Archive for ‘Taiwan’

Thursday, March 29, 2018

Taiwan cuts Shortwave Broadcasts in French and Spanish – here is why it shouldn’t

Cutting Shortwave broadcasts in French and Spanish

The French and the Spanish programs of Radio Taiwan International (RTI) are no longer broadcast on shortwave. On March 5, Radio Berlin-Brandenburg‘s (RBB) Radio Eins media magazine reported that RTI would terminate its broadcasts in German on March 25, i. e. the day when the current international shortwave frequency plan (A-18) came into effect1).

A notice was added by the Radio Eins editors a few days later, saying that RTI’s German service kept denying this information. However, Radio Eins did not name the source or sources of their information, citing rather general “trade circles” (Branchenkreise).

On March 9, in a regular mailbag program, RTI’s German service reacted to listeners’ questions concerning the shortwave issue, and stated that while the Spanish and French departments were indeed to exit shortwave with effect from March 26, the German service’s shortwave broadcasts would continue.

Seventeen days later, the German service’s denial proved correct – its broadcasts have been continued, now on their traditional summer frequency of 6185 kHz, as predicted on March 9.

In its report, Radio Eins also pointed out that Radio France Internationale (RFI) had terminated its shortwave broadcasts for Asia years ago, and that this had also put an end to Radio Taiwan International’s once lower-cost access to transmissions from France (with transmitters located at Issoudun, central France). The two international broadcasters appear to have exchanged airtime in the past.

On its website, RTI hardly (if at all) communicates the decision to terminate the shortwave broadcasts in Spanish and French. However, a month before Radio Eins wrote about RTI’s shortwave closures, shortwave-watching website swling.com had quoted from an RTI email saying that the station’s French and Spanish services would “unfortunately stop broadcasting on shortwave”. There appears to have been no mention of the German programs at the time.

Following a Trend …

RTI is following a trend among foreign radio services from industrialized countries2). As noted by Radio Eins, Radio France Internationale ended its shortwave broadcasts to Asia years ago. German foreign Radio, Deutsche Welle (DW), terminated its shortwave broadcasts in Chinese with effect from January 1, 2012. Three months earlier, DW had ended its shortwave broadcasts in German.

Earlier in 2011, the BBC and the Voice of America (VoA) had announced their Chinese programs’ withdrawals from shortwave (the VoA later reversed the decision, but BBC Mandarin kept to their exit).

One of the more contested decisions to abandon shortwave was Radio Australia‘s. It took effect by the end of January, 2017. The station made a – not terribly successful, it seems – effort to communicate the Australian Broadcasting Corporation’s (ABC) decision.

Radio Australia’s (now abandoned) role in informing Pacific islanders about emergency situations via shortwave was deemed essential by some critics, and Radio New Zealand (RNZ), Radio Australia’s only existing competitor on shortwave in the Pacific region, leapt at the gap left by the Australians.

But funding public diplomacy is hardly popular in most free societies. Slashed budgets may irritate or infuriate the trade or the immediate users of an abandoned service, but they will hardly become known to a wider public. After all, the (noticeable) remonstrators are usually just some listeners abroad, and apart from that, they are no voters.
In RTI’s case, the question – from the audience perspective – seems to be how prepared the target areas are for the termination of shortwave broadcasts. As for France and Spain, the answer seems to be easy: industrialized, reasonably good internet connections, and with only a few people (probably) who would still listen on shortwave anyway.
But there are drawbacks. In general – this goes for countries with a highly developed internet infrastructure and Latin America or North Africa alike – it is much harder to gain new listeners, than to retain existing ones.
RTI’s management (or the lords of their budgets) may have drawn inspiration from reports like ECLAC’s 3), discussing sharply increasing internet use and access in Latin American countries, and the Caribbean.

But the ECLAC, while optimistic about the development and prospects of the internet in Latin America, also notes that no country in the region has at least 5% of its connections with speeds of more than 15Mbps, compared to 50% in advanced countries, and there is a difference of 41 percentage points in Internet penetration between urban and rural areas in the country that has the greatest gap in the region.And a report (apparently published online in December 2016) by Statista, a Hamburg-based market research company, saw the region’s average monthly internet usage at 18.6 hours in 2016. When you leave Brazil – the leading country in terms of monthly internet usage – out of the calculation, the rate will be even lower.

If the trends indicated by the two papers continue, there may be a time when switching off shortwave makes sense (at least when considering the costs, and the pressures from the broadcasters’ funders). But the data suggests that RTI’s decision to do so came too early.

… but neglecting the Facts

One of the reasons that international broadcasters stop using shortwave frequencies is that radio is a medium used by the poor, rather than by the affluent and influential. That’s not how they communicate their decision (if there is communication at all), but the trade’s high-flown jargon suggests just that.

In a press release of May 18, 2011, less than a year before abandoning shortwave broadcasts in Chinese, German (its native language) and Hindi, Deutsche Welle wrote that by focusing on the internet in many regions of the world, “info seekers” would be reached more effectively,

… especially those who are or will be influential in their countries’ public opinion, and people who actively campaign for democracy, civil liberties and progress in authoritarian states, thus strengthening civil society.

… insbesondere insbesondere jene, die Einfluss auf die öffentliche Meinung eines Landes haben oder zukünftig haben werden, sowie Menschen, die sich in autoritären Staaten aktiv für Demokratie, Freiheitsrechte und Fortschritt einsetzen und so die Zivilgesellschaft stärken.

But nobody knows who will call the shots in a target area, ten or twenty years from now. In Venezuela, it’s an ex bus driver now. Brazil’s president from 2003 to 2011, Lula da Silva, reportedly only learned to read at the age of ten, and worked as a peanut seller and shoe shine boy as a child. Bolivia’s president, Evo Morales, was born to a subsistence farming family and started his political career as a rural labor unionist.

If they had been born ten or fifteen years ago, none of them would be a likely regular internet user.

Shortwave radio may not matter as a medium, when it comes to commercial viability, as the owner of a North American shortwave radio station admitted in 1991. In that light, Facebook could be a more or less “real” alternative to shortwave radio.

But on “social media”, a foreign radio station is just one “friend” among many. There may be no studies available, but if there were some, they would probably show that shortwave listeners are a much more dedicated audience than internet users.

In short: shortwave radio remains a crucial medium, especially for Taiwan. The country will almost inevitably lose all or most of its remaining “diplomatic allies” in Latin America, as it has lost official diplomatic ties with nearly every country worldwide already. If shortwave remains crucial in Taiwan’s communications with European countries may be debatable, but to maintain Taiwan’s visibility in Latin America, there can be no doubt that shortwave would be worth the (quite manageable) costs.
____________

Note

1) While KBS World’s German service via Woofferton, England, is announced under the broadcasting station’s name (Korean Broadcasting Station), Radio Taiwan International’s name is ommitted. Instead, the HFCC states the operator’s company name (Babcock Communications) there. The KBS frequency is also operated by Babcock, and also from Woofferton.
2) Japan may be the only exception.
3) The UN Economic Commission for Latin America and the Caribbean. The report linked to is dated September 12, 2016.

____________

Related

Inclusive Internet Index, Economist Group, 2018
Abandoning Shortwave & Opportunities, Oct 3, 2014
A bottomless pit of waste, PCJ, around 2014

____________

 

Advertisements
Saturday, February 10, 2018

Blog and Press Review: Frugal New Year

Warning: the following translation from a classic is just my guesswork – if you copy that for your homework, the mistakes will be your fault, not mine. Links within blockquotes added during translation.

Frugal New Year: the Xi Style

The year of the dog is upon us, and it must be a dog’s life if you are a cadre in the Xi Jinping era. That’s what you might believe, anyway, if you read secretary general Xi Jinping’s spiritual nourishment for comrades. After all, in a totalitarian society, administration, legislation, crackdowns and Something Understood all need to come from the same source.

People’s Daily has published three instalments of Xi Jinping thought. The first: go and visit the poor, and ask about their suffering, find solutions to the problems and dump the worries. The second: have an affectionate reunion with your family, as a good family style promotes virtue.

For the third instalment, the sermon turns to the New Book of Tang:
奢靡之始,危亡之渐 (which means something like “what begins lavishly will move towards danger”, I suppose).

I can only find the Chinese original [no English edition] of the  New Book of Tang online, and there, in chapter 105, Chu Suiliang, an advisor with morals, tells his surprised sovereign the meaning of things that only appear to be innocent at first glance:

帝尝怪:“舜造漆器,禹雕其俎,谏者十馀不止,小物何必尔邪?”遂良曰:“雕琢害力农,纂绣伤女工,奢靡之始,危亡之渐也。漆器不止,必金为之,金又不止,必玉为之,故谏者救其源,不使得开。及夫横流,则无复事矣。”帝咨美之。

The emperor said: “Shun made the lacquer, Yu gave us the embroideries, but the remonstrances never seem to end. How can small things be evil?”
Suiliang said: “ornate artwork harms the peasantry, and embroidery hurts the working women. What begins lavishly, will indeed move towards danger. It doesn’t end at lacquerware, it takes gold, too. It doesn’t end there, but jade will be required, too. Those who remonstrate do not want to see things pass the point of no return.”

If my impression of the Chinese texts is basically correct, Xi seems to present himself as someone who speaks truth to power – which is corny at best, and quite probably populist. The latter, anyway, is a tool lavishly handed around among the Davos jetset more recently, and it probably works fine, especially at the grass-roots level, with people who routinely delude themselves.

Roar back, if you still dare, fly or tiger.

Xi Jinping probably found a lot to copy from Ronald Reagan. His May 4 speech in 2013 resembled Reagan’s endless-opportunities speech in 1984. While frequently considered risk averse when it comes to reform, optimism, a “determination … to educate his audience” and “unobtrusive and imperceptible moral influence” (OK – it depends on how much corniness you’ve grown up with) are features Xi’s propaganda style seems to share with the late US president’s.

Footnote: when it comes to education on the ground, education of the public appears to be anything but imperceptible, as The Capital in the North reported in January.

Central Europe (1): After the “Czech Reversal”

The China Digital Times has an article by a Czech academic, describing Chinese influence in Eastern Europe (although the Czech Republic is hardly “eastern” European), and more particularly about a “China Energy Fund Committee” (CEFC). Czech president Miloš Zeman, who is quoted there with some of his characteristically tasteless remarks (about Chinese eyes, before he changed his mind), has explicit opinions about journalism, too.

Central Europe (2): German Mittelstand’s Main Thing

If the German Mittelstand can’t be found in China, it’s probably because they are investing and selling in the Visegrád countries, and beyond. the Handelsblatt‘s English-language edition has a critical assessment of Mittelstand companies role in Central Europe, quoting an apolitical German trade functionary to prove its point:

Ultimately, politics is not that important for businesspeople. Order books are full: That’s the main thing.

Obviously, German politicians (and journalists, for that matter) aren’t nearly as sanguine, and following US President Trump’s attendence at a Three Seas Initiative summit in July 2017, the Economist even recorded Teutonic tremors:

Germany is already concerned about China’s “16+1” initiative with central and eastern European states, a series of investment projects that the Chinese expect will build influence in the region. The Germans are also putting pressure on the Polish government over its illiberal attacks on independent newspapers, judges and NGOs. And they are fending off Polish criticisms that their proposed “Nord Stream 2” gas pipeline from Russia to Germany will make Europe more dependent on Russia.

But the Mittelstand shows no such unease. In fact, smaller and medium-sized companies often feel easier about countries that are closer to Germany, both regionally and culturally – it takes less time to travel, less time spent abroad, less worries about intercultural competence (or its absence), and less worries about market barriers or technology theft.

Hualien, Taiwan

Most people will have heard and read about the earthquake that caused deaths and injuries, especially in Hualien, on Tuesday.

But the place should be known for its beauty, too. There’s a travel blog about the Taroko Gorge, apparently written by a Singaporean, with some practical advice which  should be quite up to date (based on a visit in November 2016). That, plus some history.

The Spy Radio that anyone can hear

No, that’s not the BBC. They’ve only produced a video about numbers stations.

But what’s the fun in them if anyone can listen? I want some numbers of my own.

____________

Related

Budapest Guidelines, in Chinese and in English, Nov 2017

____________

Monday, January 1, 2018

Happy New Year!

Taipei 101 light and fireworks show, published by the Liberty Times online.

Thursday, December 14, 2017

Obituary: Yu Guanzhong, 1928 – 2017

Taiwanese poet and university teacher Yu Guangzhong (余光中) has died in Kaohsiung  on Thursday. According to Radio Taiwan International (RTI), quoting  a statement by aohsiung Medical University hospital,  Yu had been hospitalized late in November, after a stroke. His condition deteriorated due to heart failure and lung condition pneumonia, according to the statement.

Wikipedia has entries about Yu, in Chinese and in English.  He was born in Nanjing, in 1928.

One of his poems, as published by Singtao Ribao‘s Canadian edition, on Thursday (Wednesday Vancouver local time):

小时候,乡愁是一枚小小的邮票,我在这头,母亲在那头。
During childhood, homesickness was a small postage stamp, with me here and my mother there.

长大后,乡愁是一张窄窄的船票,我在这头,新娘在那头。
After growing up, homesickness was a worn sea passage ticket, with me here and my bride there.

后来啊,乡愁是一方矮矮的坟墓,我在外头,母亲在里头。
Later on, homesickness was a small grave, with me outside and my mother inside.

而现在,乡愁是一湾浅浅的海峡,我在这头,大陆在那头。
But now, homesickness is a strait of shallow waters, with me here and the mainland there.

A book published in 2008 offers  an interpretation.

Thursday, October 19, 2017

Notebook: Tsai’s recent Speeches

Focus Taiwan (CNA newsagency’s English-language website) has President Tsai Ing-wen‘s full  Double-Ten address, (the original script can be found on the presidential website), and on October, she gave a speech in English, to the Yushan Forum, an “Asia Innovation and Progress Dialogue”, including remarks about the “New Southbound Policy”.

Yushan Forum, Oct 2017 – please click picture for video

Tsai Ing-wen’s approval ratings have recently seen a modest surge – or a significant one, when looking at where they have come from, since summer this year.

In July, an L. A. Times correspondent reported the nasty numbers of that month – an approval rating of 33 per cent -, but added that this didn’t necessarily mean that her supporters were abandoning her.

Indeed, it has become a Taiwanese tradition to keep presidents under the opinion-poll waterline most of the time – when Ma Ying-jeou, Tsai’s predecessor, was re-elected early in 2012, four years of submergence lied behind him, with another four years waiting.

Monday, August 21, 2017

In the News & Blogs (Aug 1 – 21): Beijing’s Little Helpers abroad

“China Quarterly” cooperates with China censors / Taiwan hosts 2017 Summer Universiade / Kim spoils Fun for Chinese Guam Visitors / Red-noticed police / The First “Five Marvellous Years” / Want to be Chinese?

Doing Beijing’s Dirty Work (1): Academic Institutions

Update: Cambridge University Press restores articles, Washington Post, Aug 21, 2017

China Quarterly apparently cooperates with Beijing by blocking access to articles and e-books on their website.

Can we expect them to do better? I have my doubts. Their topic is China – and if they don’t cooperate, others will, and might replace the renowned magazine. That’s no excuse, of course, and they could still display character rather than opportunism, but one has to admit that they are facing a tough choice. If they decided otherwise, there would be no academic solidarity – alternative opportunists would chum up to Beijing.

What is therefore needed is a political answer. British legislators will need to make censorship cooperation of this kind illegal, and legislators in other free societies will need to do likewise.

You can’t do Beijing’s dirty work yourself, and remain democratic, liberal, or free.

The public needs to push a political decision. People who care about human rights (those of others, and of their own), should consider to join or support relevant pressure groups, rather than political parties.

If Chinese readers can be blocked from servers in free countries, there is no good reason why we, people who live in (still) relatively free societies, should keep access to them, when Beijing demands otherwise.

This scenario may appear far-fetched now – but what happens at Cambridge now would have been unfathomable two or three decades ago, too.

Besides, no man or woman in a free country should vote for political parties who are prepared to tolerate this kind of practice. Totalitarian challenges must be met with political answers.

Taiwan’s Twelve Days of International Fame

The 2017 Summer Universiade started in Taipei, on Saturday.

Chinese Holidaymakers: Kim spoils the Fun

Huanqiu Shibao (the Global Times‘ Chinese-language sister paper) worried about unwelcome side effects of the US-North Korean war of words during the first half of the month: More than 26,000 Chinese tourists had travelled to Guam in 2016, the paper noted in an article published online on August 11 – an increase by 11 percent compared to 2015. Huanqiu numbers reportedly provided by the Guam Visitors Bureau‘s China Representative Room, an organization that runs offices in mainland China and in Hong Kong.

Guam is an island in the western Pacific. It is U.S. territory, reportedly within reach of North Korean missiles (provided that the missiles are lucky), it hosts a naval base, an air base, a religious shortwave broadcasting station, and thousands of tourists annually.

The Huanqiu Shibao article also quotes from “Sina Weibo” exchanges between Chinese netizens and the Guam Visitors Bureau, where Bureau staff reportedly posted reassuring replies to questions like “will you soon be hit by missiles?”

Probably given the incomplete state of North Korea’s striking force (God knows where the missiles would actually go if the army tried to fire them into Guam’s adjacent waters), or Donald Trump‘s notoriety as a bigmouth with little consistency, no travel warning appears to have been issued by Chinese authorities. According to the BY article, the China Youth Travel Agency told reporters that

the company hadn’t received a political-risks warning notice to suspend departures to Guam until then, and reminded journalists to monitor the China National Tourism Administration’s travel risk reminders.

….. 公司还没有接到因政治风险暂停前往关岛的旅游团的通知,他提醒记者应及时关注国家旅游局的旅游风险提示。

According to statistics quoted by the article, most tourists visiting Guam are from Japan and South Korea, with rapidly rising numbers from mainland China.

Doing Beijing’s Dirty Work (2): Red-noticed Police

The arrest of a German citizen of Turkish origin, Dogan Akhanli, made it into German news during the weekend. According to GfbV, a German organization that keeps track of cases where authoritarian regimes use Interpol to harrass critics abroad, Akhanli was arrested by Spanish police in the city of Granada. Reportedly, Turkey had requested Interpol  to issue a read notice to Spain. The dust appears to settle now, and Akhanli is free again, but the organization calls for reforming Interpol and to make sure that it doesn’t become (or remain) a tool for silencing regime critics abroad.

In the same press release, GfbV notes that Dolkun Isa, secretary general of the World Uyghur Congress, had been arrested in Rome, on July 26 this year. Isa was on his way into the Italian senate when he was arrested. According to GfbV, Chinese authorities are now using Interpol’s “red notice” mechanism systematically, to restrict movement of the regime’s critics abroad, and thus creating a de-facto occupational ban against them (Chinas Behörden nutzen die „Red Notice“ inzwischen systematisch, um die Bewegungsfreiheit von im Ausland lebenden Menschenrechtlern einzuschränken und de facto ein Berufsverbot gegen sie zu verhängen).

It certainly wasn’t the first time that Isa had been arrested. In 2009, South Korea arrested him, apparently on arrival at the airport, and refused him entry into the country. Previously, he had been arrested by the UN security service when visiting the Human Rights Commission in Geneva.

The First Five “Marvellous Years”

China’s state television (CCTV) website reminds the public of CCP secretary general Xi Jinping‘s feats during his first five marvellous years (不平凡五年) in office. On August 14, the media organization published statistics of Xi’s speeches on foreign policy.

So: Want to be Chinese?

Given that under the secretary general’s correct leadership, China is becoming the marvel of the world (an unscientific condensed international press review by JR with no further sources), it should be no surprise that Daniel Bell wants better international access to Chinese citizenship, for meritorious citizens of the world who would like to share in that glory.

Ji Xiang posted some thoughts on that, early this month.

Friday, August 11, 2017

Trump Rhetoric against North Korea reveals Need for modernized US Foreign Policy

Donald Trump was born rich. That’s why he’s qualified to serve as US President. You only have to look the other way when he’s making decisions. To talk bullshit to the press (or on Twitter) is a decision, too. This is what he told the press in New Jersey, on Tuesday:

Q: Any comment on the reports about North Korea’s nuclear capabilities?

A: North Korea best not make any more threats to the United States. They will be met with fire and fury like the world has never seen. He has been very threatening beyond a normal state. And as I said, they will be met with fire, fury, and, frankly, power, the likes of which this world has never seen before.

Thank you.

Senator John McCain stated the obvious, still on Tuesday, in a radio interview: “You got to be sure you can do what you say you’re going to do.”

If that’s logical, it’s too logical for President Trump – and for some of his supporters, who refer to McCain as a “traitor” who “sabotaged” their idol. Because, who knows, if everyone would have kept his  mouth shut, Pyongyang might have been very afraid.

Trump is either a madman, or a bigmouth. We may be hopeful, for now, that he’s a bigmouth first. But that doesn’t mean that he can’t do damage. In fact, Washington is heading into a loss of face like the world has never seen. George W. Bush was the first wrecker’s ball operator against American credibility, and Trump is his worthy successor.

But sometimes, when an idiot is running the farm, his operations reveal structural weaknesses that began long before his reign.

It has been said countless times by now that there are “no good options” when it comes to North Korea. That’s easy to say, and when it’s said frequently enough, it begins to sound like an inevitable truth.

But the debate if there are “good” options, or only more or less lousy options, has little to do with North Korea. Instead, it has a lot to do with America. Whenever there’s a debate about foreign policy, it sounds as if America was in full control, and just needed to decide if they want to “take out” this or that dictator.

There would be a fairly good option, concerning North Korea – the only question is if Trump is the president who can do it. Maybe he can – after all, he has no face, and therefore can’t lose face.

Either way: what is the fuss about the impossibility to recognize North Korea as an equal in international relations? Not as an equal in ethical terms, obviously, but as an equal member of the United Nations?

The problem is that both America and China follow the Yang Jiechi doctrine: that [your country] is a big country and other countries are small countries, and that’s just a fact.

America is a hegemon in decline. That means that, to maintain its international influence, it will have to modernize its foreign and military policies. It needs to find partners, rather than junior partners. And it needs to understand what constitutes a problem, and what doesn’t. America can no longer afford to exhaust all other options before doing the right thing.

If America can do business with China – a totalitarian country -, there is no plausible reason as to why it shouldn’t do business with North Korea, too. North Korea’s neighbors would hardly object. A policy – or mere rhetoric – that suggests a war on their territory is not popular there. And Pyongyang would be only to happy to reduce its dependence on Beijing.

Therefore, the first step should be to accept North Korea’s status as a nuclear power. If China should have any concerns about that, let it be Beijing’s problem. America may offer some inexpensive assistance, if deemed auspicious, but why should they tackle the main responsibility for a nuclear-free Korean peninsula if Beijing considers North Korea a bargaining chip against Taiwan?

Let’s face it: there is nothing any power on earth can do when Beijing protects the regime in Pyongyang. But there is a lot that can be done to defend South Korea, Japan, and – not least – Taiwan.

Therefore, Washington should reach out to Pyongyang.

____________

Updates/Related

Moon: Peace a national interest, BBC, Aug 14, 2017

____________

Friday, July 7, 2017

Taiwanese Media Reports: Association of International Broadcasters maintains Radio Taiwan International’s Membership, despite Chinese Motion to replace it

Making Taiwan appear “inofficial” has become easy business for Beijing, when it comes to politicians. The row about the country’s inoffical embassy in Nigeria may be one of the recent cases in point.

But influencing journalists doesn’t appear to be quite that easy. A spokeswoman for the foreign ministry in Taipei is quoted as saying that

At this year’s first meeting of AIB’s executive board, the possibility of ejecting RTI to make room for China Central Television [CCTV] was discussed, but RTI vice president Travis Sun’s (孫文魁) proactive handling of the matter has dealt with the situation.

AIB stands for the Association of International Broadcasting, an organization headquartered in Britain, and RTI stands for Radio Taiwan International, Taiwan’s foreign broadcasting service. According to the Taipei Times –  quoting weekly Taiwanese magazine The Journalist – the Chinese motion was rejected after RTI’s protests won the support of British, German, French and Russian committee members.

According to the AIB website, RTI vice president Travis Sun is among the six members of the organization’s executive committee.

According to “The Journalist”,   Travis Sun had been voted into the committee with the highest number of votes. Also according to “The Journalist”, CCTV and other Chinese media had previously been invited to join the AIB, but had declined, because of RTI’s membership. Following China’s motion this month, the AIB secretariat drafted three resolutions for discussion by the executive committtee. One suggested that the Chinese media could enter with an inofficial membership. The second suggested inoffical membership or termination of membership for RTI, and the third suggested to abandon the idea of Chinese media obtaining membership.

It appears that Sun appealed to AIB’S journalistic values to defend RTI’s membership, and successfully so, and all that, apparently, on the phone. According to the Taipei Times, RTI didn’t send personnel to participate in the AIB’s annual meeting in London due to “internal reasons,” instead being represented by personnel from the Taipei Representative Office in the UK. Also according to the Taipei Times, during a June 20 teleconference, Sun had been confronted with the secretariat motions.

Reportedly, Britain, France, Germany (that would be Deutsche Welle‘s committee member), and Russia (i. e. the delegate for RT) decided in RTI’s favor.

The Russian committee member, Alexey Nikolov, is currently serving as the executive committee’s chairman, according to “The Journalist”. The article mentions the “Voice of Russia” as the media organization he represents. That would now be Sputnik News Agency and Radio. According to AIB and RT, Nikolov is RT‘s managing editor, or managing director.

____________

Related

AIB members

____________

Updates/Related

Taiwan not abandoned, Sentinel, June 30, 2017

____________

%d bloggers like this: