Posts tagged ‘Egypt’

Sunday, August 19, 2018

State Council Information Office holds “Media Manager’s Research and Study Class” in Xinjiang

The following is a translation of a Xinhua news article, published online on July 21. Links within blockquotes added during translation.

23 Media Managers from 18 Countries gather in Xinjiang to participate in “Silk Road’s Economic Belt Media Managers’ Research and Study Class from Relevant Countries”

Xinhua Urumqi, July 21 (Ayi Nu’er reporting) — On July 21, twenty-three media managers from eighteen countries along the “One Belt one Road” gathered in Xinjiang Urumqi to take part in a “Silk Road Economic Belt research class for media managers from relevant Countries”, organized by the State Council Information Office of the People’s Republic of China.

新华社乌鲁木齐7月21日电(记者阿依努尔)21日,来自“一带一路”沿线18个国家的23家媒体负责人共聚新疆乌鲁木齐,参加由国务院新闻办公室主办的“丝绸之路经济带相关国家媒体负责人研修班”,对新疆经济社会发展进行广泛深入了解。

At that day’s class opening ceremony, Xinjiang Uyghur Autonomous Region Party Committee member of the standing committee and propaganda department director Tian Wen said that Xinjiang covers 1.6t million square kilometers, that it is a place where many cultures meet, and also a thoroughfare of the old Silk Road. After the “One Belt one Road” initiative had been put forward, Xinjiang, helped by its unique geographic situation and cultural advantages, as a core area for the Silk Road’s economic belt, actively built regional traffic hubs, trade and commerce logistics centers, financial centers, cultural science education centers, medical service centers, and comprehensively deepened exchanges and cooperation with the countries along the “Belt and Road”.

在当日举行的开班仪式上,新疆维吾尔自治区党委常委、宣传部部长田文说,新疆面积166万平方公里,是多种文化交汇之地,也是古丝绸之路通衢之地,“一带一路”倡议提出后,作为丝绸之路经济带核心区,新疆借助独特地缘、人文优势,积极建设区域性交通枢纽中心、商贸物流中心、金融中心、文化科教中心、医疗服务中心,全面深化与“一带一路”沿线各国交流与合作。

Taking part in this research class are media managers from France, Germany, Russia, India, Pakistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Canada, Egypt, and other countries, involving Asia, Europe, Africa, and North America.

参加此次研修班的媒体负责人来自法国、德国、俄罗斯、印度、巴基斯坦、哈萨克斯坦、吉尔吉斯斯坦、乌兹别克斯坦、加拿大、埃及等18个国家,涉及亚洲、欧洲、非洲、北美洲四大洲。

Tarek Ramadan Mohamed Hussein, deputy editor in chief of Egpytian paper “Golden Pyramid Evening News”, said that the research and study class would be another step towards deepening awareness of the real level of Xinjiang’s development.

埃及《金字塔晚报》副总编塔里克·拉马丹·穆罕默德·侯赛因表示,研修班将进一步加深自己对新疆真实发展水平的认知。

From July 21 to 25, these media managers will have informal discussions and exchanges with Chinese experts and scholars from the fields of economics, culture, ethnic groups, religion etc.. They will also visit Changji Hui Autonomous Prefecture, Ili Kazakh Autonomous Prefecture and other places for visits and observations. After that, they will continue studies in Beijing.

21日-25日,这些媒体人士将与中国经济、文化、民族、宗教等领域专家学者座谈交流,还将前往新疆昌吉回族自治州、伊犁哈萨克自治州等地参观考察。之后,他们将赴北京继续考察学习活动。

Since 2012, the State Council Information Office has held seven classes for media managers from relative countries in a row, thus opening a new window for humanities exchanges.

国务院新闻办公室自2012年起,连续举办7期相关国家媒体负责人研修班,打开了新的人文交流窗口。

____________

Related

Uyghurs and Muslim minorities situation, Aug 9, 2018
Global local sticks tv, Oct 22, 2009
Be more Xinhua, Oct 10, 2009

“Entwicklung basiert auf Stabilität”, CRI, Aug 14, 2018
凯赛尔·阿不都克热木, Xinhua, Aug 13, 2018
Press Review, China Digital Times, Aug 13, 2018

____________

Thursday, January 25, 2018

Shortwave Logs: Radio Romania International (RRI)

If you are looking for a European broadcaster on shortwave, the BBC World Service may come to your mind – or Radio Romania International (RRI). The latter’s range of program languages is quite diverse: English, Chinese, French, Romanian, Ukrainian, Russian, Arabic, Spanish, Italian, and German. One a week, on Sundays, there’s a broadcast in Hebrew, too, with a review of the week1).

— Some history

According to the station’s website, first experimental radio programmes for target areas beyond Romania’s borders were aired in 1927. Broadcasting became official on November 1, 1928, on 747 kHz (401.6 meters) – apparently targeted at a domestic audience, in Romanian only. French and English programs followed in 1932, “to inform the diplomatic corps in the Romanian capital city”, and weekly programs in French and German were targeted at central and western Europe. Before the second world war, all foreign broadcasts depended on medium wave transmitters. When the first shortwave transmissions began, the focus appears to have been on the Balkans, and the Middle East. According to RRI, [i] t seems that the first letter received from abroad came from Egypt.

It’s a detailed account of RRI’s history (and that of its preceding organizations, all headquartered in Bucharest’s General Berthelot Street), and will most likely contain some information that is new to the reader.

Olt County's coat of arms, 1985 and post-1989

Olt County’s coat of arms, as depicted on a QSL card of December 1985, and as of these days (click picture for Wiki entry)

— Languages, Programs, Contraditions

RRI provides news, background reports and some cultural coverage. Much of the content is the same in English, German, and Chinese, but focus may differ somewhat. While there is news, some background information and cultural programming in all these languages, listeners’ preferred topics seem to count, too. German listeners frequently enquire about European and social issues – something that appears to be of less interest to Chinese listeners. The scope of Chinese programs may also be somewhat limited by air time: thirty minutes per broadcast in Chinese, rather than sixty, as is the case with some of the broadcasts in English, French, and German.

When it comes to international exchange or openness, RRI certainly can’t be accused of discrimination. The Institut Francais is shown among their partners on the French service’s web pages, and a link to the “Confucius Institute” in Bucharest adorns the Chinese-language main page, side by side with one to the Romanian Ministry of Foreign Affairs (with no specified status).

According to RRI’s English service’s website, RRI’s Chinese service, which first went on air on October 1, 1999, benefited from […] Chinese language experts […] as well as our colleagues from Radio China International, the Romanian language department […].2)

Given the kind of “news” being broadcast by China Radio International (CRI), this kind of cooperation doesn’t look appropriate.

Some caveats: undue Beijing’s influence isn’t limited to RRI in particular, or to southeastern Europe in general3) (as suspected by some German quarters). A number of German universities have opted for cooperation with the agency from Beijing, for example, and areas of cooperation are hardly less sensitive.

Also, RRI’s news broadcasts in Chinese don’t appear to differ from those of the English or German departments. When Chinese listeners hear about Romanian citizens who take to the street, opposing changes to the country’s legal system, or Japan’s prime minister emphasizing liberty, democracy, human rights, and the rule of law as Japan’s and Romania’s shared values and principles, it may be met with more open minds, than if broadcast by a source that is deemed hostile by its audience.

All the same, turning October 1, 1949 into common ground between the audience and the station’s first broadcast in Chinese (October 1, 1994) spells a major contradiction, when suggesting at the same time, on a different history page, that RRI services turned towards the future, towards once again building a bridge between Romania and the democratic world and re-establishing the link between Romanians living abroad and those back home, a link that had been weakened on purpose by the totalitarian regime.

— Audience

RRI doesn’t offer detailed statistics – few international broadcasters do. It seems likely, however, that a presence on shortwave makes a difference for the better. I wouldn’t hear or read much about the country, if its signals didn’t come in handy. I’m suspecting that within Europe, the Middle East and North Africa, you can listen to RRI with a pressing iron (any appliance with spiral coils should do).

What has kept this blogger from giving feedback to the station is their online policy. It seems that everything that is mentioned in their listener’s-feedback programs goes right online, as a transcript. Facebookers probably won’t mind, but more traditional listeners may be a different story.

Either way, RRI certainly has its fans, and its multipliers.

— Shortwave

Shortwave plays an important role, at least when it comes to middle-aged and old listeners. For one, there’s the technical aspect. Nobody is encouraged to disassemble and reassemble his smartphone, or to boost its transmission power or its sensitivity. Use of shortwave, however, involves technical aspects, and people interested in some DIY. And while an app user may brush any source of information away after a few seconds, shortwave listeners’ attention span is likely to be sturdier.

It would seem to me that among a number of other aspects (sound not least – I find digital sound ugly), shortwave broadcasting signals respect for the listeners. It is more costly than web-based communication, it doesn’t provide broadcasters with as much information about how “efficient”, in terms of listener numbers, their productions actually are (which means that even the invisible listener matters), and it doesn’t ask if a listener lives under circumstances that allow for internet access – be it for economic or censorship reasons.

Shortwave is therefore a unique RRI feature. Bulgaria abandoned its shortwave transmissions years ago, so did Radio Poland, Radio Ukraine International, and Radio Prague (except for some airtime on German or American shortwave stations respectively). Radio Budapest, once one of the most popular Eastern European external broadcasters, is history.

— Recent RRI logs

Broadcasts in Chinese, German, and Hebrew
Time UTC Lang. Date Freq. S I N P O
07:00 German Jan21 7345 5 5 5 4 4
13:30 Chinese Jan21 9610 4 5 5 3 4
17:05 Hebrew Jan21 9790 4 5 5 3 4

____________

Footnotes

1) RRI’s website states 19:05 hours as the beginning of the transmission, which is standard time in Romania, and in Israel (17:05 GMT/UTC).
2) The Romanian department at CRI still exists, with an online presence, and medium/shortwave transmissions.
3) The “Spiegel” interview in German.

____________

Friday, July 14, 2017

Liu Xiaobo, 1955 – 2017

It won’t be long before Liu Xiaobo‘s first post-mortem biography will be published. But it won’t have the last word. There will be further biographies, and each of them will be contested. That’s because of the man himself, and because of his country. He was a man with a conscience, and his country has been a totalitarian dictatorship for nearly seven decades – if you count the KMT’s martial law in, it’s been a dictatorship for much longer than that.

Liu Xiaobo’s political lifespan lasted for three or four decades. That doesn’t count as long in China. The Communist Party’s propaganda works tirelessly to create and sustain the “People’s Republic’s” population’s imagination of a civilizational history of five or more millenia. And at the same time, the party needs to sustain the notion that the most recent seven decades had been the best in China’s history. Not only the past fourty, after the leadership’s decision to “reform and to open up”, but the past seven decades, including Maoism. CCP propaganda’s aim is to build an image of its rule where the pre- and post-1978 decades are one political unit, without substantial contradictions within.

In all likelihood, Liu Xiaobo had foreseen that trend. Many Chinese dissidents, no matter if opponents of China’s cultural restauration, or opponents of the KMT’s military dictatorship on Taiwan, saw a Chinese complacency at work, considering itself the center of the universe.

Cultural criticism is rarely a rewarding trade, but in China, it can be lethal, as shown in Liu Xiaobo’s case.

Liu’s last camp and prison term, which began in 2009 and ended with his relase on medical parole, with cancer in its final stage, had been based on the accusation that he had “incited subversion of state power”. But the Beijing First Intermediate People’s Court’s verdict – passed on Christmas day of 2009, probably to keep the level of international attention as low as possible –  only reflected the CCP’s fear of Liu, not the likely divide between the dissident and his people. A likely divide only, because in a totalitarian dictatorship, these things are more uncertain than in an open society. Hu Jia, himself a dissident who spent more than three years in prison from 2007 to 2011, noted during Liu’s dying days that only about one out of a hundred Beijingers knew who Liu Xiaobo was. Michael Bristow, the BBC’s China correspondent  in 2011, made a similar observation back then.

The 1980s mostly came across as a period of economic optimism, but accompanied by phenomena that were viewed negatively – particularly corruption, which was one of the factors that propelled the June-4 movement at its beginning.

Liu’s answer to what was frequently seen as China’s ailments was “westernization”. Stays in Western countries seem to have intensified his idea, just as Deng Xiaoping is said to have had his own cultural shock when visiting Singapore, in 1978.

But there lies a difference between the great statesman, and the great dissident. Singapore, a highly developed city state led by a family clan, is a model not only for authoritarian Chinese nationals – Taiwanese law-and-order-minded people tend to prefer Singapore as a holiday destination, rather than “messy” Hong Kong.

Liu Xiaobo’s model of development was Hong Kong of the 1980s. It was also the crown colony that provided the intellectual in his early thirties with some public resonance. In one of the interviews, given by Liu to a magazine named Kaifang at the time, Liu made statements that astonished the interviewer:

Q. Under what circumstances can China carry out a genuine historical transformation?
A. Three hundred years of colonialism.  Hong Kong became like this after one hundred years of colonialism.  China is so much larger, so obviously it will take three hundred years of colonialism.  I am still doubtful whether three hundred years of colonialism will be enough to turn China into Hong Kong today.

Q. This is 100% “treason.”
A. I will cite one sentence from Marx’s Manifesto of the Communist Party: “Workers do not have motherlands.  You cannot take away what they don’t have.”  I care about neither patriotism nor treason.  If you say that I betray my country, I will go along!  I admit that I am an impious son who dug up his ancestors’ graves and I am proud of it.

Both the “insults” and Liu’s expressly stated pessimism probably made for a divide between him and many Chinese (as far as they got to know his story). Or, as Roland Soong, a blogger from Hong Kong, noted next to his translation of the 1988 interview, as of 2010, “I suggest that unless Charter 08 (or any other message) can connect with many people in other social strata, it will remain a mental exercise among ‘public intellectuals.'”

And nothing works in the modern middle kingdom, unless it comes with a festive up-with-people sound. (In that sense, China is globalizing indeed.)

When Soong translated the interview quoted from above, and added his assessment of the Charter 08, the global financial crisis had been wreaking havoc on Western economies for about two years, and at least one of the Charter’s demands had fallen from the tree since: #14 called for

Protection of Private Property. We should establish and protect the right to private property and promote an economic system of free and fair markets. We should do away with government monopolies in commerce and industry and guarantee the freedom to start new enterprises. We should establish a Committee on State-Owned Property, reporting to the national legislature, that will monitor the transfer of state-owned enterprises to private ownership in a fair, competitive, and orderly manner. We should institute a land reform that promotes private ownership of land, guarantees the right to buy and sell land, and allows the true value of private property to be adequately reflected in the market.

There wasn’t necessarily a conflict on this matter, between the party leadership and the authors of the Charter – time will show how the CCP is going to handle the remaining state sector of the economy. But among everyday Chinese people, this demand would hardly strike a chord. Besides, who can imagine a transfer of state-owned enterprises to private ownership “in a fair, competitive, and orderly manner”?

In the Charter’s preface, the authors wrote:

The Chinese people, who have endured human rights disasters and uncountable struggles across these same years, now include many who see clearly that freedom, equality, and human rights are universal values of humankind and that democracy and constitutional government are the fundamental framework for protecting these values.

It was a cautious description of the status quo: Liu and his co-authors understood that only a critical minority would side with them. And indeed, there was more to endure in the pipeline. The educational dictatorship China is now entering encourages anticipatory obedience rather than awareness, and it is likely to succeed. When you keep beating people up long enough – and provide them with a hopeful perspective for the future -, there is little that can help people of conscience to counter the propaganda.

This may be the main difference between Liu and his enemies (and many of his admirers, too): in the eyes of many, only hard power – no matter if you refer to it as “the people’s power” or as the “authorities” -, creates reality. If the realities are good, you don’t need to get involved. If they are evil, you can’t get involved. And when realities come in many shades of grey, you either needn’t or can’t get involved. The power of the powerless is no reality in these peoples’ world – unless they begin to tilt, so that re-orientation appears advisable.

That’s a stabilizing factor, so long as realities remain what they appear to be.  But appearances can be deceiving, often until the very last hour. Who of the Egyptians who ditched their longtime president in 2011, in colossal demonstrations, had known weeks before that he wanted to get rid of him? A mood had capsized. It wasn’t about awareness.

A manipulated and intimidated public tends to be unpredictable, and that can turn factors around that were originally meant to add to “stability”.

China’s leaders feared Liu Xiaobo. They feared him to the extent that they wouldn’t let him leave the country, as long as he could still speak a word. But in all likelihood, they fear China’s widespread, politically tinged, religious sects even more, which have a tradition at least as long as Chinese scholarship. Falun Gong is only one of its latest manifestations.

By suppressing public intellectuals not only before 1978, but after that, too, they provided space for nervous moodiness. The Communists themselves want to “guide” (i. e. control) public awareness, without leaving anything to chance.

But chance is inevitable. Totalitarian routine may be able to cope for some time, but is likely to fail in the long run, with disastrous consequences.

In that light, the CCP missed opportunities to reform and modernize the country. But then, the party’s totalitarian skeleton made sure that they could only see the risks, and no opportunities, in an opening society.

What remains from Charter 08 – for now – is the courage shown by its authors nine years ago, and by the citizens who affirmed it with their signatures.

Each of them paid a price, to varying degrees, and often, their families and loved ones did so, too: like Liu Xia, who had hoped that her husband would not get involved in drafting the Charter, but who would never dissociate herself from him.

Nobody is obligated to show the same degree of courage, unless solidarity or conscience prescribe it. In most cases, making such demands on oneself would be excessive. But those who hate the Lius for their courage – and for lacking this courage themselves – should understand that their hatred is wrong. One may keep still as a citizen – but there is an inevitable human duty to understand the difference between right and wrong. By denying our tolerance toward despotism and by repressing awareness of our own acquiescence, we deny ourselves even the small steps into the right direction, that could be taken without much trouble, or economic hardship.

May Liu Xiaobo never be forgotten – and may Liu Xia find comfort and recovery.

____________

Updates/Related

再生:致刘晓波, Woeser, July 13, 2017
Rebirth, Woeser/Boyden, July 16, 2017
Wiedergeburt, Woeser/Forster, July 27, 2017
The abuse hasn’t stopped, Wu Gan, July 25, 2017

____________

 

Saturday, August 20, 2016

Warum gibt es Propaganda?

Im folgenden Blockquote eine nicht autorisierte Übersetzung aus Jacques Ellul, “Propaganda – the Formation of Men’s Attitudes”, New York, 1965, 1973 in englischer Übersetzung des französischen Originals, Seiten 105 (u.) – 108 (0.).

Fußnoten wurden weggelassen. Inhaltliche Irrtümer beim Übersetzen sowie Typos sind jederzeit möglich.

Ich stelle meine auszugsweise Übersetzung hier unter der Annahme ein, dass sie unter “fair use” fällt, was auf der FC-Plattform möglicherweise nicht der Fall wäre.

Man muss auch im Auge behalten, dass Propaganda sich auf die dichteste Masse konzentrieren muss – sie muss organisiert werden für die enorme Masse Einzelner. Diese große Mehrheit findet sich nicht unter den Reichen oder sehr Armen; Propaganda wird also für die gemacht, die einen bestimmten Lebensstandard erreicht haben. In westlichen Ländern wendet sich Propaganda an den Durchschnittsmenschen, der alleine eine wirkliche Kraft repräsentiert. Aber, man könnte sagen, in den sehr armen Ländern wie Indien oder den arabischen Nationen wendet sich Propaganda an eine andere Masse, an die sehr Armen, die fellahin. Nun, der Punkt ist der, dass diese Armen nur sehr geringfügig und langsam auf irgendeine Propaganda reagieren, die nicht Agitationspropaganda ist. Die Studenten und Händler reagieren – nicht die Armen. Dies erklärt die Schwäche von Propaganda in Indien und Ägypten. Denn wenn Propaganda wirkungsvoll sein soll, muss der Propagandisierte einen bestimmten Vorrat an Ideen und eine Anzahl konditionierter Reflexe haben. Diese werden nur mit etwas Wohlstand erworben, mit etwas Erziehung, und der inneren Ruhe, die aus relativer Sicherheit erwächst.

Im Gegensatz dazu kommen alle Propagandisten aus der oberen Mittelklasse, ob sowjetisch, nazi, japanisch oder amerikanische Propaganda. Die reiche und sehr gebildete Klasse stellt keine Propagandisten zur Verfügung, weil sie fern vom Volk ist und es nicht gut genug versteht, um es zu beeinflussen. Die untere Klasse kann keine zur Verfügung stellen, weil ihre Mitglieder selten die Möglichkeiten haben, sich selbst auszubilden  (selbst in der UdSSR); und wichtiger, sie können nicht ein paar Schritte zurücktreten und sich ihre Klasse mit der Perspektive ansehen, die erforderlich ist, wenn man Symbole für sie konstruieren will. Daher zeigen Studien, dass die meisten propagandisten aus der Mittelklasse rekrutiert werden.

