Whose “China Dream”? Open Letter Reacts to Censorship of SCMP’s New Year’s Editorial

At least 35 former Southern Weekly (南方周末) employees demanded the resignation of Guangdong’s propaganda chief  Tuo Zhen (庹震), reports the Wall Street Journal (WSJ). The open letter was distributed on the internet on Friday.

The letter accuses Mr. Tuo of ordering last-minute changes to the editorial, unbeknownst to the newspaper’s staff. The accusations, if proved true, would suggest aggressive efforts to silence reform advocates and a tightening grip over traditionally outspoken newspapers in Guangdong, media observers say.

The South China Morning Post (SCMP) has a short bio of Tuo Zhen – it’s not exactly the background one would expect from a leading censor and propagandist.

China Media Project (CMP, Hong Kong) translated and published excerpts from the SCMP staff’s open letter on Friday, and announced a full translation.

____________

Related

» Advocating Democracy, January 1, 2013
» Public-Vehicle Petitions, Dec 27, 2012
» On the Ground, The Hindu, Nov 9, 2012

Updates/Related

» 我们,曾在南方周末工作过的媒体从业者, 南洋视界, January 5, 2013

____________

About these ads

2 Responses to “Whose “China Dream”? Open Letter Reacts to Censorship of SCMP’s New Year’s Editorial”

  1. JR, are you paying for access to SCMP? I think I’m going to bite the bullet and do so, probably should not have taken me so long. It’s more interesting than even The Guardian, which is devolving into my go-to source…

Trackbacks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 40 other followers