Posts tagged ‘economy’

Friday, October 3, 2014

Spanish Foreign Radio abandons Shortwave, and Opportunities

-
Radio Exterior de Espana (REE/RTVE) plans to close down its shortwave radio transmission site near Noblejas. This means that Spanish foreign radio would no longer be on shortwave at all. There had been guesses that REE shortwave would close down on September 30. Now, it is suggested that broadcasting may continue until mid-October, according to Glenn Hauser‘s audio magazine World of Radio, October 2 edition (downloads here).

Some places are too slow for online streaming

Some places are too slow for online streaming

One may wonder how many means of communications are abandoned because they aren’t considered cool anymore. And one may also wonder how many things may be kept in use without a great deal of debate because their virtues seem go without saying.

-

The World doesn’t revolve around Europe

It depends on where you are. When it comes to shortwave broadcasting, it depends on whether you are in Europe, or whether you are in Asia. Try the cheapest shortwave receiver you can lay your hands on, wherever in this world you may currently be, and you will get tons of signals from China – some from the domestic service for the need to reach remote areas within the country, some for the external service China Radio International (CRI), and some simply to jam “hostile” stations like Falun-Gong operated shortwave transmissions from Taiwan.

Either way, Beijing demonstrates that shortwave matters in China.

India, too, depends on shortwave for reaching remote territories within the country (and in some areas, Naxalite activities, too, may make it advisable to bridge certain distances by AM signals, be it medium- or shortwave). According to Adventist World Radio‘s (AWR) Wavescan program on August 10, quoting statistics from four years earlier, All India Radio (AIR), the country’s main radio network, operated 54 shortwave transmitters, 149 medium-wave transmitters and 172 FM transmitters in about 2010.

Time will show how serious DRM – digital radio mondiale – will get as a technology in India – four years ago, there were discussions to convert some ten percent of the existing shortwave transmitters to DRM capability.

On the 2014  National Association of Shortwave Broadcasters (NASB), an American organization, George Ross, frequency manager at the shortwave broadcasting station KTWR in Guam, told an audience that besides India, the largest group of listeners to the station’s DRM shortwave signals were Japanese. On August 31, AWR broadcasted excerpts of the talk earlier this year in Greenville, N.C., where Ross enthused about India going DRM – and how Japanese shortwave listeners responded to tests actually targeted at India. It was also Japanese listeners, according to Ross, who conducted a survey that eventually justified KTWR DRM broadcasts in Japanese.

If there is an industrialized country where shortwave still matters, it’s Japan. The survey provided from KTWR’s Japanese listeners suggested that there would be 11,000 listeners to Japanese DRM broadcasts from Guam right away, with a lot of growth potential once such broadcasts began. The two most likely locations in Asia where shortwave would be listened to, in Ross’ view, were India and Japan.

The story wouldn’t be complete without mentioning that both Jeff White the producer of Wavescan, and George Ross, are dedicated to shortwave. Jeff White owns WRMI, a shortwave station in Florida, and both he and George Ross take a great interest in DRM as a measure to make signals both more reliable and much more energy-efficient. If Indians will start to use DRM receivers to a large scale any time soon, if a critical number of Indian listeners can afford DRM receivers or if the Indian state would subsidize DRM-ization of the audience side remains to be seen – these are a lot of “ifs”.

But to me, the most thought-provoking issue here isn’t if the future of shortwave will be analog or digital. It is that there seems to be a future for shortwave at all. And what is even more food for thought to me is that India, Japan and China are places where shortwave broadcasting matters and where it continues to matter. Places where – according to conventional wisdom – the future is.

 

-

Where’s the Strategy?

Rhein-Main-Radio-Club from Frankfurt, confirming a broadcast via HCJB Weenermoor, a 1.5 kW transmitter in northwestermost Germany.

Rhein-Main-Radio-Club from Frankfurt, confirming a broadcast via HCJB Weenermoor, a 1.5 kW transmitter in northwestermost Germany

When Deutsche Welle (DW), Germany’s international broadcaster, discontinued shortwave both to Europe and to the Far East, at least they had a strategy. It wasn’t a smart one – or, at any rate, to tell the world that old listeners didn’t matter anymore – unless they were opinion formers or opinion leaders in the target areas (guys considered to have regular access to the internet) doesn’t look terribly smart to me. You can be pretty sure that many of those people who are going to make big decisions in China tomorrow do not have access to the internet today.

But REE doesn’t even seem to have a strategy at all. They just want to save – reportedly – 1.2 million euros per year. That’s why they want to close down their shortwave transmission site.

That’s no intelligent decision. And at home, it isn’t helpful either.

After all, shortwave is technology that is easy to grasp, even for absolute beginners. If engineering is an interest Spain wants to encourage among the kids, to throw shortwave away looks like no great idea. To retain existing listeners is much more effective than gaining new ones – although the latter business shouldn’t be neglected either.

In terms of tech, it’s hardly a coincidence that Japan is one of the most avidly shortwave-listening countries. Nor does it look like a coincidence that Germans, people from a comparatively successful economy, on a private basis, keep their country on the shortwave map with a number of small shortwave transmissions (rule of thumb: 1 kW-transmitters).

In the words of Ralph E. Gomory, a mathematician from the U.S.,

[w]e need successful industries and we need to innovate within them to keep them thriving.

Gomory didn’t mean to make a case for shortwave. But if you want to keep an interest in technology awake, among the public in general, and among the young in particular, make sure that there’s applied, easily comprehensible communications technology around.In that light, even during times of economic and political troubles, a transmitting site like Noblejas should be considered an opportunity, not a liability.

____________

Related

» A new SDR receiver, Oct 2, 2014
» A chat with the International Space Station (German), Merkur Online, June 29, 2014
» HAM Flower, Idealli, June 2008

____________

Saturday, September 20, 2014

Sunday/Monday Links: Taiwan’s foreign Trade, Scotland’s Referendum, Ilham Tohti on trial, and Taiwan’s President losing it

-

Off into another week (a week actually starts on a Sunday)

Off into another week (a week actually starts on a Sunday)

1. Taiwan

William T. Wilson, a researcher with the Heritage Foundation’s Asian Studies Center, and a regular advocate of “free trade”, warns that bilateral or multilateral international trade agreements tend to lock Taiwan out, and increase Taiwan’s economic dependence on China. Wilson recommends that America should launch formal discussions of a bilateral investment agreement (BIA) with Taiwan as soon as possible.

Obviously, Wilson has his eyes firmly set on the Trans Pacific Partnership (TPP), a project often described as an impeccable motor of future global economic growth, but also frequently criticised for levering out democratic principles, not least as TPP prescribes a right for foreign companies in member countries to sue national governments under international law (which would make domestic legislation count very little).

-

2. The usual Suspects

Chinese internet administration has shut nearly 1.8 million user accounts in what is called a pornography crackdown, reports Reuters.

-

3. Scottish Referendum

Foarp breathes a sigh of relief as the United Kingdom stays united, after days of unease.

The Financial Times had celebrated the referendum as a very civilized struggle (in English on September 12) or as a civilized struggle between unity and independence (in Chinese on September 16). The author was Mure Dickie. That was too much for Beijing – the referendum was, of course, deemed an internal UK matter by official China, but Dickie got a (semi-official – my take of it) reply from Zhi Zhenfeng (支振锋) of the Chinese Academy of Social Sciences (CASS).

Yes, it was surprising that the UK was willing to let eight percent of the population and about a third of the territory go peacefully, and the consultative, democratic and peaceful procedure deserved praise. In 19th-century America, a referendum had been replied to by war, and the Crimea referendum in March had been carried out under very different circumstances. All that made the British tolerance displayed in the referendum a precious thing.

However, that didn’t make the referendum a great example for the rest of the world. It did reflect particular Western values, which had brought Europe huge technological and economic progress (besides religious wars and separatist chaos), but even in Europe, the referendum was a contested approach, and even within the West, not every referendum and its results had been accepted peacefully. All too often, people in the West had been unable to foresee the long-term effects of their purportedly rational choices.

-

4. Ilham Tohti on Trial

Ilham Tohti, an Uighur economics professor, is reportedly on trial now, according to China Change, who published excerpts of an account written by Tsering Woeser, a Tibetan writer and a friend of Ilham Tohti. Tohti had been arrested in Beijing in January this year, and his whereabouts had been unknown afterwards.

-

5. Ma Ying-jeou’s 19th-Plenary-Session speech on September 14

And as this collection of links starts with Taiwan, let’s take a look at what Taiwan Explorer, usually not a terribly “political” blog, has to say about Ma Ying-jeou, Taiwan’s president who has moved into the third year of his second term in office this year.

Ma is president on the KMT ticket, and his party, if his comments during the KMT’s 19th Plenary Session are anything to go by, is quite afraid of the oppositional DPP. But electoral behavior in Taiwan looks somewhat mysterious, at least to me as an outsider. Only four months after having voted Ma into office for a second term, the president’s support and satisfaction rates dropped to numbers between 15 to 22 per cent, and it seems they never really recovered since. Indeed, Ma appears to be completely unable to understand his country’s public.

Nanfang Shuo (aka Wang Hsing-ching / 王杏慶), predicted in summer 2011 that word-games were no solution for the problems that lying ahead if Ma would win a second term as president. Ma’s speech a week ago seems to suggest that he won’t abandon the word games during his remaining time in office – but by now, they appear to have become offensive.

Wednesday, August 27, 2014

Deutsche Welle: the Pendulum Swings back (and strikes again)

While a comparatively early report by Guanchazhe (Shanghai) came across as sort of neutral, a report by Huanqiu Shibao (the Chinese-language sister of the “Global Times”) on Monday used the Su Yutong vs Deutsche Welle story for a bit of domestic nation-building. Using purported netizen comments, Huanqiu criticizes Su for being “naive”:

“You are reporting negative news about China all day long and think Germans will like you for that? Naive! You are planning to sue Deutsche Welle for violating local labor laws? What a joke. You don’t understand Germany and German law. When you leak a company’s internal information, the company has every reason to discharge you”, some netizens said.

“你整天报道中国的负面新闻,德国人就喜欢你?幼稚! 还准备起诉德国之声违反当地劳动法?笑话。太不了解德国和德国的法律。光泄漏企业内部的信息,企业就完全有理由开除你。”有网友说。

The paper leaves much of the criticism to “netizens”, but adds some message of its own, too. According to a BBC survey [probably Globescan], China’s image in Germany had been deteriorating for a decade, and 76 percent of Germans currently held a negative view of China, writes Huanqiu. That journalists like Su Yutong, from important positions, were blackening China’s name had something to do with the country’s negative image. When Chinese people badmouthed other Chinese people, ordinary people abroad tended to believe them.

We, too, hate some dark phenomena in our country, but we also hope and believe our motherland will improve. Reasonable overseas Chinese people will be happy and proud about China’s economic construction and development during the past thirty years. China has its shortcomings and you can criticize them, but not with a maximum zoom, and opposition against everything.

我们痛恨自己国家的一些阴暗现象,但更希望并坚信,我们的祖国会越来越好。任何一个有良知的海外华人,都会对中国这30多年来的经济建设发展感到万分的庆幸与骄傲。中国有缺点可以批评,但不能无限放大,更不能逢中必反。

The article also describes the development of Sino-German trade and adds that during the sanctions on and from Russia, Germany’s economy had shrunk by 0.2 percent during the second quarter this year. And using comments on overseas-Chinese social media, Huanqiu suggests that “constant negative headlines at Deutsche Welle about China wouldn’t help bilateral cooperation”.

The Asia-Pacific Committee of German Business (APA) would probably agree. When German chancellor Angela Merkel visited China during summer, the APA had recommendations for the two heads of government, Merkel and Li Keqiang, concerning a better climate for Chinese investment in Germany. Deutsche Presse-Agentur (dpa) reported:

It was “the common task of governments and companies on both sides to promote a good reputation of Chinese companies in Germany”, the recommendations, on hand at dpa newsagency in Beijing on Tuesday [July 8], say. This was about a “fair and accurate” presentation. Background [of these recommendations?] is Chinese criticism of German media which “irresponsibly and inaccurately report about Chinese human rights and political issues”, a position paper still in progress says.

APA chairman Hubert Lienhard, talking to journalists, resolutely denied the existence of this paragraph in the raft. However, only a week ago, a draft of the paper containing this criticism circulated in the German embassy in Beijing. Accusations like these were, however, not adopted in the recommendations to the two heads of government, recommendations the APA commission does not want to publish. […]

The APA doesn’t need to be “behind” the most recent events at Deutsche Welle, and if the links are as crude as suggested both by Huanqiu Shibao and some of Su Yutong’s supporters remains an open question. But there seems to be a trend towards cozying up to Beijing – and the pendulum that hit Zhang Danhong in 2008, and four more of her colleagues at the DW Chinese department in 2010 on its way to more “China-unfriendly” coverage, now seems to have hit Su Yutong, on its way back to more “China-friendly” coverage.

Wednesday, August 20, 2014

How Logical, Mr. Palmer!

When business is going fine, CCP cadres are partners. When it’s going less well, they are mongrels [who] shoot their own people.

Sunday, August 17, 2014

Fourth “China Tibet Development Forum”: Come Sigh with Us

When this snow-covered highland which underwent so many changes is so frequently misrepresented or misunderstood, be it intentionally or unintentionally, more people should be helped to understand the real Tibet,

发生在这片雪域高原的沧桑巨变,一直承受着有意无意的曲解或误解,需要让更多人了解真实的西藏

People’s Daily suggested on Friday.

Having brought together nearly one-hundred guests from thirty countries and territories, the “2014 China Tibet Development Forum” reached a “Lhasa Consensus” that is rich in content and fruitful in its results. Admiring New Tibet’s economic and social development, the improvements in its people’s livelihood, cultural protection, ecological construction and other great achievements, the foreign guests, walking a bit of the snow-covered highland’s irreversible modern cultural development themselves, were all praise.

汇聚世界30多个国家和地区近百位嘉宾的 “2014·中国西藏发展论坛”,达成了内容丰富、成果丰硕的“拉萨共识”。赞赏新西藏在经济社会发展、民生改善、文化保护、生态建设等方面所取得的巨大 成就,赞叹雪域高原走上一条不可逆转的现代文明发展进步之路,是与会中外嘉宾的共同心声。

Myths about the old slave society and alarmist stories harbored and produced by some people meant that besides accelerating Tibet’s scientific development further, opening Tibet up to let more people know “the real Tibet” was necessary, People’s Daily wrote.

But there was a problem. News articles like People’s Daily’s seemed to suggest that every participant had shared the consensus – an impression that at least one participant rejected. Talking to the BBC through his mobile phone, Sir Bob Parker, a former mayor of Christchurch in New Zealand, said that he hadn’t endorsed the statement. While knowing that such a statement had been made, he hadn’t signed up. “I think a number of people who were there were a little surprised to hear about that statement.”

Another attendee, Lord Davidson of Glen Clova, a member of the House of Lords, was reportedly not available for an interview with the BBC.

According to Xinhua, the conference, the first “Tibet Development Forum” held in Tibet itself, was sponsored by the Information Office of China’s State Council and the regional government of Tibet. It was reportedly held on August 12 and 13.

The previous three forums had been held in Vienna in 2007, in Rome in 2009, and in Athens in 2011, according to Tibet Express, a Dharamsala-based website.

Let the world gasp in admiration, Xinhua suggested three years ago, itself all sighs of emotion.

It’s nice when you don’t need to do all the sighing alone – but apparently, some people still stubbornly refuse to join.

____________

Related

» Appeasing China, May 1, 2014
» Keep Calm, Feb 23, 2014
» Voice of Tibet, Feb 1, 2014
» Science in Action, Dec 26, 2010
» Thanking Sandrup’s lawyers, June 26, 2010
» Zap zap jé, Oct 16, 2009

____________

Wednesday, June 25, 2014

Blog and Press Review: Budget work reports, Staying Ahead of the Enemy

-

1. NPC Standing Commission hears Budget and Final Accounts

Xinwen Lianbo, June 24, 2014

NPC standing committee plenary session – click picture for youtube video

In his capacity as China’s top legislator (and CCP Politburo Standing Commission memberZhang Dejiang (张德江) was present at the second plenary meeting of the 12th National People’s Congress’ Standing Committee’s 9th session, reviewing the final accounts of the 2013 budget. CCTV‘s main evening news, Xinwen Lianbo:

The second plenary meeting of the 12th National People’s Congress’ Standing Committee’s 9th session was held in Beijing at the Great Hall of the People, in the afternoon of June 24. Committee chairman Zhang Dejiang attended.

十二届全国人大常委会第九次会议24日下午在北京人民大会堂举行第二次全体会议。张德江委员长出席。

Vice committee chairman Ji Bingxuan chaired the meeting. 162 Standing Committee members were attending, and the quorum as stipulated by law was therefore met.

吉炳轩副委员长主持会议。常委会组成人员162人出席会议,出席人数符合法定人数。

On behalf of the State Council, finance minister Lou Jiwei delivered a report concerning the 2013 central final accounts. In 2013, the central government had overall revenues of 6.02 trillion yuan RMB, achieving 100.2 per cent of the budgeted amount, and an increase of 7.2 per cent over the 2012 budget. Central government expenditure was at 6.85 trillion yuan RMB, or 98.5 per cent of the budgeted amount, an increase of 6.8 per cent. In general terms, the implementation of the central budget had been good, but with some problems. The next steps will emphasize the strong advance of the fiscal and taxation system, close attention to fiscal and tax policies, measures, and implementation, tangible strengthening of local government debt management, and great efforts to consolidate financial and economic order etc..

受国务院委托, 财政部部长楼继伟作了关于2013年中央决算的报告。2013年,中央公共财政收入60198.48亿元,完成预算的100.2%,比2012年增长 7.2%。中央公共财政支出68491.68亿元,完成预算的98.5%,增长6.8%。总的看,中央财政预算执行情况良好,但也存在一些问题。下一步将 重点做好扎实推进财税体制改革,狠抓各项财税政策措施落实,切实加强地方政府性债务管理,大力整饬财经秩序等工作。

On behalf of the State Council, National Audit Office general auditor Liu Jiayi reported the 2013 central budget implementation and other revenue and expenditure audits. After reporting, item by item, central budget revenue and expenditure and final accounts drafts, central financial management, the budget implementation and final accounts at the central government authorities, government debt, key people’s-livelihood projects and mineral resources, state-owned financial institutions, state-owned enterprises and other audits as well as major clues of illegality, he made the following suggestions for the next steps in work improvement: strict financial discipline, tangible administrative achievements in accordance with the law, financial management in accordance with the law, accelerating the transformation of government functions and streamlining administration and delegating powers to the lower levels, deepening the promotion of fiscal and taxation system reform, making efficient use of assets, optimizing structures, and increasing the use efficiency of financial funds.

受国务院委托,审计署审计长刘家义报告了2013年度中央预算执行和其他 财政收支的审计情况。在逐项报告了中央财政预算收支执行及决算草案、中央财政管理、中央部门预算执行和决算草案、政府性债务、重点民生工程及矿产资源、国 有金融机构、国有企业等审计情况及查出的重大违法违规案件线索情况后,报告提出下一步改进工作的意见:严肃财经纪律,切实做到依法行政、依法理财;加快转 变政府职能和简政放权,深入推进财税体制改革;盘活存量、优化结构,提高财政资金使用效益。

The meeting heard National People’s Congress Financial and Economic Affairs Committee deputy chairman Liao Xiaojun’s report on the 2013 central final accounts review. The committee believes that the 2013 central final accounts draft reflects the good implementation of the central budget, and recommended the approval of the draft. As for the problems [the draft] also reflected, the committee suggested to accelerate the promotion of budget system reform, further standardization of budget and final accounts management, the building of a comprehensive governmental debt management system, and the strengthening of auditing and supervision.

会 议听取了全国人大财政经济委员会副主任委员廖晓军作的关于2013年中央决算审查结果的报告。财经委认为,2013年中央决算草案反映了中央预算执行情况 是好的,建议批准该草案。针对反映出的问题,财经委建议加快推进预算制度改革,进一步规范预决算管理,健全政府性债务管理制度,加强审计监督。

On behalf of the State Council, People’s Bank of China deputy governor Liu Shiyu delivered a work report concerning the strengthening of supervising and averting financial crisis. He said that in recent years, in the face of the complications and changes in the international economic situation, downward pressures in the domestic economy had become stronger, the financial crisis had led to accumulated risks, the State Council had issued a number of policies and measures conducive to averting and defusing financial crisis, safeguarding financial stability, and conducive to economic restructuring  and transformation of development methods. [The State Council] had firmly kept to the bottomline of not allowing systemic or regional financial crises. The strengthening and improvement of financial supervision and management and prudent macro-management, the continuous comprehensive promotion of macro-economic stability and a modern financial system that supports substantial economic development.

受国务院委托,中国人民银行副行长刘士余作了关于加强金融监管防范 金融风险工作情况的报告。他说,近年来,针对国际经济形势复杂多变、国内经济下行压力加大、金融风险有所积聚的情况,国务院出台了一系列既有利于防范化解 金融风险、维护金融稳定,又有利于促进经济结构调整和发展方式转变的政策举措,牢牢守住了不发生系统性区域性金融风险的底线。今后,将进一步加强和改善金 融监管和宏观审慎管理,不断健全促进宏观经济稳定、支持实体经济发展的现代金融体系。

Besides playing democracy on Tuesday afternoon, Zhang Dejiang also met the speaker of an elected parliament, Pandikar Amin Mulia from Malaysia.

____________

Related:

Fiscal target, Shanghai Daily, June 24, 2014
CRI, somewhere in the Budget, June 1, 2012
CRI, a pit of waste, K. Perron, ca. 2012

____________

-

2. Staying ahead of the Enemy (in Xinjiang)

Shanghai Daily, on Tuesday, quoted State Internet Information Office (SIIO) spokesman Jiang Jun as telling a press conference that terrorist forces have “turned the Internet into a principal tool for their operations.”

[…] China launched a campaign on Friday to rid the Internet of audio and video materials that promote terrorism and violence. The move is aimed at safeguarding social stability in northwest China’s Xinjiang Uygur Autonomous Region and long-term peace, according to the SIIO.

Meantime, authorities on the ground in Xinjiang are victorious, People’s Daily reported on Monday. 96 per cent of “terrorist gangs” had been detected during planning stage (or in their embrionyic stage, 在萌芽状态) and been wiped out (or knocked out, 打掉), “Xinjiang Uighur Autonomous Region” Public Security Bureau deputy director Wang Qianrong (王谦榕) reportedly told a press conference. High-pressure policing (打高压态势), attacks at first opportunity (主动进攻) and staying ahead of the enemy (先发制敌) had been instrumental in normalizing the situation.

____________

Related

32nd Ethnic-Unity Education Month, May 3, 2014
Keep calm and carry on, Feb 23, 2014

____________

-

3. Staying ahead of the Enemy (in Mainland and Hong Kong)

Despite what organisers called the biggest cyber attack in Hong Kong’s history, hundreds of thousands of people have been able to voice their opinion in an unofficial pro-democracy referendum that started on Friday, the BBC‘s Juliana Liu wrote in the broadcaster’s China blog on Monday. Some 689,000 ballots had been cast on June 23, by 14:00 GMT. It probably helped that 15 polling stations provided opportunities to cast one’s vote in person.

They had a choice between three candidates for the office of Hong Kong Chief Executive.  Occupy Central is the major force between these – unofficial – elections.

The Economist, obviously sympathetic to the elections, warns that in China’s most prosperous city, both sides have a lot to lose and should be looking for a way to climb down. Beijing shouldn’t alienate Hong Kongers who, in a free election, … would have probably chosen a pro-China candidate anyway, but many of whom moved towards the radicals’ camp after a senior mainland fgure talked about dealing with disorder by sending in the Chinese army.

Also on Monday, with the number of votes at 700,000 by then, Foarp notes that to put pressure on a free society [is] liable to back-fire by driving people to the other side. That said, Occupy Central could have made more of the opportunty afforded to them by Beijing’s intransigence. By giving the voters a choice between the central-government proposed system and their democratic cause, the voters’ message could have been made so much clearer.

An unfriendly interpretaton would be that maybe neither Beijing nor Occupy Central want to leave anything to chances. A friendlier one would be that Occupy simply wanted to demonstrate democratic practice. The turnout, anyway, was remarkable – too remarkable to be officially noted in China. The searchword combination 622 Referendum was censored on Sina Weibo as the Occupy referendum approached, Fei Chang Dao noted on Sunday.

____________

Related

White Paper on HK in full (English)
White Paper on HK in full (Chinese)

____________

Sunday, February 23, 2014

Zhu Weiqun: Keep calm in Tibet and Xinjiang and carry on

Main link:   » Why the West keeps meddling with Tibet and Xinjiang and finding fault with China / 西方为何在涉藏涉疆问题上与中国过不去

The article was officially first published by “China Tibet Online” (中国西藏网), and republished by Xinhua online, by People’s Daily‘s CCP webpages, by Guangming Daily online (China’s offical dangwai publication), and by Phoenix (Fenghuang, Hong Kong).

The author is Zhu Weiqun (朱维群), chairman of the ethnic and religious affairs committee of the CPPC. His article suggests that the “splittist” concepts of Tibetan independence and East Turkestan islamic state hadn’t emerged on Chinese soil, but had entered China from abroad, in the wake of imperialism’s aggressions against China. Chinese-speaking readers are provided with details about British policies on Tibet from 1888 to 1914, i. e. aggressions during which false ideas of suzerainty and a Tibetan right to independence were entered into the heads of a minority upper class. In competition with Tsarist Russia, Britain had also tried to get the territories south of the Tianshan Mountains into its sphere of control, writes Zhu.

After World War 2, it had been America which encouraged Tibetan independence and supplied Tibetan forces with arms, and to this day, America was the main financer of the “Dalai clique”, constantly creating cracks and driving wedges on Chinese territory. In Xinjiang, too, it had been upper-class minorities who had been influenced in a “counter-CCP” way (not “counter-revolutionary”, interestingly), including a war by Ospan Batyr against the “People’s Liberation Army”.  After the 9-11 attacks (2001), America had entered Central Asia under the name of counter-terrorism, and American support for “splittist forces” in Xinjiang had moved from behind the curtain to the fore. A John-Hopkins University project started in 2003 – apparently described by project members themselves here – denied that Xinjiang had “since ancient times been an inseparable part of China”, “violently attacked the benefits that China’s government had brought to all nationalities in Xinjiang”, and even though America understood the links between East Turkestan and al-Kaida, Taliban and the threats they constituted for America, America also still saw forces in them that could be used to put pressure on China.

After a description of the World Uyghur Congress and Rebiya Kadeer as Western (and Japanese) tools, Zhu draws a – preliminary – conclusion: China doesn’t harm the West, but the West shamelessly harms China.

The strange thing is, the perpetrators can make eloquent assertions without any feelings of shame. This  can only be explained with some peoples’ view that this kind of perpetration is some kind of political tradition in some countries, a divine right earned from their Christian faith, without a need to care about the interests or feelings of the aggrieved party. The only difference between history and reality is that in history, the West applied armed force right away. These days, [the West] rather relies on its discourse hegemony, dressing its selfish interests up as “universal values”.

奇怪的是,加害者可以如此振振有词,如此毫无羞耻感。这只能解释为,在一些人看来,这种加害是某些国家一种政治传统,是由于基督教信仰而获得的神授特权,根本没有必要顾及受害方的利益和感受。历史与现实的不同之处仅仅在于,西方在历史上更多是直截了当使用武力,而现在则首先依靠其在国际上的话语霸权,将他们的私利装扮成“普世价值”。

[The last sentence is emphasized by Zhu or by the editor.]

In a short account of the U.S.-Chinese recent history of relations, Zhu then writes that during the 1970s, America significantly reduced its support for the “Dalai clique”, so as to win China over against the USSR. The “Dalai clique” had basically turned into pariahs. The “Dalai” was well aware that America wasn’t there to help Tibet, but for the tactical necessities of the Cold War with the Soviet Union, Zhu says, allegedly claiming the Dalai Lama himself.

Likewise, Zhu argues, the March-5 riots in Lhasa in March 1989, and then the “June-4 incident” were a time when the U.S. felt strongly that the “Dalai” was of great value in containing socialist China.

So, in October 1989, as a measure to punish China, the laurel of the Nobel Peace Prize fell on the Dalai’s head, and in 1991, U.S. president Bush senior met with the Dalai, setting the bad precedent of Western heads of state meeting the Dalai. Strongly encouraged, the “Dalai” suggested at the time that Tibet should become an independent state within three years, and made remarks about a collapsing China, according to Zhu.

The article then moves into the present tense, i. e. into the new century: the Beijing Olympics 2008, the 3-14 Lhasa riots, and violent interceptions of the Olympic torch relays.

At the same time, Western leaders collectively threatened to boycott the opening ceremony of the Olympic Games, humiliated China, put pressure on the Chinese government to make concessions to the Dalai clique. Only because the situation in Tibet quickly returned to normal, and because Chinese people and overseas Chinese people all over the world raised their voices in support of the Chinese government, strongly opposing the Dalai’s and CNN’s and other Western media incidents to humiliate China, the West no longer dared to move things around.

与此同时,西方领导人以集体抵制北京奥运会开幕式威胁、羞辱中国,压中国政府对达赖集团作出政治上的让步。只是由于西藏局面迅速恢复正常,全中国人民和全球华侨华人群起发声支持中国政府,强烈反对达赖集团和CNN等西方媒体辱华事件,西方才没敢把事情做绝。

It’s a long list of Chinese humiliations, Western aggression, Western pragmatism, Western fears (of China changing the global rules) etc., and, of course, of Chinese victories, with the corresponding ups and downs for the “Dalai clique”. Zhu’s article continues with – no specific – accusation that Western countries had seen contradictions within their societies which they suppressed, not least because of economic crisis, and contrasts this with the way the 3-14 Tibet riots (2008) or 7-5 Urumqi incident (2009) were portrayed by Western media (unfavorably for the Chinese government). Tibetan self-immolations, too, get a mention by Zhu.

The Western refusal to address Tibetan pre-CCP history as a history of exploitation and serfdom (27 manors and more than 6000 farmer-slaves owned by the “Dalais”), and a constant “brainwash” of the Western public (Zhu himself puts the brainwash into quotation marks), made it impossible for common Westerners to “correctly understand the justified nature and the necessity of the Chinese government’s struggle against the Dalai clique” (当然也就不能正确了解中国政府对达赖集团斗争的正义性和必要性).

Sooner or later, however, America would understand that double standards like these impaired their own national interests, such as links between their Xinjiang allies and al-Kaida, or extremist elements within the “Arab Spring”.

Zhu also tries to explain European inabilities to “understand China” with European history and the trend to nation-states there during the past one or two centuries. Too much national self-determination, however, would bring instability to Europe, too, he writes, citing Bosnia and the partitions of India (but not that of Czechoslovakia or, possibly, the United Kingdom and Scotland, apparently). In China, this way of ruling was simply not feasible. In short, Zhu describes economic, political, cultural and blood relationships as too intricate to apply self-determination in China. It is here where his article may become clearly more complex than this traanslation – or that’s how I see it -, but he definitely wouldn’t admit that the CCP has kept creating the situation where “self-determination can’t work”.

In many ways, the article is a comprehensive rehash of the propaganda that dominated the Chinese press and “public opinion” in 2008 and after. Nazi Germany, too, is invoked as a co-author of an unrealistic Western picture of Tibet:

Even Nazi Germany tried to find the secret power here [in Tibet] to rule the world, and a Nazi element named Heinrich Harrer was commissioned to go to Tibet and to establish relations with the upper class there. From 1946, this man was the 14th Dalai’s political adviser and English teacher, and he only fled Tibet in 1951. In his book “Seven Years in Tibet” and in related interviews, he describes feudalistic and farmer-slave-system Tibet as “the last piece of pure earth on the globe” – “you can find there, on the roof of the world, what we have lost in the West.” The 1997 Hollywood adaptation of the book not only concealed the author’s Nazi identity, but also, by fabrications, suggested that Tibet wasn’t a historic part of China, distorting peaceful liberation into a “Chinese invasion of Tibet”, thus deliberately misleading the Western public.

甚至纳粹德国也试图从这里找到可以统 治世界的“神秘力量”,一个叫海因里希·哈勒的纳粹分子受命前往西藏与上层建立联系,此人从1946年起给十四世达赖充当政治顾问和英文教师,直到 1951年才逃离西藏。在其《西藏七年》一书和相关采访中,把封建农奴制统治下的西藏描述为“地球上的最后一片净土”、“我们西方人在现实生活中遗失的东 西在这个世界屋脊的城市里都可以找到”。1997年好莱坞把这本书改编为电影,不仅掩盖了作者的纳粹身份,而且捏造情节否认西藏历史上就是中国一部分,把 和平解放歪曲为“中国入侵西藏”,蓄意误导西方公众。

In short: ugly things were made looking beautiful, and things got farcial enough to make a Spanish judge indict Chinese leaders to curry favor with the public (乃至发生西班牙法官借起诉中国领导人讨好“民意”的丑剧), writes Zhu. But with China’s growing global role, those Western countries couldn’t carry on like that, unless they wanted to harm themselves.

While it was important to inform the Western public about Tibet and Xinjiang, the Western elites wouldn’t settle with anything less than a Chinese acknowledgement that the two territories did not belong to China, writes Zhu. Therefore, illusions needed to be abandoned, and Chinese control be safeguarded:

Only when the West sees the inevitability of a strong China, and that separating Tibet and Xinjiang from China is just a “beautiful dream”, that it is in the Western interest to develop and safeguard relations with China rather than the contrary, it may lead the West to change its thinking.

只有使西方认识到中国的强大是不可避免的,使西藏、新疆脱离中国只是一场“美丽的”梦,而西方的利益在于发展、保护同中国关系而不是相反,才可能促使西方转换一下思路。

____________

Related

» China angry, U.S. shouldn’t worry, Washington Post blogs, Feb 21, 2014

____________

Monday, January 20, 2014

Societal Governance: Falling Growth, Rising Vigilance

The Chinese economy grew by 7.7 percent in 2013, 0.2 percent more than the central government’s target of 7.5 percent, but marking a 14-year low, according to the BBC. The story doesn’t explicitly say that there will be a further slowdown, but suggests that more growth would hardly be investment-led (as it was in the past), quoting an economist as saying that the government’s moves to curb shadow banking and local government debt will cap the growth of investment.

What may be rising further are “public-security” budgets. In November, party and state leader Xi Jinping had announced the establishment of a national security committee, and Chinese media were frank in announcements or interpretations right away. Tasks and challenges had become more complicated in the fields of national security, and the coordination and standardization (or unification, 协调和统一), innovative societal governance (社会治理), innovation of effective systems to defuse contradictions in society were needed, and it was easy to see that the new security committee needed to have both internal and external functions to react to both internal and external challenges.

A report by Central People’s Broadcasting  Station System (CPBS, aka China National Radio) pointed out that processes like these were going on not only in China, but in the United States, Japan, France, and other countries, too. Not least, the report quoted Ruan Zongze (阮宗泽),  a researcher and diplomat, the creation of a national security committee indicated the growing dynamics of Chinese diplomacy.

Such growing dynamics can certainly be visited in the German press. The home minister of the Free State of Bavaria, Joachim Herrmann, announced in a press release in March 2013 that China and Bavaria would cooperate yet more strongly in combatting international terrorism and drug trafficking. Herrmann issued the release after meeting Guo Shengkun, who had become minister for public security in December 2012, i. e. three months earlier.

Early this month, People’s Daily (online) published an article by Guo, which describes public-security work as safeguarding political security, security of state power, issues that relate to the ruling position of the party (事关党的执政地位) as well as national core interests mattered in Guo’s article, emphasizing several times that his position was based on prior speeches of party secretary general Xi Jinping, which indicated the party’s new height in understanding of how to maintain national security and social stability (我们党对维护国家安全和社会稳定规律特点的认识达到了一个新高度).

Guo’s article mentioned lots of ideological ingredients for these new heights of insight, but little or no recognizable threats. It doesn’t seem far-fetched however that incidents like these are among those on Guo’s mind.

Sina Weibo, according to reports, is losing users – the BBC links the decline to a crackdown on “online rumors”. It remains to be seen if innovation will come from Chinese media – “social” or other. Earlier this month, in a review of China’s media landscape of 2013, or China’s political discourse in 2013, Qian Gang, a contributor to the China Media Project, found a trend which in his view, went from some kind of constitutionalism to the two must not rejects. The two must not speaks as a term

summed up a new political position emerging from the Party leadership, that “the historical period after economic reforms [in 1978] must not be used to reject the historical period before economic reforms; and the historical period before economic reforms must not be used to reject the historical period after economic reforms.”

A number of terms in the media were checked by Qian, suggesting that terms associated with constitutionalism and democracy were reaching new lows. And while Qian considers the term “Chinese Dream” mainly motivational, he believes that media reference to “Mao Zedong’s Thought” is a measuring stick that can be used to look at Chinese politics.

____________

Related

» Edward Bernays, NYT obituary, March 10, 1995

____________

Update/Related

» Fresh Cash, Jan 21, 2014

____________

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 41 other followers