Posts tagged ‘CCTV’

Saturday, October 4, 2014

Deutsche Welle projects: “cooperating” with CCTV, “countering” Russia Today

-
Main link: Druck auf die Deutsche Welle, October 1, 2014

-

1. News article: “Pressure on Deutsche Welle”

Deutsche Welle (DW) director Peter Limbourg advocates a role for the foreign broadcaster as an English-language counterweight to Russian propaganda outlet Russia Today, according to an article published by Kölnische Rundschau, a paper from Cologne, on October 1. “It’s not about responding to massive Russian propaganda with ‘counter-propaganda’, but about conveying our free democratic concept by means of good journalism, in accordance with Western standards, the paper quotes Limbourg.

The two parties that have formed Germany’s federal government in a “grand coaliton” since December 2013 differ about the idea. While Roderich Kieswetter, a member of parliament from chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic Party (CDU), likes the idea that someone “counters with medial elucidation”, the Social Democrats’ (SPD) parliamentary budget commission member Johannes Kahrs is skeptical: “I don’t think much of propaganda”. He added that “to state our values should be as much a matter of course as paying the DW employees in accordance with tariffs”.

Neither CDU nor SPD have committed themselves to increasing DW funds so as to enable the station to counter Russia Today.

Either way, Kölnische Rundschau writes, Limbourg is “under heavy pressure”, “on several fronts”. German news magazine Der Spiegel had reviewed DW’s China coverage critically – ever since freelance journalist Su Yutong had been fired, a constant stream of accusations that Limbourg had “kowtowed” to Beijing kept flowing, and Limbourg’s cooperation plans with Chinese state television CCTV had been “another step on a course that was being criticized as precarious”. Christian Mihr, head of the German section of Reporters without Borders (RSF), had told conservative Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) that his organization “sharply condemned” the cooperation, and the Green-leaning paper taz pointed out that CCTV had broadcast several “public confessions” of journalists and bloggers. Markus Löning, the federal government’s human-rights commissioner, criticized Limbourg’s plans as “dangerously naive”.

Kölnische Rundschau also points out that some 200 employees have lost some or all of their work at DW. Freelancers are said to be particularly affected by saving measures.

-

2. Assessment

Are Limbourg’s plans doomed already? Not necessarily. While recent decisions are controversial, Limbourg might still see them through – or back down in certain, but not all fields, depending on how support and opposition develop. When it comes to “cooperation” with party mouthpieces from China, there’s probably a lot of silent support in Germany that isn’t always reflected in the media. At least some circles in German business, the Asia-Pacific Committee of German Business (APA), criticized German media this summer for being “inaccurate” in their China coverage, according to a report by Deutsche Presseagentur (dpa),:

It was “the common task of governments and companies on both sides to promote a good reputation of Chinese companies in Germany”, the recommendations, on hand at dpa newsagency in Beijing on Tuesday [July 8], say. This was about a “fair and accurate” presentation. Background [of these recommendations?] is Chinese criticism of German media which “irresponsibly and inaccurately report about Chinese human rights and political issues”, a position paper still in progress says.

APA chairman Hubert Lienhard, talking to journalists, resolutely denied the existence of this paragraph in the raft. However, only a week ago, a draft of the paper containing this criticism circulated in the German embassy in Beijing. Accusations like these were, however, not adopted in the recommendations to the two heads of government, recommendations the APA commission does not want to publish. […]

It is this kind of climate where business interests gain weight, and where principles go down. That said, at least publicly, the German federal government wasn’t sympathetic towards the APA recomendations.

While former German chancellor Gerhard Schröder, chairman of the board at Nord Stream AG, a consortium for construction and operation of the Nord Stream submarine pipeline between Vyborg in Russia and Greifswald in Germany, tirelessly advocates cooperation with Russia, Moscow doesn’t appear to have nearly as much sway over German published opinion or business as Beijing.

This doesn’t seem to suggest that countering Russian propaganda should be a priority. But it’s an easier target than Chinese propaganda.

And many Western “opinion formers” have apparently felt haunted by Russian propaganda, or by what they consider to be the effects of it, right at home.

Confucius Institutes are apparently much less offensive.

____________

Related Tag

» Deutsche Welle

____________

Related

» Chinesische Rochade, FAZ, Sept 26, 2014
» Weichgespült, DJV, Sept 15, 2014

____________

Wednesday, October 1, 2014

Deutsche Welle China Strategy: Statement by Reporters without Borders (RSF)

September 25 / September 30

25.09.2014 – Reporters without Borders Germany (ROG) calls on the director general of Deutsche Welle (DW), Peter Limbourg, to change Deutsche Welle`s strategy on China. During the last few weeks, the tax-financed German broadcaster Deutsche Welle has taken some alarming decisions related to its Chinese programme. Furthermore, Peter Limbourg has decided to agree on a highly controversial co-operation with CCTV – the Chinese state broadcaster.

The executive director of Reporters without Borders Germany, Christian Mihr, states: “We highly condemn the co-operation agreement between Deutsche Welle and the Chinese State broadcaster CCTV.” He continues: “This co-operation is incompatible with Deutsche Welle`s statutory mission as CCTV is part of the repressive apparatus directed against Chinese journalists. Deutsche Welle should not try to increase its reach in China at the expense of freedom of the press. As a member of the Reporters without Borders Germany board of trustees, we urgently call on Peter Limbourg to reconsider his decision.”

In a press release dated September 4, Deutsche Welle announced its intention to work with CCTV in the future. According to the statement, Deutsche Welle will produce music and business-related content together with CCTV. In addition, CCTV will broadcast an adaptation of Deutsche Welle`s lifestyle magazine Euromaxx (see: http://bit.ly/1sXLxjk).

CCTV IS A FUNDAMENTAL PILLAR OF CHINESE STATE PROPAGANDA

CCTV is China`s largest television broadcaster. At the organisational level, CCTV forms part of China`s State Administration of Press, Publication, Radio, Film and Television. Consequently, CCTV is directly connected to the government and plays a fundamental role in Chinese state propaganda. In fact, regulations force all other Chinese TV stations to broadcast CCTV`s 7pm main evening news.

During the last few months, CCTV has repeatedly broadcast “forced confessions” (see: http://bit.ly/1j3J0EI). During these broadcasts, critical journalists and bloggers were made to publicly criticise their own behaviour. On May 8, this was even done to a Chinese freelancer working for Deutsche Welle – to Gao Yu. The 70-year-old journalist has been held in criminal detention in China since she was arrested at the end of April (see: http://bit.ly/1yqVPB7).

REPORTERS WITHOUT BORDERS GERMANY`S LETTER TO PETER LIMBOURG

On September 16, Reporters without Borders Germany wrote to Peter Limbourg, the general director of Deutsche Welle, calling on him to answer a number of questions concerning Deutsche Welle`s cooperation with CCTV. This letter, available in German, can be accessed under: http://bit.ly/1ptN1jp. His answer is available in German under http://bit.ly/1vkzYFO.

Deutsche Welle describes the co-operation agreement with CCTV as a dialogue. However, numerous previous cases experienced by Reporters without Borders demonstrate that similar forms of communication and co-operation have usually been skilfully put to work for state propaganda. Reporters without Borders Germany doubts, that Deutsche Welle will be able to avoid such instrumentalisation.

Despite Peter Limbourg’s answer, certain questions remain unanswered:

How have the agreements between Deutsche Welle and CCTV been formulated? What exactly has been agreed to? Will Deutsche Welle supply content for CCTV and enable its Chinese partner to select what it wishes to broadcast? Or will CCTV have to broadcast all of Deutsche Welle`s contributions? How would this affect, for example, a China-critical programme on the artist Ai Weiwei? Could CCTV decide to reject such a programme?

Furthermore, it is still unclear why Su Yutong, who was working on Deutsche Welles`s China programme, was dismissed. Officially, she is said to have publicised internal matters. However, Reporters without Borders Germany is extremely worried that Su Yutong`s dismissal is related to Deutsche Welles`s new approach in its China-programme.

Our letter to Peter Limbourg included an invitation to participate in a panel discussion organised by Reporters without Borders Germany on “The Chinese media” aimed at clarifying these questions. Peter Limbourg made no mention of our invitation in his letter of response.

____________

Related

» Sanctions against Chinese State Media, Aug 29, 2014

____________

Saturday, September 20, 2014

Deutsche Welle director: Su Yutong “a single case”

German television broadcast a six-minute report on recent events at German foreign broadcaster Deutsche Welle (DW) on Wednesday last week.

Su Yutong, a blogger and freelancer who was removed from DW’s Chinese department on August 19, was in the German news on Wednesday – in a broadcast on one of Germany’s main two television channels, a media background magazine that starts about fourty minutes before midnight German local time. Asked by Channel 1 (ARD / Das Erste) reporters why Su had been fired, Deutsche Welle director Peter Limbourg said that

This was a single case when we had to had to disassociate with a freelancer who, unfortunately, became active against Deutsche Welle several times and who, to put it carefully, depicted staff and colleagues and managers at Deutsche Welle publicly in a, let’s put it cautiously, dishonarable*) way. That, I think, we can’t afford, just as no company worldwide can afford, and therefore, we drew the consequence in a single case.

Das war ein Einzelfall, wo wir uns von einer freien Mitarbeiterin trennen mussten, die leider mehrfach gegen die Deutsche Welle aktiv wurde und Mitarbeiter und Kollegen und Führungskräfte der Deutschen Welle öffentlich, sagen wir es mal vorsichtig, ehrverletzend dargestellt hat. Das können wir uns, glaube ich, wie kein anderes Unternehmen auf der Welt, eben auch nicht leisten, und insofern haben wir da im Einzelfall die Konsequenz gezogen.

Interestingly, Limbourg did not say that Su had revealed internal information – or ARD didn’t quote him with that during the six-minutes report.

Peter von Hein, former head of the Chinese department (after a return to this position in 2012, he has now once again been removed) had been critical of Deutsche Welle’s new China policy, too. Different from Su Yutong, however, he had voiced his reservations within the organisation, says the report.

Limbourg was asked critical questions about DW’s planned cooperation with China’s state television broadcaster CCTV, and it was also reported that Meinhard-Jörg Rudolph, referred to as a former “program observer” at DW, had to leave one month after Limbourg had taken office. Also asked his opinion, he warned that DW was becoming dependent on China.

There was no mention of the four editors sacked in 2010 and 2011, and no mention of the legal technicalities used to sack either them or Su Yutong.

That, apparently, would cut too closely to the arteries of industrial relations within German media.

____________

Note

*) There seem to be many translations on offer for the German word ehrverletzend, and neither may fit exactly judicially, in a foreign language. Literally, dishonerable seems to come closest.

____________

Tuesday, September 9, 2014

Deutsche Welle enters “Dialog” with Chinese Media, Yu Jie boycotts Broadcaster

The International Federation of Journalists (IFJ) reports the dismissal of Deutsche Welle Chinese department editor Su Yutong in a Press Freedom in China Campaign Bulletin for the month of September (see item no. 7 there). Su denies that DW managers had issued a warning or claimed that she had violated any internal rules.

Also according to IFJ, DW’s Director General Peter Limbourg visited Wang Gengnian, Director of China Central Television International Channel, on August 28 [or August 27, local time]. Wang Gengnian is, in fact, director of China Radio International (CRI), rather than of CCTV.

A broad majority within Deutsche Welle broadcasting commission (Rundfunkrat) supports director Limbourg’s reform process, DW spokesman Johannes Hoffmann wrote in a press release in German, on Monday. Limbourg had reported to the commission on Friday, concerning initial measures to implement DW’s Aufgabenplanung (task plan). Aufgabenplanung is described by this commenter (January 2012) as the paper that requests DW’s budget from German federal parliament. The commission had, in particular, welcomed Limbourg’s talks with Chinese broadcasters about possible cooperation, acording to the press release. The primary objective of the meetings had been to get to know each other better. There was only little common ground (kleine Schnittmengen) with Chinese media, but what was there ought to be used to enter a dialog, the press release quotes Limbourg.

Even earlier, on Friday, Hoffmann had published a press release in English, with details about Limbourg’s Chinese interlocutors:

From August 27 to 29, 2014, Limbourg met in the Chinese capital with, among others, the vice president of the state-run China Central Television (CCTV) as well as the presidents of the state educational broadcaster, China Education Television (CETV) and CCTV’s nationwide digital platform (CDP). Talks with the director general of China Radio International were also on the agenda.

Limbourg said the goal was “to present the journalistic offerings of Germany’s international broadcaster and to examine possibilities for an extended cooperation.” He said the discussions took place in “a good atmosphere and were very constructive.”

According to the Friday release,

A contract was signed with the cultural broadcaster SHTV, for the sale of more than 100 hours of DW Transtel programs. The cooperation will be expanded through a Chinese edition of DW’s weekly cultural magazine Arts.21. CDP will continue to broadcast the Chinese adaptation of DW’s lifestyle magazine Euromaxx for another three years. The program is available in 140 million Chinese households, via the Chinese World Geographic Channel, and is also accessible as video-on-demand at http://www.tv.cn.

On Thursday, Limbourg had spoken at the 5th Sino-German Media Forum of the Robert Bosch Foundation. The Robert Bosch Stiftung is frequently among the sponsors of harmonious east-western meetings.

Limbourg’s salesman-like approach isn’t welcomed everywhere in the German press (as far as the press pays attention at all). Michael Hanfeld of Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) wrote in an article published online on Saturday that Limbourg’s cooperations raise lots of questions. And as far as Frank Sieren‘s DW column of June 4 is concerned – the trigger for the Su Yutong incident [si je puis m’exprimer ainsi – JR] -, Hanfeld’s criticism comes across as somewhat resigned:

When reading Sieren’s articles more closely, an attitude becomes apparent that may suit a so-called business paper, but one that Germany’s foreign broadcaster cannot afford: the principle of let bygones be bygones, and keep focused on business.

Liest man Frank Sierens Beiträge genauer, offenbart sich eine Haltung, die vielleicht zu einer sogenannten Wirtschaftszeitung passt, die sich der deutsche Auslandsrundfunk aber nicht leisten darf: das Prinzip Schwamm drüber und immer schön an die Wirtschaftsbeziehungen denken.

While DW didn’t employ a permanent monitor to evaluate the Chinese department’s work anymore – Limbourg reportedly ended the practice several months ago -, occasional evaluations by an external expert were still an option, Hanfeld quotes DW. Hanfeld’s suggestion: try Chang Ping, who countered Sieren’s June-4 column with columns of his own, also published by DW. Or Su Yutong, who had asked Limbourg in an open letter to meet with Gao Yu too, while in China.

It probably won’t happen. In an apparently somewhat miffed DW statement requested by Hanfeld or FAZ, concerning Su’s open letter, no proposals from Su Yutong are needed to make sure that the DW director would advocate freedom of the press, freedom of information or freedom of opinion.

Yu Jie (余杰) on the other hand, who published China’s Best Actor in 2010,  a book about former Chinese chief state councillor Wen Jiabao which had been broadcast by DW Chinese as an audio series, doesn’t think he needs DW anymore. In the September issue of Open Magazine (开放杂志, Hong Kong), Yu wrote that

As a dissident against CCP tyranny, I’m proud of my identity. I hereby declare that from now on, I will boycott Deutsche Welle. I won’t have interviews with them anymore, won’t listen to their programs anymore, won’t browse their website anymore – unless Deutsche Welle returns to the correct path [and no longer takes the ways of the Fifty-Cent-Party?], and restores Su Yutong to her job.

作为一名反抗中共暴政的异议人士,我为自己的这一身份而感到光荣。我也在此宣佈,从现在开始抵制德国之声,不再接受德国之声的访问,不再收听德国之声的广播节目,不再流览德国之声的网站——除非德国之声回归正道,不再是洋五毛当政,并恢复苏雨桐的职位。

In February – and therefore long before the Su Yutong incident -, Alina Fichter, an editor with German weekly Die Zeit , suggested in an article about Deutsche Welle TV that Limbourg’s ambitions to make DW “competitive”, and a provider of programs for “urban decisionmakers”, was not in line with the task of a publicly-owned broadcaster.

What makes these institutions [DW, but also the BBC] special is that they don’t need to earn money in the advertising markets, but rather need to convince us – those who pay for their funding – that they are legitimate [in what they are doing]. Legitimacy doesn’t stem from their viewing rate, but from the quality of their content.Das Besondere an diesen Anstalten ist, dass sie kein Geld auf den Werbemärkten verdienen müssen, aber dafür die Zahlenden – also uns – von ihrer Legitimität überzeugen sollten. Diese erwächst nicht aus der Höhe ihrer Quoten, sondern aus der Qualität ihrer Inhalte.

That a “broad majority” among the broadcasting commission supports the director seems to indicate that not every commission member does. But apparently, public debates about the course of the public broadcaster are deemed undesirable.

____________

Related

» Pendulum swings back, Aug 27, 2014
» Ask your Ancestors, SCMP, June 16, 2014
» Trivial matter, Jan 23, 2012
» Yu Jie’s sudden flight, Jan 13, 2012
» Negotiations with Politics, Dec 26, 2011
» Be more Xinhua, Oct 10, 2009
____________

Updates

» Media boast distinctive advantage, CNS, Sept 5, 2014

____________

Friday, August 29, 2014

RSF and Republican Congressman demand Sanctions against Chinese State Media

-

Reporters without Borders react to Xiang Nanfu’s release

Xiang Nanfu (向南夫), a Chinese journalist, has recently been released on parole after what Reporters without Borders (RSF) suspect was a forced concession. Xiang’s “confession” was broadcast by CCTV 13, a state-run Chinese television channel targeted at a Mandarin-speaking audience beyond the PRC. According to RSF,

on 13 May, ten days after his arrest, he was shown on CCTV13 confessing to having “smeared the Party and the government”.

Announced his release yesterday, the police said he was being freed on parole “because of his poor health and above all because of a relatively good attitude in pleading guilty.”

Xiang’s forced confession was broadcast just five days after a similar “confession” by the well-known journalist Gao Yu. Broadcasting forced confessions is often used to discredit dissident news and information providers.

RSF secretary-general Christophe Deloire calls on

the European Council to adopt sanctions against CCTV13 and its executives – China Central Television CEO Hu Zhanfan, CCTV board member Jiao Li and CCTV vice-president Zhang Changming – for broadcasting these forced confession.

Xiang Nanfu had reportedly been charged with publishing “false stories” on Boxun, a dissident website, that “seriously harmed” China’s image. The BBC, in May this year, described Boxun as a website that ran sometimes thinly sourced stories.
-

China Human Rights 3 Protection Act of 2014 Bill

Note: documents linked to underneath may be removed or changed – accessed and quoted from on August 29 – JR

According to Voice of Tibet (VoT), a Tibetan exile radio station based in Norway and broadcasting on shortwave from Tajikistan, U.S. Congress is considering a bill (no. 5379) that would intend to protect internationally acknowledged freedom of speech, free flow of information and and foreign journalists and media workers in China. The bill may also limit visa for high-ranking officials in China’s state media wanting to visit the US, and could revoke visa for Chinese media workers with Chinese media in the US.

A bill text as introduced on July 31 in the House of Representatives by Chris Smith (Republican) is available online. Updates should become available from here as they are coming up.

The issue of foreign journalists and media workers is addressed on page 16 of the draft, section 4: To further protect the internationally recognized right of free expression, ensure the free flow of information, and protect foreign journalists and media personnel in China.

Section 4 also addresses competitiveness (page 19). Chinese media organizations that could become targets for sanctions are listed on page 17.

The story about the bill sponsored by Smith has so far mainly been popular on dissident websites, and the apparent lack of mainstream media interest seems to suggest that the initiative won’t develop much traction in Congress.

Opinions from readers more familiar with American politics are welcome.

____________

Related

» State Vandalism, July 3, 2014
» Voice of Tibet (PBS), Feb 1, 2014
» The Firedrake, Mar 17, 2012
» Be more Xinhua, Oct 10, 2009

____________

Monday, July 14, 2014

Monday Start-of-Work Links: Debauchery, Demonic Fetuses, and War

-

1. Vietnam’s Key Ally

Vietnam “can’t fight Chinese encroachment alone”, writes Tuong Lai, a  sociologist, also known as Nguyen Phuoc Tuong, and a former adviser to two Vietnamese prime ministers, according to the New York Times. The key ally for Vietnam today is the United States — an alliance that the Vietnamese liberation hero Ho Chi Minh ironically always wanted.

-

2. Shinzo Abe ends Tour of  New Zealand, Australia, Papua New Guinea

Japanese prime minister Shinzo Abe arrived back in Tokyo on Saturday afternoon. He had visited New Zealand, Australia and Papua New Guinea during a trip that began the previous Sunday, according to Radio Japan:

He briefed leaders of the 3 countries on his Cabinet’s decision to reinterpret the Constitution to allow Japan to exercise its right to collective self-defense.
He sought their understanding on Japan’s aim to proactively contribute to global and regional peace and security.

Reinterpretation – or a constitutional putsch, as Jeff Kingston describes it in an article for the Japan Times.

Abe has decided to allow his country to go to war in the defence of its allies. The polite cover story is that Japan needs to be able to help the US in defending itself against the dangerous crazies of North Korea,

writes Peter Hartcher of the Sydney Morning Herald, adding that

The reality is that Japan is bracing for the possibility of war with China.

Meantime, on Saturday, China Youth Net (中国青年网) briefed its readers about what it describes as an anti-communist, anti-China policy with a continuity from former Japanese prime minister Nobusuke Kishi – be it from his days as prime minister from 1957 to 1960, be it from his days in Manchuria – to current prime minister Shinzo Abe:

The [CCTV] report says that Kishi lived a life of debauchery while in China, with alcohol and whores every night. He was called the demon of Manchuria. After the war, he was rated a class A war criminal but in the end managed to avoid trial, becoming Japanese prime minister in 1957. During his term, Kishi actively promoted anti-communism and anti-China, modified the the policies of the peaceful constitution, just as Abe is doing these days. It is exactly the mantle of this war-criminal grandfather.

报道称,岸信介在华期间生活放荡,每晚饮酒嫖妓,人称“满洲之妖”。战后被判为甲级战犯,但最终逃脱审判,并于1957年担任日本首相。在任期间,岸信介积极推进反共反华、修改和平宪法的政策,而如今安倍晋三继承的,正是这个战犯外公的衣钵。

The article also mentions the Nagasaki flag incident:

Kishi was hostile to New China (i. e. communist China). After coming to power, the winds of Japanese politics quickly turned right, with activities hostile towards China. During April and May 1958, the Japan-China Friendship Association’s Nagasaki branch held an exhibition of Chinese stamps and paper cuts. During the exhibition, two thugs tore the Five-Starred Red Flag down, causing the “Nagasaki Flag Incident” which shocked China and Japan, while Kishi actually said that “the article that makes the damaging of foreign flags a punishable crime does not apply to China.” This matter caused outrage in China. In May of the same year, the Chinese government announced that the limits of Chinese tolerance had been reached and that under these circumstances, trade and cultural exchange with Japan would be cut off. After that, Sino-Japanese relations withdrew to the initial stages of the post-war period. Until Kishi stepped down in 1960 and Hayato Ikeda formed a new cabinet, Sino-Japanese relations made a turn for the better again.

岸信介敌视新中国。在他上台后,日本的政治风向迅速右转,进行了一系列敌视中国的活动。1958年四五月间,日中友好协会长崎支部举办中国邮票剪纸展览 会,期间会场上悬挂的五星红旗被两名暴徒撤下撕毁,制造了震惊中日两国的“长崎国旗事件”,而岸信介居然称:“日本刑法关于损坏外国国旗将受惩罚的条款, 不适用于中国。”此事激起了中方的极大愤慨。同年5月11日,中国政府宣布,中方在忍无可忍的情况下决定断绝同日本的贸易往来和文化交流。此后,中日关系 倒退到战后初期状态。直到1960年岸信介下台,池田勇人组织新内阁,中日关系才出现转机。

[…]

While Kishi has a bad reputation in China, Japan’s current prime minister Shinzo Abe, when referrring to this maternal grandfather, blew the trumpet [to his praise]. In his book, “Beautiful Japan”, he acknowledges that “my political DNA has inherited more from Nobusuke Kishi’s genes.”

虽然岸信介在中国臭名昭著,但日本现任首相安倍晋三提到这个外祖父时,却大吹特吹。他在其所写的《美丽的日本》一书中承认:“我的政治DNA更多地继承了岸信介的遗传。”

 

Kishi’s reputation in South Korea isn’t good either. However, his name may serve to insult South Korean politicians. A South Korean member of parliament

described President Park and her Japanese counterpart, Prime Minister Shinzo Abe, as the offspring of “demonic fetuses” that should not have been born ― in reference to ex-President Park Chung-hee and ex-Japanese leader Nobusuke Kishi.

In Australia, the government’s policy towards China and Japan appears to be causing headaches. Peter Hartcher of the Sydney Morning Herald notes that

[t]o now, the government and opposition have agreed on how Australia should deal with China. That agreement fell apart this week. It fell apart after the leader of Japan, China’s arch-rival, came to town.

Apparently, Hartcher writes, Australia’s foreign minister

Julie Bishop spoke in anticipation of the potential reaction from Beijing in an interview with Fairfax Media’s John Garnaut.
The story in Thursday’s paper began: “Australia will stand up to China to defend peace, liberal values and the rule of law, says Foreign Minister Julie Bishop.
“In the Coalition government’s clearest statement yet on how to handle China, Ms Bishop said it had been a mistake for previous governments to avoid speaking about China for fear of causing offence.
“China doesn’t respect weakness,” the article quoted Bishop as saying.

Labor disagreed. And once the can had been opened, alleged euphemisms by prime minister Tony Abbott about Japan’s war on its neighbors, made in reply to Abe, became an issue, too.

All that after Abe had left for Papua New Guinea, and before any words of disapproval had emerged from Beijing.

-

3. Xinjiang: Have you eaten?

The old traditional Han-Chinese greeting – “did you eat?” – has apparently become a genuine question in Xinjiang. As Han-Chinese cultural imperialism shows concern not only for the spirutual, but also the tangible nourishment of the  colony the autonomous region, Muslim students are forced to have meals with professors to ensure they are not fasting during the current Ramadan, reports the BBC‘s Martin Patience.

-

4. Four more Generals

Four Chinese military officers have become generals. Xi Jinping, in his capacity as the party and state Central Military Commission (CMC), issued the promotions and took part in the ceremony on Friday. The promoted officers are Deputy Chief of General Staff (副总参谋长) of the Chinese People’s Liberation Army (PLA) Qi Jianguo (戚建国), Commander of the Shenyang Military Area Command (沈阳军区司令员) Wang Jiaocheng (王教成), Political Commissar of the Shenyang Military Area Command (政治委员) Chu Yimin (褚益民) and Political Commissar of the Guangzhou Military Area Command (广州军区政治委员) Wei Liang (魏亮). CMC vice chairmen Fan Changlong (范长龙) and Xu Qiliang (许其亮) also attended the ceremony.

In neat military formation and high spirits, the promoted officers went to the Chairman’s rostrum. Xi Jinping handed them their letters of appointment and cordially shook their hands to congratulate them. The four military officers, wearing general’s epaulets, saluted to Xi Jinping and the other leading comrades and to all comrades attending the ceremony, and enthusiastic applause rose from the whole audience.

晋升上将军衔的4位军官军容严整、精神抖擞地走到主席台前。习近平向他们颁发命令状,并同他们亲切握手,表示祝贺。佩戴了上将军衔肩章的4位军官向习近平等领导同志敬礼,向参加仪式的全体同志敬礼,全场响起热烈的掌声。

CMC members Chang Wanquan, Fang Fenghui, Zhang Yang, Zhao Keshi, Zhang Youxia, Wu Shengli, Ma Xiaotian and Wei Fenghe attended the promotion ceremony.

中央军委委员常万全、房峰辉、张阳、赵克石、张又侠、吴胜利、马晓天、魏凤和出席晋衔仪式。

The ceremony ended with the resonant sound of military songs. Afterwards, Xi Jinping and other leading comrades stood for a souvenir photo with the promoted officers.

晋衔仪式在嘹亮的军歌声中结束。之后,习近平等领导同志同晋升上将军衔的军官合影留念。

Also in attendance were all the PLA headquarters, all big Danweis (units) of Beijing, leaders of the General Office of Central Military Commission, and others.

出席晋衔仪式的还有解放军各总部、驻京各大单位和军委办公厅领导等。

-

Monday, June 2, 2014

Monday Start-of-Work Links: Fostering Socialist Values on International Children’s Day

-

1. Why Russia Today succeeds while CCTV-9 fails: it depends on how you define and choose your target audience, on familiar faces, on the format of your programs, and on integration with the intelligence services, suggests Foarp.

-

2. Ar Dee, an ethnic Tibetan, makes no apologies for her Tib-lish. This was posted nearly two weeks ago, but the topic is  basically timeless. It’s about a language we probably won’t find on Google Translate any time soon. About a moment when the author yearned to call on some supernatural power to fix her tongue.

-

3. Sichuanese police held anti-terrorism drills in Ganzi Tibetan Autonomous Prefecture, apparently late last month. The drills included the handling of self-immolations. This struck me as weird when reading about it on the exile radio station Voice of Tibet‘s website, but CCTV English actually confirms it. Foarp – see 1. – might have a point. Chinese media for foreign audiences making fun of themselves.-

 

4. June 1 was the International Children’s Day. It seems to be mostly communist folk & custom, and logically, the indoctrination of the young is a job for the top: party and state chairman Xi Jinping, last Friday, called for fostering socialist values among children while sending greetings ahead of Sunday’s International Children’s Day.

The “socialist core values” that the country now upholds embody the thoughts of ancient masters, the aspirations of the nation’s role models, ideals of revolutionary martyrs and expectation of all Chinese people,

China Radio International (CRI) quotes Xi. Xi Jinping arrived at Haidian National Primary School in Beijing at 9:30 local time, according to this Xinhua report, and a student offered him a red scarf on arrival. How his heart pounded with excitement when joining the young pioneers in 1960, Xi told the kids, asking if they didn’t feel the same way.

“Yes”, a child answered. “Why is it so?” “Because it is sort of an honor.” The general secretary [Xi Jinping] said: “I have seen hope on your faces, the hopes of the motherland and the people. It’s just as said in the oath: one needs to be always prepared, to take one’s turn on duty in the future.”

总书记继续说:“记得入队时心怦怦跳,很激动。不知你们有没有这种感觉?”孩子们回答:“有。”“为什么会这样?因为是一种荣誉。”总书记表示,“我在你们脸上看到了希望,祖国和民族的希望。正像誓言说的那样,要时刻准备着,将来接班。”

Referred to as Xi Dada (kind of Uncle Xi) on another occasion, the general secretary was Xi Yeye (Grandfather Xi) at Haidian National Primary School, maybe for the grandfatherly stories he told. The core lesson from Xi’s recollections was that to move from one stripe to two stripes to becoming a standard bearer among the young pioneers required a lot of work, a student is quoted as summarizing the listening experience.

-

5. Fei Chang Dao has the latest about efforts to block June-4-related information. Online censorship reportedly includes May 35th (May 31 + 4).

-

6. The BBC has a Chinese press review: China media criticise US and Japan leaders …

-

7. … but there’s no need to fear Japan anymore. This, anyway, could be the positive message you might extract from the second picture in Chang‘s collection: nearly seven decades after America won the 2nd World War in the Far East, Japan finally submits to Washington, in in the shape of Itsunori Onodera, Japan’s minister of defense. People slightly familiar with China and/or Japan will know that many Chinese and Japanese men hate to be hugged, and might flinch if it happens, but neither Chang nor South Korea’s Chosun Ilbo could apparently resist the temptation. At least, the South Koreans didn’t openly doubt Onodera’s manhood: U.S. Secretary of Defense Chuck Hagel (left) chats with Japanese Defense Minister Itsunori Onodera ahead of a meeting with Japanese Prime Minister Shinzo Abe.

Eaten rat

A rat once eaten and then returned …

-

cat

… probably in a fit of bulimia.

Chang, if you find one of these pictures repulsive, you aren’t a man either!

-

8. And as we started with propaganda (see “1.“),  let’s wind up with propaganda, too:

Some say that [from] the West is propaganda … - In the U.S. it is called public diplomacy (public diplomacy). We do not do it in sufficient quantities, to be honest.

Attributed to David Kramer, Freedom House executive director, by John Brown who seems to be quoting Kasparov.ru.

____________

Related

» Previous Monday links, May 25, 2014

____________

Update/Related

Adjustments at General Staff Headquarters, Oct 25, 2012

____________

Friday, May 16, 2014

South China Sea Conflicts: Friendship among Nations and inescapable Responsibilities

-
China says its oil rig will continue drilling in contested waters in the South China Sea, despite deadly anti-Beijing riots in Vietnam, reports the BBC.

Three news items of Thursday and Friday from the Chinese press this week, closely or loosely interrelated.

-

1. FMPRC Regular Press Conference, Spokesperson Hua Chunying, May 15, 2014

Q: In recent days, there are several violent incidents against foreign enterprises and workers in Vietnam. What is Chin’s comment on that?

问:近日在越南发生了针对外资企业和人员的严重暴力事件,中方对此有何评价?

A: We are shocked at and seriously concerned about relevant incidents. Now Chinese officials from the embassy in Vietnam are racing against the time to reach the scene which is located in very remote areas and verify relevant reports. Leading officials of the Chinese Foreign Ministry have summoned the Vietnamese ambassador to China to lodge solemn representations and demanded the Vietnamese side to take all necessary and effective measures possible to protect the safety of Chinese citizens and the property of Chinese enterprises and organizations in Vietnam.

答:我们对有关事件感到震惊,并表示严重关切。中国驻越南使馆人员正日夜兼程赶赴地处偏僻地区的现场了解核实有关情况。中国外交部负责人已紧急约见越南驻华大使提出严正交涉,要求越方采取一切必要有效措施确保中国在越人员的人身安全及企业和机构的财产安全。

It is worth pointing out that the Vietnamese side has an inescapable responsibility for the beating, smashing, looting and burning targeted at China and other countries.

必须指出的是,越南近日发生针对中方及其他方企业和人员的打、砸、抢、烧行为,越方负有不可推卸的责任。我们敦促越南政府切实负起责任,严肃彻底调查,严惩肇事者。

We have learned that enterprises from Hong Kong SAR, Taiwan China, Singapore and ROK have also sustained damages and threats to various degrees. That also points to the graveness of the current situation. Again, we urge the Vietnamese side to immediately take all necessary and effective measures possible to protect the safety of foreign citizens and enterprises in Vietnam, including those from China, and provide a decent working environment for foreign enterprises doing normal business there.

我们注意到,包括中国台湾和香港地区以及新加坡、韩国等一些企业也受到了不同程度的威胁和冲击破坏。这更加说明了当前事态的严重性。我们再次敦促越方重视 中方和其他方交涉,立即采取一切必要和有效措施,确保包括中国同胞在内的外国人员和企业在越南的安全,同时为外资企业在越正常经营提供起码的工作环境。

-

2. Xinhua Net, via Enorth (Tianjin): Chinese Companies in Vietnam newsarticle, May 16

In recent days, foreign investors and companies have faced seriously violent cases of vandalization and looting. Some Chinese companies, including companies and employees from Taiwan and Hong Kong region, and Singaporean, South Korean, and other companies suffered attacks of various degrees, causing losses of property and life. According to initial confirmation, one Chinese citizen has died, and hundreds have been injured.

近日,在越南发生了针对外国投资者和企业的打砸抢烧严重暴力事件,包括台湾和香港地区在内的一些中国企业和人员以及新加坡、韩国等企业遭到不同程度的冲击,造成生命和财产损失。据初步核实,已有1名中国公民死亡,上百人受伤。

Concerning this, on the evening of May 15, foreign minister Wang Yi had an emergency telephone talk with Vietnamese deputy prime minister Pham Binh Minh. For the Chinese government, he expressed strong condemnation and put forward a solemn and just protest.

对此,15日晚,外交部长王毅同越南副总理兼外长范平明紧急通电话,代表中国政府向越方表示强烈谴责,提出严正抗议。

Wang Yi said that the Vietnamese side bore an inescapable responsibility for lawless elements who violently attacked companies and employees of the Chinese side. The Chinese side solemnly demands that the Vietnamese side immediately take resolute measures, stop all violent behavior, guarantee the safety of life and property of all Chinese companies and employees in Vietnam, immediately make proper arrangements for those who were attacked and to make every effort to help the injured, to start investigations of the violent incidents immediately, to punish all criminal elements in accordance with the law, and to compensate the Chinese companies and individuals for all losses.

王毅表示,越方对不法分子暴力 袭击中方企业和人员负有不可推卸的责任。中方郑重要求越方立即采取坚决有效措施,制止一切暴力行为,确保所有在越中国企业和人员的生命和财产安全;立即妥 善安置受到袭击的中方企业和人员并全力救助伤员;立即对有关暴力事件展开调查,依法严惩所有犯罪分子,赔偿中国企业和个人的一切损失。

Pham Binh Minh said that the Vietnamese side was paying close attention the current situation, more than one thousand suspects had been arrested, and criminal elements would be severely punished in accordance with the law. Vietnam would take all measures and protect the safety of lives and property of Chinese employees and institutions in Vietnam. Currently, the situation was stabilizing.

范平明说,越方对当前事态高度重视,已抓捕1000多名嫌犯,并将依法严惩犯罪分子。越方将采取一切措施,保护在越中国人员和机构的生命和财产安全。目前事态已趋于稳定。

In the afternoon [of May 15], deputy foreign minister Liu Zhenmin was tasked to summon Vietnamese ambassador to China, Nguyen Van Tho, made solemn representations, demanding that the Vietnamese side immediately take practical and effective measures, resolutely stop and severely punish illegal and criminal behavior, and ensure the safety and the rights of Chinese citizens in Vietnam.

当天下午,外交部副部长刘振民奉命紧急召见越南驻华大使阮文诗,提出严正交涉,要求越方立即采取切实有力措施,坚决制止并严惩违法犯罪行为,确保在越中国公民的安全和权利。

On the same day, the Chinese government exigently dispatched an inter-departmental working group headed by assistant foreign minister Liu Jianchao to Vietnam.

(Original headline: China puts forward solemn and just protest against seriously violent attacks suffered by Chinese companies in Vietnam.)

(原标题:中方就中国在越企业遭受严重暴力袭击提出严正抗议)

-

3. Xi Jinping Speech to Chinese People’s Association for Friendship with Foreign Countries, May 15

On Thursday, Chinese media also covered a speech by Xi Jinping on the 60th anniversary of the Chinese People’s Association for Friendship with Foreign Countries. The occasion was probably long-planned, and Xi’s speech didn’t necessarily undergo changes to adapt to the troubles south of the border. Xi apparently spoke in his capacity as state chairman only, as the report doesn’t mention his role as secretary general of the CCP. A number of foreign guests reportedly attended, Richard Nixon’s grandson Christopher Nixon Cox among them.

Source: CCTV Online (央视网), via Enorth (Tianjin)

State Chairman Xi Jinping chaired a conference at the Great Hall of the People on May 15, marking the 60th anniversary of the Chinese People’s Association for Friendship with Foreign Countries (CPAFFC), and gave an important speech. He emphasized that friendship between peoples was a fundamental force in promoting global peace and development. The Chinese people wish to live together in peace with all peoples of the world, to develop harmoniously, and together with them promote the lofty cause of peace and development of humankind.  People-to-people diplomacy would innovate the development of friendly exchange in multiple areas, through many channels, and on many levels.

国 家主席习近平15日在人民大会堂出席中国国际友好大会暨中国人民对外友好协会成立60周年纪念活动并发表重要讲话,强调人民友好是促进世界和平与发展的基 础力量,中国人民愿意同世界各国人民和睦相处、和谐发展,共同促进人类和平与发展的崇高事业。民间外交要开拓创新,多领域、多渠道、多层次开展对外友好交 流。

[…]

Xi Jinping emphasized that friendship between peoples was a fundamental force in promoting global peace and development, and a prerequisite for achieving win-win cooperation. Facing a complicated and volatile international situation and severe and protruding global problems, peoples of all countries needed to strengthen friendly exchange, work together, and help each other. In the process of bringing about the great rejuvenation of the Chinese nation, China would, together with all countries of the world, promote the achievement of all countries’ peoples of their own dreams. China would continue to comprehensively open up to the outside world, promote mutually beneficial cooperation with all countries of the world, promote the construction of an economic Silk Road belt and a maritime Silk Road of the 21rst Century, bring about opportunities for all countries to develop, to create together and to share together. China would make great efforts to develop international cultural exchange, and to make contributions to the progress of human civilization.

习近平指出,人民友好是促进世界和平与发展的基础力量,是实现合作共赢的基本前提。面对复杂多变的国际形势和 严峻突出的全球性问题,各国人民需要加强友好交流,携手合作,同舟共济。中国将在实现中华民族伟大复兴的过程中,同世界各国一道,推动各国人民更好实现自 己的梦想。中国将继续全面对外开放,推进同世界各国的互利合作,推动建设丝绸之路经济带和21世纪海上丝绸之路,实现各国在发展机遇上的共创共享。中国将 大力开展中外文化交流,为推动人类文明进步作出贡献。

Xi Jinping empasized that the Chinese nation had always been a peace-loving nation, had always sought and passed on the firm concepts of peace, concord, and harmony. To invade others, seeking world hegemony was not in the nature of the Chinese nation, and the Chinese people did not accept the logic of “national strength must dominate”*), but wanted to live in peace with the peoples of all countries of the world, to develop harmoniously, seek peace together, protect the peace together, and enjoy peace together. China would adhere to the path of peaceful development, and also promote the persistence of all countries in peaceful development.

习近平强调,中华民族历 来是爱好和平的民族,一直追求和传承和平、和睦、和谐的坚定理念。中华民族的血液中没有侵略他人,称霸世界的基因,中国人民不接受“国强必霸”的逻辑,愿 意同世界各国人民和睦相处、和谐发展,共谋和平、共护和平、共享和平。中国将坚持走和平发展道路,同时也将推动各国共同坚持和平发展。

[…]

-

____________

Updates/Corrections:

*) “national strength must dominate” might be replaced by “national strength must lead to domination (of others)” – that would seem to reflect the meaning of “国强必霸” better.

____________

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 41 other followers