Die Bandbreite propagandistischen Einflusses ist größer und umfasst auch die untere Mittelklasse und die obere Arbeiterklasse. Aber damit, dass man den Lebensstandard erhöht, immunisiert man niemanden gegen Propaganda – im Gegenteil. Natürlich, wenn jeder sich auf dem Level der unteren Mittelklasse befände, hätte die heutige propaganda vielleicht weniger Erfolgsaussichten. Aber in Anbetracht der Tatsache, dass der Aufstieg zu diesem Level allmählich erfolgt, macht der steigende Lebensstandard – im Westen, wie auch im Osten und in Afrika, die kommenden Generationen empfänglicher für Propaganda. Letztere etabliert ihren Einfluss, während Arbeitsbedingungen, Ernährung und Wohnbedingungen sich verbessern und während gleichzeitig ein gewisse Standardisierung der Menschen einsetzt, ihre Umformung zu dem, was man als normale, typische Leute betrachtet. Aber während das Aufkommen eines solchen [106] “normalen” Typs einmal automatisch und spontan war, wird es nun immer mehr zu einer systematischen Schöpfung, bewusst, geplant und beabsichtigt. Die technischen Aspekte der menschlichen Arbeit, ein klares Konzept sozialer Beziehungen und nationaler Ziele, die Errichtung einer Form üblichen Lebens – das alles führt zur Schöpfung eines Typs normaler Menschen und führt alle Menschen in geeigneter Weise, auf einer Vielzahl von Wegen, hin zu dieser Norm.

Darum wird Anpassung zu einem der Schlüsselworte allen psychologischen Einflusses. Ob es sich nun um eine Frage der Anpassung an Arbeitsbedingungen, des Konsums oder eines Milieus handelt – eine klare und bewusste Absicht, Menschen in das “normale” Muster zu integrieren, herrscht überall vor. Dies ist der Gipfel propagandistischen Handelns. Zum Beispiel besteht kein großer Unterschied zwischen Maos Theorie der “Gussform” und dem McCarthyismus. In beiden Fällen ist Normalität das Ziel, in Übereinstimmung mit einer bestimmten Lebensweise. Für Mao ist Normalität eine Art idealen Menschens, der Prototyp des Kommunisten, der geformt werden muss, und dies kann nur damit getan werden, dass der Einzelne in eine Form gepresst wird, in der er die gewünschte Form annehmen wird. Da das nicht über Nacht passieren kann, muss der Einzelne wieder und wieder in die Form gepresst werden, und Mao sagt, dass es dem Einzelnen selbst völlig bewusst ist, dass er sich dieser Operation aussetzen muss.

Auf der anderen Seite und mit anderen Formeln gibt es den McCarthyismus. Der McCarthyismus ist kein Zufall. Er drückt eine tiefe Strömung in der amerikanischen Meinung gegen alles “Unamerikanische” aus und beutet sie gleichzeitig aus. Er beschäftigt sich weniger mit Meinungen als mit einer Lebensweise. Herauszufinden, dass die Zugehörigkeit zu einem Milieu, einer Gruppe oder einer Familie, in der es Kommunisten gibt, als verwerflich gilt, überrascht, denn hier sind nicht Ideen, sondern eine abweichende Lebensweise von Bedeutung. Dies führt in der Literatur zu unamerikanischen Aktivitäten zur Assoziation von Alkoholismus oder Homosexualität mit Kommunismus, und zu den Regeln, bekanntgemacht 1952, die das “Risiko geringer Sicherheit” aufstellte und zur Rasterung von 7.000 Funktionären führte. Es gab für diese Ermittlung keinen anderen Grund als den, dass der Kommunist “anormal” ist, weil er nicht das “normale” akzeptiert – also den amerikanischen way of life. Diese “anormale” Person muss natürlich als solche behandelt, aller Verantwortlichkeiten enthoben und umerzogen werden. Daher wurden amerikanische Gefangene im Koreakrieg, die mit Kommunismus kontaminiert zu sein schienen, nach ihrer Freilassung in Krankenhäuser verlegt und psychiatrisch und medizinisch in einem Krankenhaus in Valley Forge behandelt. In der derzeitigen amerikanischen Meinung werden alle Anstrengungen, das, was dem amerikanischen Way of Life nicht entspricht und ihn gefährdet [zu bekämpfen], notwendigerweise als gute Werke betrachtet.

Zusammenfassend: Die Schaffung von Normalität in unserer Gesellschaft kann eine von zwei Formen annehmen. Sie kann das Ergebnis wissenschaftlicher, psychosozialer Analyse sein, die auf Statistiken beruht – das ist die amerikanische Art der Normalität. Sie kann auch ideologisch und doktrinär sein – das ist der kommunistische Typ. Aber die Ergebnisse sind identisch: solche Normalität führt notwendigerweise zu Propaganda, die den Einzelnen auf das Muster reduzieren kann, das der Gesellschaft am nützlichsten ist.

Eine PDF-Datei der englischsprachigen Vorlage findet sich »dort und enthält auch die hier übersetzten Seiten 105 – 108.

Thursday, July 21, 2016

Huanqiu Shibao: Will Turkey turn East?

Chinese media provide relatively very little opinion on the coup attempt in Turkey and its aftermath, and prefer to quote foreign media. However, the choice of information sources may indicate where Chinese media pay special attention, and the article translated here ends with a bit of expertise from Chinese academia.

The following is a translation of a press review of sorts, originally from Huanqiu Shibao, and republished by china.com, a news portal in a number of languages (including Mandarin), that is apparently operated by Global Broadcasting Media Group, which in turn is operated by China Radio International (CRI). Global Broadcasting Media Group, as CRI’s investment vehicle, is also known as “Guoguang”. The following article – or my translation of it, for that matter – may or may not reflect the quoted sources accurately.

Links within blockquotes added during translation.

The BBC reported on July 20 that the purge of so many people had led to concern among international observers, and that the United Nations were working on making sure that Turkey maintained the essence of the rule of law, and protected human rights. Germany, on July 20, condemned the growing purges by the Turkish government even more directly. Government spokesman Steffen Seibert said, “we see actions almost daily that damage the rule of law, with measures whose force exceeds the seriousness of the problems.” Some of the measures were deeply disturbing, and unconstitutional.

英国广播公司20日报道称,如此众多的人员被清洗已经引起国际观察家的关注,联合国在努力确保土耳其坚持法治精神和维护人权。德国20日则更为直接地对土耳其政府升级整肃行动表示谴责。德国政府发言人斯特芬·塞伯特说,“我们几乎每天都看到破坏法治的新举动,措施力度超出了问题的严重性”,有些措施是令人深感不安、违背宪法的做法。

Associated Press quoted EU Parliament speaker Martin Schulz as saying that Turkey was now carrying out “retaliation” against opponents and critics, and the debate about the reintroduction of the death penalty was “absolutely worrying”. The EU has warned that such a move would spell the end of EU accession negotiations with Turkey.

美联社援引欧洲议会议长舒尔茨的话说,土耳其正在对反对者和批评者实施“报复”,围绕恢复死刑展开的争论“非常令人担忧”。欧盟已经警告,这样做将意味着土耳其加入欧盟谈判的终结。

A White House statement on Tuesday said that President Barack Obama, during a telephone conversation with Erdogan, “had urged respect for the law while investigating those involved in the coup, in a way that would strengthen public trust in the democratic system.” However, the problem US-Turkish relations were facing go far beyond the protection of rule of law and of democracy.

美国白宫在周二的声明中说,总统奥巴马在与埃尔多安的电话中“敦促对参与政变者的调查应该遵守法律,并以增强公众对民主体系信心的方式进行”。但对美国来说,美土关系需要面对的问题远不止维护法治和民主。

According to a “New York Times” report, Turkish officials, including the foreign minister, demanded on July 19 that America extradite Fethullah Gülen. On that day, the White House confirmed it had received electronic documents from Turkey that was meant to serve as evidence. However, it was not clear if a formal request for extradition had already been made. “The ministry of justice will examine this material in accordance with the extradition treaty between our two countries,” White House spokesman Josh Earnest said. CNN said that according to the extradition treaty between America and Turkey, treason [as a reason for extradition] did not apply, but Turkey had given exactly that reason for its request. When asked if the Turkish government had any evidence for this, Turkish deputy prime minister Kurtulmus said that Turkey knew clearly that Gülen was the manipulator behind the scene, just as America knew that bin Laden had been the conspirator of “9-11”.

据美国《纽约时报》报道,包括外长在内的土耳其官员19日要求美国交出居伦。当天,白宫证实已经收到土耳其提供的作为证据的电子文档。但不清楚土方 是否已经正式提出引渡要求。“司法部和国务院将根据两国之间的引渡条约审视这些材料。”白宫发言人厄内斯特说。美国有线电视新闻网(CNN)说,根据美土 达成的引渡协议,叛国罪并不适用,但土耳其正是以此提出引渡居伦。在被问及土政府对此有何证据时,土副总理库尔图尔穆说,土耳其明确知道居伦在幕后操纵, 就像当年美国知道拉登是“9·11”主谋一样。

David Ignatius, a “Washington Post” columnist, writes that within the clamor of the coup aftermath, the US-Turkish relations, which had already been tense, could get into new difficulties, with the demand of extraditing Gülen as the most immediate test. Given the US and EU concern about the Erdogan government’s human rights record, this issue would be complicated. There were serious differences between the two sides about strategies of strikes against IS in Syria. During the past few years, the American-Turkish relations had come across as those between friends who were breaking up.

美国《华盛顿邮报》专栏作家大卫·伊格拉蒂尔斯撰文说,在政变之后的喧嚣中,华盛顿和安卡拉之间业已紧张的关系将陷入新困境,要求遣返居伦是最直接 的考验。考虑到美欧此前对埃尔多安政府人权记录的批评,此事将相当复杂。在叙利亚打击IS的战略上,双方已经分歧严重。近几年的美土关系向外界展示了一对 朋友如何一拍两散。

Could Turkey become an ally of Russia? Russia’s [online paper] Vzglyad writes in an editorial that Turkish prime minister [Yildirim] had already said, Ankara could review Turkish-US relations if America refused to extradite Gülen. Russia’s Izvestia quoted the Russian Academy of Sciences Oriental Institute’s Gadzhiev as believing that while it was premature to say that Turkey would completely turn to Russia, there could be some change. German Global News Network*) commented that a coup was now changing Turkey, and possibly the Middle East. Turkey didn’t trust America any longer, and the Middle East’s future could become more complicated.

土耳其可能因此成为俄罗斯的战略盟友吗?俄罗斯《观点报》以此为题评论说,土耳其总理已经表示,安卡拉或因美拒绝交出居伦而重新审视与美国的关系。 俄罗斯《消息报》20日援引俄东方学研究所专家加日耶夫认为,虽然说土耳其的对外政策将全面转向俄罗斯为时尚早,但会有所变化。德国全球新闻网评论说,一 场政变正在改变土耳其,也将改变中东。土耳其不再信任美国,中东的未来将更加复杂。

But Li Weijian [apparently a researcher from Shanghai International Issues Research Institute – not previously mentioned in the article] thinks that Erdogan’s intention is to broaden his presidential powers and pave the way for the implementation of domestic policies and of diplomacy, and this wouldn’t necessarily constitute fundamental regional or global change. In an interview with “Huanqiu Shibao” he said, Erdogan had always maintained [an approach of] benefitting from West and East alike, and would keep to this strategy.

但李伟建认为,埃尔多安的意图在于扩大其总统权力,为内政外交政策的实施铺平道路,这未必会对地区关系和世界格局构成彻底改变。他在接受《环球时报》记者采访时说,埃尔多安一直以来秉持在西方与中东间左右逢源,这一战略会继续。

(Huanqiu Shibao special correspondents from Turkey, Germany, Egypt – Ji Shuangcheng, Qing Mu, Wang Yunsong and Huanqiu Shibao reporter Bai Yunyi, Ren Zhong, Zhen Xiang, Liu Yupeng]

____________

*) Not known to me, or not under this name – JR

____________

Wednesday, March 16, 2016

Radio Cairo Podcasts

Radio Cairo‘s modulation on shortwave remains bad, but there are currently podcasts available, containing the Egyptian foreign broadcaster’s North American service programs.

This letter,containing a valid QSL card, came in only 72 days after I sent a reception report, early in 2015

This letter,containing a valid QSL card, came in only 72 days after I sent a reception report, early in 2015

Downloads available →there, on Radio 360, a media website. Still no great audio as far as Cairo is concerned, but much better than what most of us are probably used to.

Be prepared for a distorted calibration tone during the first two minutes and 35 seconds on the “Monday, 14.03.2016” recording, which actually contains the Sunday program (March 13, 2016).

Friday, August 1, 2014

Shortwave Log, Northern Germany, July 2014: Radio Polonia terminates Broadcasts in German

1. Radio Polonia’s German Service

Possibly along with Radio Budapest, and contrary to Radio Prague and Radio Berlin International (East Germany), Radio Polonia , Poland’s external radio station, was a rather liberal voice from the Warsaw Treaty bloc  through the 1970s and 1980s.

A Radio Polonia QSL card, confirming a report on the station's broadcast on February 9, 1986 at 16:00 UTC on 6095 kHz.

A Radio Polonia QSL card, confirming a report on the station’s broadcast on February 9, 1986 at 16:00 UTC on 6095 kHz.

The German department, started in 1950, wasn’t afraid of controversy, at least not in the 1980s. Even angry letters from West Germans who had once lived in the former eastern territories occasionally made it on the air (probably, the German department didn’t get too many letters of this kind anyway). The station never became one of my absolute favorites on shortwave, but many West Germans listened regularly.

2014 won’t mark the death of Radio Polonia, but the station’s German department has become history on June 30. Also in June this year, the Polish-abroad programs were terminated, and the Hebrew programs, Kol Polin, only established in 2007, apparently ended earlier this year.

Radio Polonia continues to broadcast in English, Russian, and Ukrainian – on the internet, through partnerships, and via satellite. The German audience still had the opportunity to listen on shortwave – a small shortwave transmitter operated by Radio 700 in Kall, North Rhine Westphalia, relayed Radio Polonia’s German programs. Last time I listend was in February this year, unaware that it would be the last time ever.

===============

2. Recent Logs, July 2014

International Telecommunication Union letter codes used in the table underneath:
AFS – South Africa; AIA – Anguilla; ARG – Argentina; BLR – Belarus; CHN – China; CUB – Cuba; D – Germany; EGY – Egypt; G – Great Britain; GRC – Greece; IND – India; J – Japan; MDG – Madagascar; SVN – Slovenia; SWZ – Swaziland; TIB – Tibet; UKR – Ukraine; USA – USA.

Languages (“L.”):
A – Arabic; BR – Belorussian; C – Chinese; E – English; F – French; G – German; Gr – Greek; H – Hindi; Sl – Slovenian; Sp – Spanish.

The table underneath will appear messy unless you click the headline of this particular post. The table is broader than the two columns of the overall blog frontpage. However, it is more convenient to find with a search engine this way.

kHz

Station

Ctry

L.

Day

GMT

S I O
15235 Channel Africa  AFS E July 2 17:00 5 5 5
   918 Radio Slovenia  SVN E July 2 20:30 4 4 4
   918 Radio Slovenia  SVN G July 2 20:34 4 4 4
   918 Radio Slovenia  SVN Sl July 2 20:38 4 4 4
 9540 Radio Japan  J C July 3 15:30 3 2 2
 3775.6 DARC/DL0DL  D G July 3 17:30 4 4 4
 9420 Voice of Greece  GRC Gr July 4 18:55 4 3 3
 6185 RTI Taipei  G G July 4 19:27 5 5 5
15120 AIR Delhi  IND H July 5 04:07 4 2 2
15120 CRI Beijing  CHN E July 5 04:07 3 2 2
 3995 HCJB Weenermoor  D G July 5 06:42 5 5 5
 7365 HCJB Weenermoor  D G July 5 09:30 3 4 3
 3995 HCJB Weenermoor  D G July 5 15:03 4 3 3
   918 Radio Slovenia  SVN G July 5 20:33 5 5 5
15345 RAE Buenos Aires  ARG G July 7 21:02 2 5 2
15345 RAE Buenos Aires  ARG G July 7 21:05 5 5 4
11710.4 RAE Buenos Aires  ARG E July 16 02:28 4 3 3
 6000 RHC Havana Cuba  CUB E July 16 03:00 5 4 4
 3774 DARC/DL0DL  D G July 17 17:30 5 4 4
 3995 HCJB Weenermoor  D G July 19 04:30 4 3 4
21480 Bible Voice BCN  MDG E July 19 11:21 3 3 3
 9965 Radio Cairo 1)  EGY A July 20 00:46 4 5 4
 9315 Radio Cairo 2)  EGY Sp July 20 01:00 3 5 2
 5850 RMI / Homecoming
Radio
 USA E July 20 01:06 4 4 4
 6090 Carribean Beacon  AIA E July 20 01:54 4 4 4
 9315 Radio Cairo 3)  EGY E July 20 02:01 4 4 2
 7505 Radio WRNO  USA E July 20 02:36 4 5 4
 3200 TWR Swaziland  SWZ E July 20 03:00 2 3 2
 6000 RHC Havana Cuba  CUB E July 20 04:00 4 5 4
15120 Voice of Nigeria 4)  NIG E July 20 08:17 4 3 3
11980.1 Radio Dniprovska
Hvylya 5)
 UKR ? July 20 08:00 3 4 3
11730 Radio Belarus  BLR BR July 20 11:34 4 5 3
15344.3 RAE Buenos Aires  ARG E July 23 18:26 5 4 4
 7550 AIR Delhi 6)  IND F July 25 20:15 5 5 4
 7550 AIR Delhi  IND H July 25 20:34 5 5 4
 7550 AIR Delhi  IND E July 25 20:45 5 5 4
 3995 HCJB Weenermoor  D G July 26 04:30 5 5 4
 6130 PBS Tibet 7)  TIB E July 26 16:30 4 3 3
11710 RAE Buenos Aires  ARG E July 30 02:06 4 5 3

____

Footnotes

1) A splendid signal and – by the standards of Egyptian foreign radio anyway – splendid modulation, too. But that was only the Arabic program.
2) As far as the Spanish program, a bit later and 650 kHz further down, was concerned, modulation sucked as it does with all foreign-language programs from Cairo.
3) Of course, the English program’s modulation was no exception. It sucked, too. What a waste of energy.
4) Strong interference from China Radio International (CRI), by now the most undesirable shortwave station worldwide, in my view. Chinese shortwave radio appears to be everywhere, especially on frequencies where they can block sensitive or offending broadcasts, such as from Radio Japan. However, a primitive rotatable dipole antenna with a reasonably good directional effect worked wonders to push CRI (northeastern beam) aside and to get a clearer signal from Africa. Hence, at times, O=3.
5) I probably can’t tell Russian from Ukrainian. Therefore, I left the language column open here, with a question mark.
6) It was a surprise to find an All India Radio program in French on 7550 kHz at the time – it ought to be a Hindi program. I did enjoy the French program very much, because their approach is somewhat different to the English overseas service. It was a music program, and the French speakers actually explained the music.
7) Frequencies less than 10,000 kHz usually work best at nighttime or during winter. When tuning in to PBS Tibet on 6130 kHz at 16:00 UTC here in Northern Germany this summer, the signal isn’t better than O=2. By 16:30 UTC, it will usually improve to O=3, which is reasonably easy to listen to. Not necessarily true for reception in other places, obviously.

____

Related

» Polish-German relations, Free Republic/Radio Polonia, 2006/2007

____

Sunday, May 25, 2014

Monday Start-of-Work Links: Kim Jong-un “not the real Actor”?

1. A Deity doesn’t need to have a mind of his own,

argues Korhonen Pekka, a Finnish political scientist, in a post for Sino-NK. Nor does Kim Jong-un, he writes. Pekka interprets Kim’s reign as rather ceremonial, and that the bureaucracy is calling the shots. That however doesn’t appear to bode well for the future.

2. Lawyers should not Overestimate their Political Clout,

Fei Chang Dao quotes an editorial by Shan Renping (which is the pen name of Huanqiu Shibao‘s editor-in-chief, Hu Xijin). Fei Chang Dao (there appears to be a lawyer behind the blog) also explains the differences between the Chinese version of the article, and one published by Huanqiu’s sister edition in English, the “Global Times”. More recently, Fei Chang Dao explores how June-4 related searchwords are censored.

3. Public Diplomacy and its Limits

Obama’s Policies on Syria and Egypt, as well as on intelligence operations of U.S. administrations as revealed by Edward Snowden […] will have serious impacts on U.S. popularity in the world, Kilic Kanat, a political scientist, wrote on May 12, in an article for the English-language Daily Sabah from Istanbul. If Obama kept following his current policies especially on Syria and Egypt, […] the U.S. may face another downward trend in its standing. Under those circumstances, public diplomacy campaigns will only waste money on U.S. foreign policy.

Russia, Ukraine, or the Far East don’t seem to matter at all.

4. Meantime, on Capitol Hill …

… American senators and retired propaganda apparatchiks are trying to make sure that money spent on public money gets wasted indeed, by demanding that the language of Voice of America’s mission [..] explicitly state that the outlet has a role in supporting American “public diplomacy” and the policies of the government. To bring it down to a round figure, Fulbright scholarships are apparently being targeted by budget cuts.

No need for international exchange when you can broadcast linear propaganda, be it on shortwave, be it on “social media”.

This is the Voice of America, signing on. Hello World, shut up and listen!

____________

Related

» Umstrukturierung des US-Auslandsfunks, Radio Eins, April 5, 2014

____________

%d bloggers like this: