建立“流亡政府”,制定伪宪法,进行分裂祖国的活动。

Once the news was reported, and everyone became aware of the situation, the Spanish [section of] the China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification under the leadership of chairman → Xu Songhua, took action for the first time, immediately in the same night, convening a leadership meeting. At the meeting, all unified their ideology, pooled knowledge for everyone’s benefit, and reported to related parties. In the end, a protest letter, bilingual in Chinese and Tibetan, ‘”seriously protesting ‘Tibetan independence’ divider Dalai Lama’s attendence at the ‘Madrid Peace Forum’ was drafted.

新闻一经报道,大家在得知这样的情况后,西班牙中国和平统一促进会在徐松华主席的带领下,第一时间行动起来,立即连夜召开的骨干会议。在会议上大家统一思想、集思广益,并且向有关方面做了汇报。最终起草了一封“严重抗议‘藏独’分裂者达赖喇嘛出席‘马德里和平论坛’”的中西文双语抗议信。

The letter was completed with the efforts of everyone during that night, and early next morning, under the leadership of Chairman Xu Songhua – together with → Fundación Orient chairman of the board and Council for the Promotion of Peaceful National Reunification senior consultant Julia Zhang, deputy chairman Liu Guangxin and Xu Zhenhai – was handed to Madrid city government.

信件在大家连夜的努力之下起草完毕,并且在第二天一早在徐松华主席的带领下,一同诚信基金会董事长、西班牙中国和平统一促进会高级顾问Julia张女士,副主席刘光新和徐振海交于马德里市政府。

When the four arrived at Madrid city government, time was nearing closing time, and in the end, the four handed the letter to city government staff, to have them pass it on to mayor Carmena, and expressed their severe protest. As they were leaving, they ran into Chinese embassy’s [title] Huang Yazhong and spokesman Ji Dengyun. The two had just made serious representations to the Madrid city government on behalf of the embassy in Spain, concerning the matter. Having bumped into each other, the two sides exchanged their views and opinions, expressing anger and strong protest against mayor Carmena’s mistaken practice of hurting the friendship between the peoples of China and Spain.

一行四人抵达马德里市政府已经接近下班时间,最终四人将信件交给市政府的工作人员,让其转交给马德里市长Carmena女士。并表达了严厉的抗议。四人一出市政府门口,迎面碰上驻西大使馆公参黄亚中和新闻发言人吉登云。他俩代表驻西使馆就此事件刚刚也向马德里市政府严重交涉过。在此一碰,双方交换了意见看法,对卡梅拉市长伤害中西人民友谊的错误做法表示愤怒和强烈抗议。

The protest letter’s complete wording:

抗议信件全文如下:

Seriously protesting “Tibetan Independence” Separatist Dalai Lama’s Attendence at “Madrid Peace Forum”

Respected Madrid City Mayor Ms Carmena:

尊敬的马德里市政府市长卡梅拉女士:

[no translation found]

春祺不一。

We thank Madrid mayor and Madrid city government for their participation in the Chinese Spring Festival activities, their support and help. We appreciate it.

感谢市长和马德里市政府在庆祝中国春节活动中的参与,支持与帮助。我们予以积极评价。

Yesterday, at the shocking news that you wanted to invite the Dalai Lama through American film star Richard Gere, from April 19 to 21, at the Madrid “Concerning Municipal Violence and Peace-handling Forum of the Educational World”, we felt shock and disbelief. Therefore, we send you a letter to cancel this mistaken decision.

昨日,惊悉您通过美国影星李察?基尔,欲邀请达赖参加四月十九曰至二十一日,在马德里召开的”关于城市暴力和平相处教育世界论坛”,我们感到震惊,不可思议。所以,致函您取消这一错误決定。

What kind of man is the Dalai Lama? He is one of the → Gelug school‘s Living Buddhas. Ever since he defected abroad in 1959, he established of a “exile government”, drafted a bogus constitution, and has carried out actions to split the motherland. Under a banner of “peace”, “non-violence”, and “human rights”, he scuttles to every place, spreading rumors, building up international public opinion, gaining uninformed peoples’ sympathy, attacking the Tibet policies of the Chinese central government and Tibet’s development and progress. He deceives, bewitches, bribes, utilizes and incites some believers  to create all kinds of disturbances and uses every opportunity to damage stability in the Tibetan region to achieve his delusional ideas of splitting up China.

达赖喇嘛是何许人?他是藏传佛教格鲁派活佛之一。自1959年叛逃国外以来,他建立“流亡政府”,制定伪宪法,进行分裂祖国的活动。打着“和平”,“非暴力”,“人权”旗号四处窜访,散布谣言,制造国际舆论,获取不明真相人们的同情,攻击中国中央政府的西藏政策和西藏的发展进步。欺骗,蛊惑,收买,利用和煽动一些信众制造各种事端和暴力事件,利用一切机会破坏藏区稳定,以实现他分裂中国的痴心妄想。

In recent years, after the real face of the the Dalai had been exposed, meetings between foreign leaders and the Dalai Lama has become less and less frequent, and the international news world’s interest in the Dalai Lama has become ever lower. The Chinese government has invested an enourmous energy in the building and development of Tibet, and Tibet has maintained stable development these years, with ever closer ethnic unity and religious relations. Tibetan development, the support from the entire nation for Tibet, and the implemenation of various projects and policies have continuously improved Tibet’s situation, with the Dalai Lama’s international status going down, and ever fewer places to go to. Ever since the establishment of diplomatic relations between China and Spain several decades ago, the two sides have continuously strengthened their exchanges in the fields of politics, economics, culture, etc., with ever deepening friendly cooperation. Especially in recent years, the momentum in Sino-Spanish economic and technical cooperation has been good, and Spain has become an important trade partner of China, within the European Union, with Sino-Spanish technological trade continuously improving, bilateral investment continuously expanding, and a big increase in Chinese tourists travelling to Spain. Currently, economic and trade exchange between China and Spain, with China’s “one belt one road” development strategy, have become inseparably close, and have added strong power to the two countries’ economic prosperity. Friendship between the two countries has continuously deepened and developed.

近年来,达赖真面目暴露之后,外国的国家领导人和达赖喇嘛见面的越来越少,国际新闻界对达赖喇嘛的关注度越来越低。中国政府对西藏建设和发展投入了巨大的精力,西藏这些年来持续不断地保持稳定发展,民族团结越来越好,宗教关系越来越好。西藏的发展、全国人民对西藏的支持以及各项政策措施的实施,使西藏的局面越来越好,而“藏独”分裂者达赖喇嘛在国际上的身价越来越低、越来越走不动。中西两国建交几十年來,双方在政治、经济、文化等方面的交流不断加强,友好合作关系不断深化。特别是近年来,中西经济技术合作势头很好,西班牙已成为中国在欧盟的重要贸易伙伴,中西技术贸易不断发展,双边投资合作不断扩大,到西旅游中国旅客大幅增长。当前,中西两国的经贸交流,在中国提出的“一带一路”发展战略上紧密对接,为中西两国的经济繁荣注入了强劲动力,两国之间的友谊在不断深化和发展。

We hope that the Madrid [city] government will uphold the friendly relations between China and Spain, and that it will not harm the dignity and the feelings of the Chinese people.

我们希望马德里政府,维护中西两国的友好关系,不要伤害中国人的尊严,伤害中国人的感情。

As Chinese immigrants living far from their native land, we respect Spanish dignity and traditional culture, abide by Spanish law and regulations, and hold Spanish liberties, democracy, and peace in high esteem. With sincere hopes for long-lasting Sino-Spanish friendship!

作为侨居西班牙的中国移民,我们尊重西班牙的民族尊严和传统文化,遵守西班牙的法律法规,崇尚西班牙的自由、民主与和平。衷心希望中西友谊长存!

[Spanish section of] the China Council for the Promotion of Peaceful National Reunification, Febr 16, 2017

西班牙中国和平统一促进会
2017年2月16日

On February 9, Richard Gere had met with German chancellor Angela Merkel, in his capacity as chairman of the International Campaign for Tibet. Radio Berlin-Brandenburg (RBB) → noted that the meeting, scheduled to take 30 minutes, had lasted for three quarters of an hour. No information about the content of their discussions was given.

____________

Related

→ Imagen de la Reunión, Febr 14, 2017
→ Rising China, Rotten Diplomacy, Jan 11, 2013

____________

%d bloggers like this: