Posts tagged ‘Austria’

Friday, February 26, 2021

Canadian Broadcasting Corporation: Navel-gazing Rogue in the Broadcasting Room

Why, sure …

 

Canada’s parliament declares China’s persecution of Uighurs a “genocide”? Cool, but who in China cares when Canada doesn’t speak to the world, including China, and explains the declaration?

If the Canadian Broadcasting Corporation’s (CBC) critics state their case correctly, that’s the state of Canada’s foreign broadcasting. Not only will CBC, reportedly, violate the Broadcasting Act by cutting Radio Canada International (RCI) down further. It would also be sort of privatizing it, by shifting its focus to domestic minority broadcasting, thus competing with private ethnic radio operators – and, according to the “RCI Action Committee” – to newcomers to our country”, “engaging with its target audience, particularly newcomers to Canada”, and making this new content “freely available to interested ethnic community media”.

The idea that publicly-funded foreign broadcasters (or media platforms) should shift their attention to migrant communities at home, at least to some extent, is nothing new. Germany’s Deutsche Welle has been doing this for a number of years now, and so has (it seems to me) Radio Sweden.

But that’s not RCI’s mandate, writes the Action Committee.

CBC’s supervisors appear to be fast asleep, while there is “a rogue elephant in the broadcasting room”, according to Peter Menzies, a former Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC) vice chair.

According to the “RCI Action Committee’s” blog on December 4 last year, RCI, after what CBC calls its “modernization”, won’t run its own website any more, and the Spanish, Arabic and Chinese services will be basically closed – cut from three editors each to only one editor per language remaining, to translate content from the CBC and Radio-Canada websites. And the English and French programs, it seems, will cease to exist completely.

Menzies, a signatory to a letter calling on senior government officials to get CBC executives to put their latest plans on hold and give RCI employees a few weeks to come up with an alternative restructuring plan, also gives a short account of Radio Canada International’s history, from the final days of world war 2 to 2012, when RCI’s budget was cut into by 80 percent, two-thirds of staff laid off and RCI ceased shortwave and satellite transmission, becoming internet only.

Will CBC listen to its critics? Not if its supervisors remain silent. In fact, RCI staff has often put up resistance and creativity against budget and program slashes, but never successfully, at least not in the long run.

Radio Canada International has been a shadow of itself since early this century, and it had seen cuts in the late 1980s and early 1990s, too.

Radio Canada International once ran a German service. It was one of the most popular shortwave programs among German listeners both in East and West Germany until it was closed in late 1989 or early 1990. At the time, new language services such as Arabic or Chinese were said to be the reason for terminating the daily half-hour German programs.

Gunter Michelson, one of the Radio Canada International German service’s editors who had left or retired before the department was closed, said in a telephone interview at the time that

This is a strange issue. The German programs’ termination is explained by the launch of broadcasts in Chinese. The idea of a Chinese service in itself is up-to-date and very good. China will, after all, be one of the world’s greatest markets. But the same logic demands that Canada broadcasts in German, to the European-Community, which is going to be the world’s biggest trading block in the foreseeable future, with 340 million consumers and 60 million people within the EC and 80 million in central Europe speak German. You can’t simply ignore them.[…]*)

Sure thing: you can, just as you can ignore a potential billion-and-a-half Chinese audience. OK – many of them were lost when the shortwave broadcasts from Canada ended, anyway.

Thirty years later, the budget slashes are coming full circle – it’s the Chinese service’s turn to be (nearly) eliminated. To whom is Canada talking when its parliament passes a resolution concerning China?

Probably to itself. Be a human-rights advocate and feel good about it.

____________

Note

*) Michelson, August 27, 1989: Das ist eine außerordentlich befremdliche Sache. Begründet wird die Einstellung des deutschsprachigen Programms mit der Aufnahme von Sendungen in Chinesisch. An sich ist die Idee eines chinesischen Dienstes aktuell und sehr gut. China wird ja eines Tages einer der größten Absatzmärkte der Welt sein. Aber die gleiche Logik erfordert auch, dass Kanada auf Deutsch ins EG-Gebiet sendet, das ja in zwei oder drei Jahren mit 340 Millionen Verbrauchern den in absehbarer Zeit größten Wirtschaftsblock der Welt darstellen wird. Und über 60 Millionen Personen im EG-Gebiet, um 80 Millionen in Mitteleuropa, sprechen ja Deutsch. Die kann man nicht einfach ignorieren. […]

____________

Related

RCI “effectively retired”, April 9, 2012
Advocacy journalism not the problem, Jan 26, 2012
Opinion leaders, May 20, 2011

____________

Sunday, August 9, 2020

Wolf Warrior Diplomacy on Vacation, while Party expects Returns on Investment

Twitter can be fun, but would be a waste of time if all the information you can get passes by without some reflection on it. Learning by repetition. Here goes.

China’s recent diplomacy has been referred to as wolf warrior diplomacy (戰狼外交) in recent months – or in fact for years (as Sweden can tell) -, but it has become a much more frequently used term with the COVID-19 crisis.

As Washington and Beijing traded accusations and conspiracy theories about the COVID-19 origins during the first half of 2020, Beijing’s propaganda machine continuously switched gears between angry statements and more or less funny cartoons on “social media” platforms like Twitter, depicting Trump administration officials as dorks or hypocrites. Chinese foreign ministry (FMPRC) spokesman and communications director Zhao Lijian as well as Chinese media outlets like CCTV-English, People’s Daily in English, Xinhua news agency etc. took leading roles in “anti-American” (反美) enunciations.

But wolf warrior diplomacy apparently didn’t lead to results that would have satisfied Beijing after all. On Tuesday (August 4), China’s ambassador to the US, Cui Tiankai, told an NBC anchor and a wider online public that

The normalization of relations between our two countries and the growth of this relationship over the decades has served the interests of both countries and the world very well. It’s quite clear to all of us are still enjoying the positive outcome, the benefit of this growth of relationship. Nobody can really deny this.

Societal differences should provide opportunities for mutual learning, Cui suggested.

Cui himself didn’t have to make a u-turn to emphasize the “positive outcomes” of Sino-US relations – he had never been a wolf warrior diplomat anyway, and Washington wouldn’t have been the place to test these fruits of Xi Jinping Thought on Socialism with Chinese Characteristics for a New Era / Xi Jinping Thought on Diplomacy anyway. And when he made the essential swipe – there needs to be one in every Chinese representation to Americans these days, to show that the speaker is not afraid of his audience -, he smiled as if he wanted to apologize for what he was saying.

Click picture for video

His boss, foreign minister Wang Yi, didn’t have to turn everything upside down either. But to show that Xi has always been a great supporter of dialogue, he inaugurated a Research Center for the Guiding Role of Xi Jinping’s diplomatic Thought at the FMPRC on July 20.

According to “Radio Free Asia” (apparently not safely verified), fifty-centers have been told to switch their messages from “anti-American” to “double-win” (click picture for details)

Thusly illuminated, foreign minister Wang addressed an online forum of American and Chinese think tanks (including Henry Kissinger and Kevin Rudd, apparently) on July 9, Germany’s foreign minister Heiko Maas in a video conference on July 24 (not without informing his colleague in Berlin that the problems in Chinese-American relations are all created by America), and, most recently, the readers of Communist Party organ “People’s Daily”.

Chances are that US secretary of state Pompeo and his network have struck the right note in communication with Beijing during the past months, and distancing from China could become a bipartisan American policy. However, the Trump administration may not be able to take traditional allies as far along in their cause as they would like to.

Australian foreign minister Marise Payne told a press conference with US secretary of state Michael Pompeo that “we make our own decisions and we use our own language”, and that “the relationship with China is important and we have no intention of injuring it”.

Sydney Morning Herald correspondents wrote on August 1 that Joe Biden, the US Democrats’ presidential nominee, was

expected to be closer to what Australia is trying to do: transition to a multipolar region where Beijing is accommodated but counterbalanced by regional powers including Australia, India, Indonesia, Japan, Vietnam and the US.

At times, Trump and Pompeo’s approach seems to be an attempt to maintain the US as regional hegemon – something Canberra quietly gave up on a few years ago.

[Lowy Institute executive director] Fullilove says in some ways a Biden administration would be tougher on China and may make requests of Australia which are harder to refuse.

The correspondents also pointed out that both Japan and New Zealand, while basically following the US / Australia lines, had kept a rather low profile, thus protecting their trade interests with China.

Germany wasn’t exactly the first country either to throw a gauntlet at Beijing, or to publicly take note of China’s internment policies in East Turkestan, or its breach of international law by imposing its “national security law” on Hong Kong. Berlin’s position was further complicated as Germany’s leadership currently chairs the EU in a rotational arrangement, having to find as much common ground among Beijing-leaning EU member states and more resilient members.

Only when Hong Kong’s government announced a “postponement” of Legislative Council elections by a year, ostensibly because of the special administrative region’s COVID-19 crisis, Germany joined other countries and suspended its extradition treaty with Hong Kong. On August 3, French foreign ministry sharply criticized Beijing’s “national security law”, and halted ratification of its extradition treaty with Hong Kong, which had been in process since 2017.

A few days earlier, and five days after his conversation with Germany’s foreign minister, Wang Yi had been on the phone with his French counterpart Jean-Yves Le Drian,

Austrian public radio ORF‘s China correspondent Josef Dollinger arguably provided one of the more succinct summaries of European policies. Asked on July 29, the morning when the EU governments presented their agreed reaction to Beijing’s Hong Kong policy, if Washington’s chances of isolating Beijing could be successful, he said that conflicts with China could not be painless, and that while

you can ride a tiger gone wild without getting bucked off – difficult as that may be -, you shouldn’t keep shouting “I’ve got him, I’ve got him.”

Man kann zwar auf einem wild gewordenen Tiger reiten, ohne abgeworfen zu werden – auch wenn’s schwierig ist -, aber man sollte dabei nicht ständig rufen, “ich hab’ ihn, ich hab’ ihn”.

In the EU, disappointment about stalling talks on a comprehensive investment treaty with China have likely added to a hardening position.

And while America’s allies have resisted Pompeo’s calls to join them on the warpath, it does appear that China underestimated the impact of its Hong Kong policies, at least in democratic countries.

All the more, Wang Yi himself, too, tries to stick to a script that would paint China as the natural and predetermined victor to emerge from the beginning struggle. Among some double-win promises, he also threatened America with history’s pillar of shame (恥辱柱).

No matter how much, or little, pressure China may feel as a whole, Beijing’s diplomats are having a tough time of it. It is one thing to open a Xi-Jinping shrine at the FMPRC. To deliver on hard issues is another. The leadership and its personality core have significantly raised investment in diplomacy. They will expect more than just damage control in return.

____________

x

Saturday, January 4, 2020

Radio Austria International’s shortwave broadcasts as of 2020

As traditional as the medium: a Radio Austria International QSL card, confirming reception on July 11, 1987, on 6155 kHz shortwave

As traditional as the medium: a Radio Austria International QSL card, 1987

Reportedly, the company operating the shortwave transmission site in Moosbrunn has announced the closure of the site by 2020 “at the latest”

is how I quoted a bimonthly local paper for Moosbrunn, published by the Austrian People’s Party,  in April last year. I might have given a more accurate translation, though. What a leading member of Austria’s public radio ORF had told Moosbrunn’s mayor and some other Moosbrunn representatives was this, according to the paper:

Dabei wurde den Gemeindemandataren mitgeteilt, dass der Betrieb der Sendeanlage aus heutiger Sicht bis längstens 2020 weitergeführt wird. Damit gehören senderbedingte Störungen hoffentlich bald der Vergangenheit an.

On the occasion, the elected municipal officers were told that operation of the transmitting site would, from today’s point of view, only continue until 2020 at the latest. Therefore, interferences*) will, hopefully, be a thing of the past, soon.

If an end to the transmissions is planned for 2020, the most likely days for that would be March 29, October 25, or December 31. Frequency and time schedules traditionally change on the last Sundays of March and October, and December 31 would be another obvious breaking point.

ORF has kept to its broadcasts on 6155 kHz, with a signal in here this morning that left nothing to be desired. Scheduled times are from 06:00 to 07:20 UTC from Monday to Friday, and from 06:00 to 07:10 UTC on Saturdays and on Sundays.

All programs are in German.

____________

*) No description of the interferences is given, but the paper’s local readers may be familiar with them.

____________

Related

Christmas program, Nov 11, 2019
Return to full morning bcs, May 17, 2018
Austria leaving shortwave?, April 11, 2018
Win-win flattery, April 7, 2018
ORF frequencies, ORF, April 17, 2017
Austrian DX Board, frequently updated

___________

Monday, November 11, 2019

Norddeutscher Rundfunk (NDR) Christmas Program on Shortwave

As every year, Northern German Radio (NDR) has scheduled a four-hours Christmas program on shortwave – “Gruß an Bord” (greeting all ships) – for December 24, from 19:00 to 23:00 UTC. The program usually begins with a news broadcast of about five minutes at 19 UTC, and the actual Christmas program would start right after that.

[Please mind the updates underneath – Dec 18, 2019]

Leer Reformed Church weather vane, archive / edited photo

Leer Reformed Church weather vane, archive / edited

All messages will be pre-recorded, in Leer, a town in northwestern Germany, on December 8, in Hamburg on December 15, and at NDR broadcasting house (where letters and emails will be  accepted until December 15), and be read out on December 24, from 22:15 UTC, according to the NDR schedule. Sometime during the first three hours of the program, a one-hour religious service is usually transmitted.

Radio Berlin-Brandenburg’s (RBB) media magazine has published the broadcasting schedule as follows1):

19:00 – 21:00 hours UTC

transmitter
site
kW direct kHz
Nauen,
Germany
125 west 6080
Nauen,
Germany
125 south-
east
9720
Moosbrunn,
Austria
100 east 9570
Issoudun,
France
250 south-
east
9800
Update, Dec 18 125 9740
Issoudun,
France
250 south 11650
Noratus,
Armenia
100 Europe 6030

21:00 – 23:00 hours UTC

transmitter
site
kW direct kHz
Nauen,
Germany
125 west 6145
Nauen,
Germany
125 south-
east
9720
Moosbrunn,
Austria
100 east 9675
Issoudun,
France
250 south-
east
9590
Update, Dec 18 125 9740
Issoudun,
France
250 9830
Noratus,
Armenia
100 Europe 6155

The Nauen site is said to be the oldest continuously operating radio transmitting installation in the world. There was an interruption of about a decade, however, from May 1945 to 1955. By the end of the 1950s, it was also one of Radio Berlin International‘s (RBI) two transmission sites, thus carrying East Germany’s official programs for an international audience.

____________

Notes

1) as at November 1 (which seems to suggest that changes aren’t ruled out)

____________

Updates (Dec 18, 2019)

See Deutsche Welle reference to the NDR program for latest frequencies

____________

Related

Program history, Dec 25, 2017

Thursday, May 17, 2018

Radio Austria International returns to full Morning Broadcasts on Shortwave

Radio Austria International (RÖI) returned to its usual 70- to 80-minutes shortwave broadcasts late last week, with transmissions from 05:00 to 06:20 UTC from Monday through Friday, and from 05:00 to 06:10 UTC on Saturdays and Sundays. This followed several weeks of reduced RÖI airtime, from 05:30 to 06:10/06:20 UTC only, caused by problems with one of the three (or four) shortwave transmitters at the Moosbrunn shortwave transmitting site.

On April 14, Radio Berlin-Brandenburg‘s (RBB) media magazine, apparently based on information from the company operating Moosbrunn station or from Radio Austria, reported that a vacuum variable capacitor had to be replaced, and that Moosbrunn would be back to normal after spare part delivery and fixture.

RBB noted that only two transmitters were functional at the time, and that the operators had to switch the first thirty minutes of RÖI’s morning transmission to Radio Japan, which also goes on air from Moosbrunn at 05:00 UTC. After the end of radio programs produced for listeners outside Austria, the Moosbrunn operators have relied on selling airtime to a number of foreign radio stations, including Radio Japan, Adventist World Radio, DARC (Germany’s ham radio association airs a one-hour broadcast on every Sunday morning from there), the BBC, and a number of other broadcasters (see table there).

Radio Japan invariably broadcasts via Moosbrunn from 05:00 to 05:30 UTC during the winter and the summer season. RÖI’s program varies with daylight saving time. It is aired from 07:00 to 07:20/07:10 central European time and during European Summer Time alike, which spells 06:00 – 07:20/07:10 UTC from late October to late March, and 05:00 – 06:20/06:10 from late March to late October.

Listeners were in for a surprise on May 16 however, when RÖI went on air at 05:00 UTC, to give only two news headlines and then go back off air. It came back around 05:30 UTC, as had been the case during the previous weeks, but I’m told that on Thursday morning (this morning, May 17), the program was safely on air all through the scheduled first half hour (and probably beyond).

According to RBB, the operators of Moosbrunn transmitting station air RÖI’s domestic program (there is no program targeted at listeners abroad by RÖI anyway) out of legal necessity, to justify the operations, as pro forma, the site still serves to convey information concerning Austria to an audience abroad.

(That said, the RÖI program broadcast on shortwave is part of the domestic broadcasting routine, and therefore, obviously, all in German.)

RÖI programs are broadcast on 6155 kHz, while Radio Japan’s programs are using 5975 kHz. Radio Japan’s broadcast is in English, and there haven’t been German programs produced by Japan’s foreign radio for decades. In 1987, the German service had celebrated its 50th anniversary.

Wednesday, April 11, 2018

Is Austrian Radio leaving Shortwave?

Austria’s public radio ORF has reduced its airtime on shortwave, from 70 (on weekends) or 80 (Monday through Friday) minutes to only 40 to 50 minutes now. The German-language program, the “Ö-1-Morgenjournal”, was cut short either on Sunday or Monday morning, and every morning since.

The broadcasts are the remains of what was a substantial international radio service until 2003. Until Saturday or Sunday, the remaining broadcast  was still announced as “Radio Österreich International / Radio Austria International / Radio Austria Internacional” at the beginning of the daily transmissions, but there were no programs specifically targeted at foreign listeners. All programs are produced for a domestic, German-speaking audience.

Reportedly, the company operating the shortwave transmission site in Moosbrunn has announced the closure of the site by 2020 “at the latest”.

The transmission site is also used by some foreign broadcasters. Radio Japan (NHK World Network) airs a half-hour program in English for Europe via Moosbrunn, on 5975 kHz, from 05:00 to 05:30 UTC. The BBC World Service also leases airtime from Austria.

If the Moosbrunn transmitters are indeed shut down, Austrian public radio will probably have to look for alternative shortwave broadcasting operators (probably abroad), or simply exit shortwave.

The current behind-schedule transmissions of the Ö-1 programs (only from 05:30 UTC instead of 05:00 UTC) may just be a technical glitch, but reducing  or suspending broadcasts temporarily is no unusual way of measuring an unknown audience. When the number of reactions from an audience is considered meagre, this will usually lead to a termination of broadcasts.

____________

Update

[April 12, 2018] Austrian Radio’s service department writes that the the current situation would probably continue for about a week, as the transmitter site was waiting for the delivery of a spare part.
____________

Saturday, April 7, 2018

Win-Win Flattery: Guanchazhe welcomes an Austrian “Supernova”

1. A Historical First (“Guanchazhe” review of Austrian papers)

Main Link: Historical First! Austrian President and Chancellor visiting China same Time in April (奥地利总统总理4月将同时访华)
Links within blockquotes added during translation.

Guanchazhe is a Chinese economic magazine from Shanghai, and Austrian president Alexander Van der Bellen‘s visit to China isn’t its main issue, of course. That would be how Marx, Engels, Lenin, Stalin and Adam Smith would look upon China’s economic reform if they were still alive.

But Van der Bellen – or more specifically: chancellor Sebastian Kurz – is among the top stories on Saturday, as a correspondent from Germany asks what Austria is looking for in China.

And on March 21, the Austrian double-visit earned itself an exclamation mark:

A historical first! Austrian president and chancellor going to visit China at the same time in April.

史上首次!奥地利总统总理4月将同时访华

Well then – that should tell us how Van der Bellen and Kurz look upon China’s economic reform.

In an article based on several sources (综合报道, i. e. several Austrian newspapers), the article reads as follows (links within blockquotes added during translation):

In what is “the biggest Austrian state visit in history”, according to Wiener Zeitung, Austrian president Van der Bellen and chancellor Kurz are visiting China in April. Several Austrian media report this unparalleled same-time visit to another country under the headline of “historical visit”.

“奥地利历史上最大的国事访问”,据奥地利《维也纳日报》报道,奥地利总统范德贝伦 (Alexander Van der Bellen) 和总理库尔茨(Sebastian Kurz)4月将一同访问中国。总统和总理同时出访同一个国家,在奥地利历史上尚属首次,多家媒体都以“历史性访问”为题进行报道。

The reports said that the Austrian president and chancellor announced on Monday [March 19] that they were to conduct Austria’s largest-scale state visit in Austria’s history, from April 7 to 12.

报道称,奥地利总统和总理周一宣布, 将进行奥地利史上最大规模的国事访问,与总理库尔茨在4月7日至12日访华。

It is reported that no less than four ministers, including foreign minister Karin Kneissl, environment minister Elisabeth Köstinger, infrastructure minister Norbert Hofer and economic and digitalization minister Margarete Schramböck.

据报道,随同两人访华的不少于4名部长,包括外交部长Karin Kneissl、农林环境与水利部长Elisabeth Köstinger、基础设施部长Norbert Hofer和经济及数字化部长Margarete Schramböck等。

The delegation will also include the chairman of the Austrian Chamber of Commerce, about 170 Austrian entrepreneurs, and dozens of Austrian scientists, cultural workers, and others, some 250 members combined.

此外,代表团还包括奥地利商会主席、约170名奥地利企业家和数十名科学家与文化工作者等,共约250人。

Austrian vice-chancellor Strache will temporarily take care of the government. Austria’s chancellor Kurz said that the vice-chancellor would stand in for him at the weekly cabinet meeting.

由于总统和总理同时访华, 奥地利副总理斯特拉赫(Heinz-Christian Strache)将临时管理政府。奥地利总理库尔茨表示,副总理将代替自己主持每周的部长理事会例会。

According to Austria’s “Kronen-Zeitung”, Van der Bellen said that “we can sign various agreements between Chinese and Austrian companies”, and “the state visit will help to move further in the development of bilateral relations, especially in the areas of economics, science, culture and the environment.”

奥地利《皇冠报》报道称,“我们希望能够签署中奥企业之间的各种协议,”奥地利总统范德贝伦表示,“国事访问将有助于进一步发展双边关系,特别是在经济、科学、文化和环境领域。”

Van der Bellen pointed out that in the fields of environmental protection technology and city planning, Austria had exclusive technologies that could be beneficial for China. “China, too, wants to have clean lakes and rivers.” For example, when hosting the 2022 Winter Olympics, Austrian companies could be of help.

范德贝伦指出,奥地利在环境保护和城市规划方面的专有技术可以使中国受益,“中国也希望拥有干净和湖泊和河流”,比如中国承办2022年冬奥会,奥地利企业可以提供许多帮助。

According to China’s embassy in Austria, a Chinese ministry of commerce delegation visited Austria in April last year, took part in the Chinese-Austrian Economic Comittee’s 26th conference, attended the 22nd international alpine ski equipment exhibition, and discussed Sino-Austrian winter sports cooperation activities.

据中国驻澳大使馆介绍,去年4月,中国商务部代表团曾访问奥地利,参加中奥经贸联委会第26次会议,出席第22届国际阿尔卑斯滑雪用品展开幕式、中奥冬季运动合作研讨会等活动。

Also, “Kronen-Zeitung” reported that Austria hopes to participate in China’s very active research and development, and to have negotiations about economic exchange agreements.

此外,《皇冠报》还称,奥地利希望参与中国非常活跃的发展研究领域,还有关于文化交流的协议也希望能够进行商谈。

Chancellor Kurz, who is only 32 years old, is Europe’s youngest head of government, and considered to be a “supernova” in the European world of politcs. As for this visit to China, Kurz said that “China is a country with a huge potential”, and several hundred Austrian companies were already operating in China.

年仅32岁的奥地利总理库尔茨,是欧洲最年轻的政府首脑,也被认为是欧洲政坛的“超新星”。对于此次访华,库尔茨表示, “中国是一个潜力巨大的国家”,已有九百多家奥地利企业在中国经营。

Kurz said that to put it simply, China had a veto right at the UN, it was a major participant in reacting to climate change and in the North Korean issue, with a GDP growh target of 6.5 percent this year, and also one of the fastest-growing economies. China’s middle class was growing rapidly, and in economic terms, China was “a newly rising superpower.”

库尔茨称,简单地说,中国在联合国拥有否决权,在应对气候变化和朝鲜问题上是主要的国际参与者,中国今年GDP增速目标是6.5%,也是增速最快的经济体之一,中产阶层迅速成长,在经济上是“新兴的超级大国”。

Kurz conceded that apart from mutual win-win, there were also “sensitive issues” between China and Austria. The key was that “the European and Austrian economies must be protected, by defending them against unfair competition and excessive production.”

此外,库尔茨也坦陈,除了互利共赢外,中奥之间也存在“敏感问题”。关键在于,“欧洲和奥地利经济必须受到保护,以防止不公平竞争或过度产能”。

Kurz said that during his visit to China, Austrian participation in China’s “one belt, one road” project would also be discussed. Austria acknowledges China’s “one belt one road” plan, and its government hopes to reach better coordination. In the preparatory process for this visit to China, all departments were actively involved.

库尔茨也表示,访华期间将讨论奥地利参与中国“一带一路”相关项目问题。奥地利认可中国“一带一路”计划,政府希望能做到更好地协调,在此次访华准备过程中,各部门都积极参与。

According to “Wiener Zeitung”, apart from taking part in Beijing events, the Austrian president and chancellor would also take part in the Boao Forum held on Hainan, and visit Chengdu, western China’s metropolis.

2. Counterweight Hopeful (Guanchazhe short bio of Kurz)

MainLink: Austria turns East (奥地利正在向东转)
Links within blockquotes added during translation.

The supernova (i. e. the Austrian chancellor) is explained in more detail in today’s Guanchazhe article by the correspondent in Germany:

This youngest chancellor in Austria’s history, 31-year-old Kurz, is certainly known to everyone, for his [young] age and appearance. But many people may not know his nature: aged 29, during his tenure as foreign minister, Kurz showed outstanding boldness, standing up to pressure from all sides. Braving the risk of an early end to his career by shutting the Balkan Route, lived up to the mission, averted Europe’s crisis, which was exactly what made him the victor in the October 2017 parliamentary elections.

奥地利这位欧洲史上最年轻的31岁总理库尔茨,想必借着他的年龄与外貌,已被大家所了解。但很多人可能还不知道,他的内在甚至还要远超其出众的外在:时年29岁的库尔茨在外交部长任上时,曾在难民危机中表现出非凡的气魄,顶住各方压力,冒着职业生涯终结的危险关闭西巴尔干路线,最终不辱使命,使欧洲转危为安,正是这点使得他能够在2017年10月的国会大选中胜出。

The correspondent also expresses esteem for Kurz’ successor in Austria’s foreign ministry, Karin Kneissl: an extremely noteworthy personality (一个极其值得注意的人物), speaking English, Arabic, Hebrew, French, Spanish, Italian and Hungarian, and author of a book about China.

In her book, “The Change in the World Order” [literally: “On the Way into a Chinese World Order”], Kneissl writes that the process of Austria’s turn to the East actually opened the curtain on [the scene of] the world order entering a “Chinese order”. As for Europe not expressing hopes to take part in the one belt one road plan, this had mainly been the case  because Beijing had not answered to their persistent ideological demands (such as government transparency, human rights and minimum social security issues).

克莱瑟在他的《世界秩序的改变和换岗》一书中写到,奥地利向东转的进程事实上在几年前就已拉开帷幕——世界秩序将要进入一种新的“中国秩序”。而欧盟并未对中国的一带一路的规划表示希望参与,主要是因为北京方面没有回应他们一贯的意识形态要求(如政府透明,人权以及最低社会保障等问题)。

The correspondent then takes aim right at the regional hegemon – Germany. It was Germany that was largely to blame for the loss of contractual reliability among European states, she writes. The country had acted unilaterally in the European debt crisis of 2009 (欧债危机), in the 2015 refugee crisis, thus harming other European partners and third countries, China’s interests among them:

Kneissl writes in her book that “not wanting to acknowledge the methodology of China’s rise will be regarded by future history scholars as ‘a dangerous and silly refusal to adopt realistic action'” – which is exactly the approach of the authorities in Brussels (EU).

克莱瑟在书中说: “不愿承认中国的崛起的做法,恐怕会被将来的历史学家归为‘危险而愚蠢的拒绝接受现实的行为’”——而这却正是布鲁塞尔(欧盟)当局现今的做法。

An important factor in Kurz’ election victory of last year, the correspondent notes, was his opposition against German chancellor Angela Merkel’s refugee policy.

It’s a long article, and if someone is interested in how Germany’s image has recently been shaped by Chinese media, he might want to translate all of it. German-Chinese relations are souring, reflected not least by some remarks by Sigmar Gabriel (Germany’s foreign minister until a few weeks ago) in an interview with newsmagazine Der Spiegel in January:

For years, we’ve been constantly hearing about a multi-speed Europe. It would be great if that were the case, because that would at least mean that we were all moving in the same direction, just at different speeds. The truth is that we have long had a multi-track Europe with very different objectives. The traditional differences between the north and the south in fiscal and economic policy are far less problematic than those that exist between Eastern and Western Europe. In the south and east, China is steadily gaining more influence, such that a few EU member states no longer dare to make decisions that run counter to Chinese interests. You see it everywhere: China is the only country in the world that has a real geopolitical strategy.

See also this blog and press review, subheadlines “Central Europe (1)” and “Central Europe (2)“. A global and a regional hegemon – China and Germany – are competing for influence in the region.

Thursday, March 15, 2018

“Black-Hearted Intentions”: Tillerson’s Replacement may send Signal to Pyongyang

The press keeps raging: the White House is referred to as a “Tollhaus” by Sächsische Zeitung, which criticizes both the way the incumbent secretary of state was fired, and Trumps choice of a successor:

.. a man like Pompeo, who defends Guantanamo and the exercise of torture, doesn’t stand for a moderate style in foreign policy, not to mention diplomacy with reason and a sense of proportions.

“US diplomacy in turmoil”, judges the Independent.

And Süddeutsche Zeitung quotes Rex Tillerson himself: “US leadership starts with diplomacy.”

KBS Seoul‘s German service’s news bulletin of Wednesday mentioned that Tillerson had always called for unconditional talks with North Korea, thus positioning himself against Trump. Tillerson’s successor, Mike Pompeo, was considered a hardliner, the news bulletin said.

The offer from North Korea to have talks with a simultaneous freeze on North Korean nuclear and missile tests, and with no demand for a freeze on US-South Korean military exercises, will have boosted Donald Trump’s ego.

Radio Austria’s (Radio Österreich International / ORF) Washington correspondent, interviewed in the station’s morning magazine on Wednesday, thought it possible that there would be less contradictions between the White House and the State Department in future, and added that according to Trump himself, firing Tillerson and imposing punitive tariffs on steel and aluminium imports had surprised even his closest advisors:

After a bit over a year in office, Trump apparently feels more and more secure, and he seems to manage the White House quite the same way he used to manage his real estate companies in the past.

Nach etwas mehr als einem Jahr im Amt fühlt sich Trump offenbar immer sicherer, und er scheint das Weiße Haus so ähnlich zu führen wie früher seine Immobilienunternehmen.

Success is usually a good thing. It can be the medicine that encourages a public to support good policies. But it can also encourage leaders with a tendency to overestimating themselves.

While President Trump is giving the public the appearance of a man who looks forward to “making a deal” with the North Korean regime, the regime in question still seems to be wondering what the coming months will hold. Or maybe they are wondering which mistake they have made, given that Trump accepted their offer right away.

North Korean KCNA‘s websites – in Korean and English – haven’t updated the “Supreme Leader’s Activities” since March 6 (when Kim Jong-un hosted a dinner for the special South Korean delegation that subsequently relayed his offer to the US), and the “top news” contain no reference to an impending bilateral summit either.

Rather, the US is “Blasted for Ratcheting Up Sanctions and Pressure on DPRK”. When Washington is mentioned at all, it is business as usual in Pyongyang’s propaganda. KCNA quoting Minju Joson:

Pyongyang, March 14 (KCNA) — The U.S. recently announced that it would impose sanctions on 56 designations in total – 27 shipping and trading companies, 28 vessels and 1 individual – of the DPRK and other countries under the pretext of preventing its “attempt to evade the sanctions” and intercepting the illegal means to help the transactions in the open sea.

Commenting on the fact, Minju Joson Wednesday says that it shows how desperately the U.S. is working to ratchet up the sanctions and pressure on the DPRK and suffocate it.

The U.S. recent announcement is not merely a continuation of such anti-DPRK sanction and pressure racket, the paper notes, and goes on:

The U.S. seeks to realize a cynical ploy to bring back the situation to a phase of tension by escalating the sanctions and pressure on the DPRK.

It has so far justified the hegemonic policy towards the Asia-Pacific region under the pretext of mounting tensions on the Korean Peninsula. So, it is seeking to stem the détente on the peninsula, getting the jitters about it.

The U.S. recent announcement of additional sanctions is nothing but a red herring aimed at tarnishing the international image of the DPRK and diverting the attention of the international community welcoming the détente on the peninsula.

It is the U.S. black-hearted intention to create a phase of confrontation on the peninsula by rattling the nerves of the DPRK and plugging more countries into the sanctions racket.

Such sanctions can never be justified as they are illegal and unethical. -0-

With acclaim and great expectations or not, the press appears to expect the Trump-Kim meeting to happen.

But the negotiations have been on and off for decades. Firing Tillerson and appointing Pompeo has sent a signal to Pyongyang, too. Maybe the North Korean leaders have already gotten the jitters.

%d bloggers like this: